۳۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۱۰

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی:

۲۲۰ دانش آموز دختر زیارت اولی خراسان جنوبی به مشهد اعزام شدند

۲۲۰ دانش آموز دختر زیارت اولی خراسان جنوبی به مشهد اعزام شدند

بیرجند- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ۲۲۰ دانش آموز دختر زیارت اولی به زیارت مشهد مقدس اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا موسوی نژاد صبح سه شنبه در آئین بدرقه دانش آموزان زیارت اولی خراسان جنوبی به مشهد مقدس اظهار کرد: در پنجمین مرحله از اعزام دانش آموزان زیارت اولی بهارستان علم و ادب به مشهد مقدس، ۲۲۰ دانش دانش‌آموز دختر، برای زیارت مرقد هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) اعزام شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: توسط سازمان دانش آموزی استان و از ابتدایی سال تحصیلی تا کنون بیش از ۵۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر زیارت اولی دوره اول متوسطه برای زیارت مرقد آقا علی بن موسی الرضا (ع) به شهر مشهد رفتند.

موسوی نژاد با بیان اینکه زیارت مرقد مطهر حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) برای این دانش آموزان یک دوره آموزشی، تربیتی، اعتقادی، بصیرتی و معرفتی در کنار امور سیاحتی و تفریحی به شمار می‌رود، عنوان کرد: ارتقای مسئولیت پذیری، رشد فرهنگی و اجتماعی و تربیتی، کشف استعدادها، رشد شخصیت معنوی و اجتماعی دانش آموزان از دیگر اهداف این سفر معنوی است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به سابقه طولانی سفرهای تربیتی و اردوها در خطه قهستان زمین، ادامه داد: این قبیل اردوها موقعیت جذاب برای دانش آموزان ایجاد نموده و فضای غیر رسمی تربیت تأثیر بیشتری در فرایند تعلیم و دارد که موجب تسریع در تحقق اهداف تربیتی می‌شود.

نماینده وزیر آموزش و پرورش خراسان جنوبی، آزادی عمل و اختیار را از دیگر عوامل تأثیر پذیری فعالیت‌های تربیتی غیر رسمی بر دانش آموزان دانست و گفت: سازمان دانش آموزی استان، با مدیریت جوان و انقلابی و با ساماندهی گروه‌های جهادی و جهت دهی سفرهای تربیتی باتلفیق اردوها با زیارتگاه‌ها، سفرهای زیارت اولی‌ها را ترتیب داده است که مخاطبان آن دانش آموزان دختر و پسر پایه‌های هفتم، هشتم و نهمی هستند که به دلایلی مختلفی توفیق تشرف پیدا نکرده‌اند.

به گفته موسوی نژاد، انس و الفت با اهل بیت و شبکه سازی بین مربیان و دانش آموزان از دیگر دستاوردهای این سفر معنوی به شمار می‌رود.

کد خبر 5815097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha