۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۰۹

رئیس کل دادگستری گلستان عنوان کرد؛

کاهش ۵ درصدی وقوع سرقت در گلستان

کاهش ۵ درصدی وقوع سرقت در گلستان

گرگان- رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به کاهش ۵ درصدی وقوع سرقت در گلستان، گفت: سال گذشته ۴۸۰ هزار فقره پرونده، وصولی و مختومه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر آسیابی صبح شنبه در جمع خبرنگاران مجموع پرونده‌های وصولی و مختومه دادگستری گلستان را در سال گذشته ۴۸۰ هزار فقره اعلام کرد و گفت: از این میزان ۳۵۶ هزار و ۶۳۵ فقره وارده و ۳۵۴ هزار و ۱۵۷ فقره پرونده خروجی دادگستری‌های استان بود و در بخش شورای حل اختلاف ۱۲۶ هزار و ۹۶۴ فقره پرونده وارد شد.

وی با بیان اینکه تعداد پرونده‌های ورودی در سه ماهه نخست امسال ۹۲ هزار و ۹۳۴ فقره است که ۹۳ هزار و ۹۴ پرونده مختومه شده است، افزود: ۱۶۰ پرونده از قبل مانده بررسی و منجر به صدور حکم شده است.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در بحث پرونده‌های کیفری، سرقت بالاترین ورودی و ضرب و جرح در رده دوم قرار دارد.

وی ادامه داد: با سخت گیری و برخوردهای قاطعی که از سوی نیروی انتظامی و دادگستری استان انجام شد امسال آمار وقوع سرقت در سطح استان با کاهش ۵ درصدی مواجه شده است.

آسیابی خاطرنشان کرد: با اقداماتی که انجام شده گلستان در بخش کنترل سرقت توانست رتبه دوم کشوری را کسب کند.

وی مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های قضائی در گلستان از شاخص کشوری بالاتر دانست و گفت: طبق سامانه‌ای که وجود دارد میانگین زمان رسیدگی در دادسراها ۴۶ روز، دادگاه بخش ۷۲ روز، دادگاه کیفری دو ۷۸ روز، دادگاه‌های حقوقی یا خانواده ۸۳ روز، دادگاه تجدیدنظر ۸۹ روز، دادگاه‌های انقلاب ۱۲۰ روز است.

وی رسیدن به عدالت قضائی را از اهداف اصلی قوه قضائی دانست و گفت: برای رسیدن به این مطلوب با ایجاد ۱۸ حوزه قضائی در سطح استان با هدف دسترسی فوری و آسان مردم به محاکم و با تشدید نظارت‌ها به منظور ایجاد دقت و رسیدن به آرای متقن حرکت کنیم.

کد خبر 5818241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha