۳۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۱۵

همایش شیرخوارگان حسینی در بندرعباس برگزار شد

همایش شیرخوارگان حسینی در بندرعباس برگزار شد

بندرعباس - مراسم شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه ماه محرم ۳۰ تیرماه با حضور مادران و فرزندان حسینی در مساجد و تکایای شهر بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه ماه محرم با حضور مادران و فرزندان حسینی در سراسر استان هرمزگان با حضور و استقبال با شکوه برگزار شد.

همزمان با نخستین جمعه ماه محرم و همزمان با سراسر ایران اسلامی، مادران در هرمزگان از واپسین لحظات صبحگاه امروز با حضور در حسینیه ها و مساجد در جمعه ای برای علی اصغر امام حسین (ع) اشک ماتم سرازیر کردند.

مادران مومن و انقلابی با پوشاندن لباسهای سبز و سفید بر تن شیرخوارگان خود در این محفل معنوی حضور پر رنگ داشتند و فرزندان خود را در مکتب سید الشهداء نذر امام زمان (عج) کردند.

واقعه اسفناک کربلا، نماد ظلم اموی و مظلومیت خاندان پیامبر (ص) است که معصومیت کودکان کربلا در این واقعه شایان توجه جهانیان است که در استان هرمزگان هم مادران و طفل‌های شیرخواره حسینی هر سال در این روز برای تبیین این مظلومیت نوای لالایی علی‌اصغر (ع) سر می‌دهند.

امسال هم صدای گریه‌های مادران در رثای علی‌اصغر، شیرخواره کربلا در آئین شیرخوارگان حسینی در حسینیه ثارالله بندرعباس طنین‌انداز شد و هم‌زمان با نخستین جمعه محرم، مصلا و تکایای مذهبی نقاط مختلف استان هرمزگان مملو از حضور کودکان و شیرخوارگان با سربندهای «یا علی‌اصغر» و «یا حسین (ع)» است.

«مادری که کنارم ایستاده و نازدانه خود را روی دست بالاگرفته با عجزوناله از حضرت رباب (س) می‌خواهد که به‌حق آبروی فرزندش او را شفا دهد، مگر می‌شود که حضرت رباب (س)، حضرت علی‌اصغر (ع) و آقا امام حسین (ع) این گریه‌ها را ببینند و کاری نکنند… محال است».

اینجا صحبت از دست‌های کوچکی است که قرار است گره‌های بزرگی را باز کنند، اینجا بچه‌ها شفاعت بزرگ‌ترها را می‌کنند و مادران، فرزندان خود را واسطه کرده‌اند تا حضرت رباب (س) نیم‌نگاهی به آنان بیندازد.

کد خبر 5842365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha