۳۱ تیر ۱۴۰۲، ۸:۲۱

دادستان رامسر:

ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نیازمند همت همگانی است

 ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نیازمند همت همگانی است

رامسر- دادستان رامسر ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و حفظ شعائر اسلامی را نیازمند همت همگانی و فرهنگسازی مناسب دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، علی روحانی زاده جمعه شب در جلسه شورای فرهنگ عمومی با بیان اینکه دادسرا و دادستانی در حوزه عفاف و حجاب به فراخور زمان اقدامات خوبی انجام داده است، تصریح کرد: طرح‌های بازرسی و بررسی توسط ضابطین اصناف در پلاژها و مکان‌های پرتردد در حال انجام است و به اعتقادم هنوز به نقطه مطلوب نرسیدیم.

وی افزود: در فرهنگ و عفاف و حجاب همکاری حداکثری تمام مسئولان نیاز است تا بتوانیم معضل بزرگ را در جامعه حل کنیم و در زمینه‌های ایجابی کم کار کردیم.

روحانی زاده یادآور شد: رامسر مقصد گردشگری بین المللی و کشوری است و همزمان با افزایش سفرها حفظ فرهنگ عفاف و حجاب و شعائر اسلامی مورد تاکید است.

دادستان رامسر گفت: برقرار کردن ایستگاه‌های مذهبی کار مثبت و اثرگذاری است که از وجود روحانیون باید استفاده شود تا الگویی برای سایر شهرهای استان مازندران شود.

فرمانده سپاه رامسر نیز در سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی گفت: ستاد شهرستانی و قرارگاه عفاف و حجاب اقدامات مهم و مؤثری در حال انجام دارد که انتظار می‌رود که همه مدیران و مسئولین همکاری و هماهنگی بیشتری داشته باشند.

سرهنگ محمدرضا خمسیه با تاکید بر اینکه کار جمعی با هماهنگی و انسجام پیش رود، افزود: تا به این لحظه اعتبارات قرارگاه عفاف و حجاب و ستاد شهرستانی داده نشده و مصوبات شهرستانی وصول نشده است و اگر بناست کار شهرستانی انجام شود باید مورد حمایت مسئولین قرار گیرد.

تخصیص اعتبارات فرهنگی سواحل

وی تصریح کرد: اعتبارات فرهنگی سواحل باید توسط استان و شهرستان تخصیص داده شود و مدیران پلاژها باید پای کار بیایند و با پشتیبانی از برنامه‌ها تعداد ایستگاه‌های فرهنگی هنری ورزشی افزایش داده شود تا همه مسافران و مهمانان بومی بهره مند شوند.

وی با تشریح عملکرد و وظایف سفیران مهر، سفیران هدایت و گروه مطالبه گری، خاطر نشان کرد: اهداف و برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت در شهرستان باید در کارهای تربیتی در دستور کار قرار گیرد و نقش مهد کودک‌ها جدی گرفته شده و توجه و نظارت بیشتری شود.

سرهنگ خمسیه گفت: ویژه برنامه فرهنگی هنری ورزشی سواحل در قالب جشنواره دیار علویان تا قبل از محرم در سواحل و تفرجگاه‌ها برگزار شد و در ایام محرم با برنامه سوگواره و حضور گروه فرهنگی برگزار می‌گردد.

کد خبر 5842777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha