۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۵۵

استاندار مازندران:

۱۵۰ روستای مازندران تحت پوشش دهکده اقتصاد مقاومتی هستند

۱۵۰ روستای مازندران تحت پوشش دهکده اقتصاد مقاومتی هستند

ساری- استاندار مازندران توانمندسازی اقتصادی و ایجاد شغل را نیاز اصلی روستاها در استان بیان کرد و گفت: ۱۵۰ روستای استان تحت پوشش دهکده اقتصاد مقاومتی وابسته به سپاه کربلا هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود حسینی پور عصر یکشنبه در بازدید از دهکده اقتصاد مقاومتی سپاه کربلا آن را یکی از نیازهای اساسی روستاهای استان مازندران ذکر کرد و افزود: آموزش‌هایی که در این مرکز ارائه می‌شود نیاز روز جامعه است.

وی ادامه داد مهم‌ترین مسئله در توانمندسازی اقتصاد روستاها ایجاد شغل است زیر تولید سنتی درآمدی برای روستاییان در بر نخواهد داشت.

وی ادامه داد: دهکده اقتصاد مقاومتی سپاه کربلا توانست با توانمندسازی اشتغال برای ۱۵ هزار نفر شغل ایجاد کند و اگر این طرح توسعه یابد اقتصاد روستاها متحول می‌شود.

حسینی پور توانمندسازی اقتصاد روستا را منجر به بهبود فضای کسب و کار دانست و گفت: باید یکی از دغدغه‌های روستاییان فروش تولیدات است و خرید تضمینی تشویق برای تولید بیشتر خواهد شد.

استاندار مازندران با اشاره به تولید انواع محصولات نظیر برنج ارگانیک ومیوه‌های مختلف در دهکده اقتصاد مقاومتی وابسته به سپاه کربلا اظهار داشت: تاکنون ۱۵۰ روستای استان تحت پوشش دهکده اقتصاد مقاومتی وابسته به سپاه کربلا قرار گرفته است.

حسینی پور از تهیه طرح توانمندسازی اقتصاد ۵۰۰ روستا در استان بیان کرد و گفت: در قالب برنامه پنجساله روستاهای استان مازندران توانمندسازی می‌شوند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه برخی از شغل‌های روستایی از بین رفته در این دهکده دوباره احیا شده است، خاطرنشان کرد: با دانش بنیان شدن کشاورزی و دامپروری و باغداری، همراه با توانمندی سازی در این دهکده، شاهد ارتقا و افزایش تولیدات سالم هستیم.

حسینی پور با بیان اینکه ۱۵۰ روستا تحت پوشش دهکده اقتصاد مقاومتی سپاه کربلا هستند افزود: طرحی برای احیای اقتصاد ۵۰۰ روستا داریم که با توجه به پیشرفت‌های سپاه کربلا از آنان برای احیای روستاهاکمک خواهیم گرفت تا فعال شوند.

استاندار مازندران با اشاره به ۳۶۰۰ روستای مازندران، ادامه داد: برنامه پنج ساله برای احیای روستاهای مولد داریم که به باعث کمک به تولید ملی و هم در امنیت غذایی نقش بسزایی دارند و نیز موجب اشتغال جوانان و برگشت به روستا و امید به آینده می‌شوند.

به گفته حسینی پور اگر طرح احیای روستاها با موفقیت انجام شود می‌تواند در سطح ملی هم یک الگوی مناسب اجرایی باشد.

کد خبر 5850255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • US ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
      0 0
      اقای حسینی پور بداد ساحل برسین خیلی از ساحل روستاهای نوشهر اآزد نشده.خیلی از ساحل بعداز ازاد سازی ورودی ساحل رو بستن
    • US ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
      0 0
      اقای استاندار. از شما ممنونیم .از وقتی شما استاندار .مازندران شدین .دست زمین خوارها .دست اراضی دولتی خوارها .واقعا داره برچیده میشه .ممنونم