۱۷ مرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۰۴

مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل:

کلاس‌های درس‌پژوهی در ۶ منطقه اردبیل اجرا شد

کلاس‌های درس‌پژوهی در ۶ منطقه اردبیل اجرا شد

اردبیل- مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در قالب کلاس‌های درس‌پژوهی در ۶ منطقه استان اردبیل کارگاه‌های توانمندسازی و شایستگی‌های حرفه‌ای برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کلام‌الله صفری عصر سه‌شنبه در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش در اردبیل، اظهار کرد: تحقق سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش استان اردبیل رویکرد اصلی ما است و در کنار آموزش، بعد پرورشی دانش‌آموزان نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش استان اردبیل برنامه‌های منسجمی را برای ارتقای توانمندی، شایستگی‌های حرفه‌ای و درسی دانش‌آموزان در نظر گرفته است، تصریح کرد: در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل که به صورت مستمر و با حضور استاندار اردبیل برگزار می‌شود، تاکید اصلی ما بر تحقق سند تحول بنیادین و تربیت دانش‌آموزان در ساحه‌های مختلف است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به تصمیمات شورای مشورتی در جلسات گذشته اشاره کرد و گفت: اجرای کارگاه‌های درس‌پژوهی برای دبیران یکی از مصوبات شورا بود که با استقبال زیادی روبه‌رو شد.

صفری با تاکید بر استفاده از نظرات سازنده اعضای شورای مشورتی افزود: استفاده از این ظرفیت می‌تواند ما را در بهبود وضعیت آموزشی و همچنین فضاهای آموزشی یاری کند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل و نماینده شورای عالی آموزش و پرورش در استان نیز با بیان اینکه از ۲۰ برنامه اجرا شده در استان، پنج برنامه به پیشنهاد شورای مشورتی آموزش و پرورش برگزار شده است، خاطرنشان کرد: ارتقای توانمندی و شایستگی‌های حرفه‌ای در قالب کلاس‌های درس‌پژوهی که جز مصوبات شورای مشورتی بود، در تابستان امسال در ۶ منطقه اجرا شد که موفق شدیم با برگزاری این کارگاه‌ها، ۵۰ درصد از اهداف تعیین شده، محقق شود.

محمود مشکی اضافه کرد: بدون شک موانع و مشکلاتی در اجرای برنامه‌های مختلف آموزشی و پرورشی وجود دارد که با همفکری و همکاری اعضای شورای مشورتی می‌توانیم به مشکلات فائق آییم.

وی به برگزاری همایش دبیران و عوامل اجرایی که در کارگاه‌های آموزشی درس‌پژوهی حضور داشتند، اشاره کرد و ادامه داد: در نظر داریم برای مشاوران تحصیلی نیز همایشی برگزار کنیم تا با آمادگی کافی دانش‌آموزان را در بحث هدایت تحصیلی یاری کنند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل و نماینده شورای عالی آموزش و پرورش در استان اردبیل با اشاره به اینکه امسال امتحانات پایانی پایه‌های دهم و یازدهم به صورت نهایی برگزار خواهد شد، گفت: امسال باید با اجرای برنامه‌های خاص آموزشی توامندی‌های علمی و مهارتی دانش‌آموزان پایه دوازدهم را ارتقا ببخشیم.

کد خبر 5856911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha