۲۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۷:۲۶

رییس دادگستری شهرستان راور:

کارکنان دولت حق استفاده از امکانات دولتی در انتخابات را ندارند

کارکنان دولت حق استفاده از امکانات دولتی در انتخابات را ندارند

کرمان- رییس دادگستری شهرستان راور گفت: هیچ یک از کارکنان دولت حق سوء استفاده از جایگاه شغلی و امکانات دولتی را جهت تبلیغات انتخاباتی ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر، مسلم کاربخش ظهر دوشنبه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان راور که با موضوع پیشگیری و پیگیری جرایم انتخاباتی برگزار شد، اظهار کرد: اطلاع رسانی ابلاغ مصوبه شورای پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه بسیار حائز اهمیت است.

وی الزام به مفاد مواد ۷۳ و ۷۵ قانون جدید انتخابات را لازم برشمرد و گفت: در این مواد تکلیف کلیه ادارات و نهادهای دولتی در رابطه با نحوه استفاده از امکانات دولتی به خوبی روشن شده است.

رئیس دادگستری شهرستان راور تصریح کرد: جهت تبلیغات انتخاباتی، هیچیک از کارکنان دولت حق سو استفاده از جایگاه شغلی و امکانات دولتی را ندارند.

کاربخش با اشاره به قانون جدید انتخابات نیز اظهار کرد: در این قانون به موارد زیادی اشاره و جرم انگاری شده است و ضرورت دارد همه عوامل اجرایی از این قانون جدید انتخابات، آگاهی‌های لازم را داشته باشد.

وی افزود: پایش و رصد مستمر کلیه اقدامات انتخاباتی، ایجاد هماهنگی بین ستادها و ارشاد و انذار تشکل‌های و گروه‌ها از جمله وظایف مهم ستادهای انتخاباتی در راستای اقدامات پیشگیرانه است.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم راور تصریح کرد: در راستای پیشگیری از جرایم انتخاباتی دو شعبه ویژه در دادسرا و دادگاه تعیین شدند که در صورت اعلام جرم در این شعب به تخلفات رسیدگی خواهد شد.

در این جلسه همچنین مجتبی استوارزاده دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور، بر برگزاری مستمر جلسه ستاد انتخابات این شهرستان تاکید کرد.

وی افزود: با توجه به حساسیت‌های موجود در انتخابات پیش رو، لازم است کلیه عوامل نسبت به مفاد قانون جدید انتخابات آگاهی لازم را داشته باشند.

استوارزاده بر برگزاری دوره‌های آموزشی به طور عام و خاص برای ضابطین اشاره و خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی تشریح و توضیح مفاد قانون انتخابات از طریق رسانه‌های جمعی ضروری است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور در پایان گفت: باید کلیه کارکنان نسبت به حساسیت موضوع آگاهی داشته و از تبلیغ و اظهار نظر در رابطه با نامزد خاصی اجتناب کنند.

کد خبر 5969688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha