۱۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۲۰

امام جمعه سنندج:

پیاده‌روی اربعین عامل حفظ وحدت مذاهب اسلامی است

پیاده‌روی اربعین عامل حفظ وحدت مذاهب اسلامی است

سنندج_امام جمعه سنندج گفت: پیاده‌روی اربعین حسینی عامل وحدت، همدلی و انسجام مذاهب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا فایق رستمی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه مسجد جامع سنندج ضمن تاکید بر حفظ وحدت و برادری میان مردم اظهار کرد: خداوند متعال بر حفظ وحدت و همدلی مسلمانان تاکید دارد و همه باید دستورات پروردگار را پیش ببریم.

وی با بیان اینکه خداوند برنامه زندگی را در قرآن کریم برای همه بندگان در نظر گرفته است، افزود: باید دستورات این کتاب الهی را رعایت کنیم تا مورد کسب رضای خداوند قرار گیرد.

وی اذعان کرد: عمل ناپسند تهمت و بهتان از مواردی است که پرداخت پیامبر مکرم اسلام (ص) بارها مسلمانان را از آن نهی کرده و خواستار حفظ کرامت انسان‌هاشده است.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه برخی موارد خلاف شرع و دین اسلام است و باید از آنها پرهیز شود، اعلام کرد: سود بالای تسهیلات بانکی از این موارد است و باید مسؤولان برای حل آن چاره‌اندیشی کنند.

ماموستا رستمی همچنین به اهمیت پیاده‌روی اربعین پرداخت واین کنگره عظیم را عامل تقویت وحدت و انسجام بین مذاهب اسلامی خواند.

وی اضافه کرد: کردستانی‌ها افرادی مهمان‌نواز هستند و استقبال آنها از زائران اربعین حسینی بیانگر ارادت آنها به امام حسین و زائران حسینی است.

وی گفت: امسال کردستان سومین سالی است که میزبان زائران است و باید به خوبی اززائران حسینی استقبال و پذیرایی کنند و دستگاه‌های خدمات رسان نیز برای رفاه حال زائران قدم بردارند.

وی اضافه کرد: به زائران اربعین خوشامد می‌گوئیم و امیدواریم علاوه بر برکات معنوی شاهد رونق اقتصادی استان باشیم.

کد خبر 6190413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha