۶ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۳۲

تجلیل در جشنواره سن سباستین؛

آلمادوار جایزه دونوستیا را گرفت/ در همین راه می‌مانم

آلمادوار جایزه دونوستیا را گرفت/ در همین راه می‌مانم

پدرو آلمادوار جایزه دونوستیا را از جشنواره فیلم سن سباستین ۲۰۲۴ دریافت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، پدرو آلمادوار فیلمساز اسپانیایی، شب پیش (پنجشنبه) در حالی که جایزه دونوستیا را برای تاثیر فوق‌العاده‌اش در سینما در جشنواره سن سباستین دریافت کرد، با استقبال شدید تشویق شد.

در این مراسم تیلدا سوینتون - که در «اتاق بغلی» جدیدترین فیلم آلمادوار که با ۱۷ دقیقه تشویق ایستاده در جشنواره ونیز ایتالیا روبه رو و برنده شیر طلایی شد بازی کرده است - به کارگردان روی صحنه پیوست تا از دستاوردهای وی تجلیل کند.

آلمادوار پس از تشویق شدید حضار گفت: در سنِ من، جایزه‌ای مانند دونوستیا می‌تواند پایان یک جاده و پاداشی برای عبور از آن باشد. اما برای من سینما یک نعمت است و اگر نویسندگی یا کارگردانی نباشد، نمی‌توانم به راه دیگری در زندگی فکر کنم.

آلمادوار ارتباط نزدیکی با جشنواره فیلم سن سباستین دارد و سال ۱۹۸۰ با فیلم دوم خود به نام «پپی، لوسی، بوم» در این جشنواره حضور داشت. او اوایل روز در کنفرانس مطبوعاتی جشنواره گفت: وقتی دیروز به هتل رسیدم، متوجه شدم که در این ۴۴ سال، همه چیز به طور کلی در جهان و همچنین در زندگی من تغییر کرده است. اما این شهر ۴۴ سال بعد همچنان احساسات بسیار عمیقی را در من برمی انگیزد.

وی ادامه داد: نمی‌توانستم جلوی گریه‌ام را بگیرم و همه چیز خیلی بیشتر از آنچه انتظار داشتم احساسی بود.

وی سال ۱۹۸۲ هم با «هزارتوی شور» به این جشنواره بازگشت که حاصل اولین همکاری او با آنتونیو باندراس بازیگر فیلم‌هایش و فیلمبردارش آنجل لوئیس فرناندز بود.

موفقیت بین‌المللی آلمادوار با «زنان در آستانه فروپاشی عصبی» در سال ۱۹۸۸ ادامه یافت که جایزه گویا اسپانیا را برد و اولین نامزدی اسکار را برای او به ارمغان آورد. «همه چیز درباره مادرم» (۱۹۹۹) هم برنده جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان شد و «با او صحبت کن» (۲۰۰۲) ۲ نامزدی اسکار کسب کرد و در نهایت جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اصلی را برای وی به ارمغان آورد.

آلمادوار علاوه بر همکاری در فیلم‌های متعدد با باندراس، با پنه‌لوپه کروز نیز در فیلم هایی مانند «بازگشت» (۲۰۰۶)، «رنج و شکوه» (۲۰۱۹) و «مادران موازی» (۲۰۲۱) کار کرده است.

خاویر باردم و کیت بلانشت دیگر دریافت کنندگان جوایز دونوستیا امسال جشنواره فیلم سن سباستین هستند. این جشنواره از ۲۰ تا ۲۸ سپتامبر برگزار می‌شود.

کد خبر 6237751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha