۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۵۰

امام در گفت‌وگو با مهر:

آمریکا حامی اصلی نتانیاهو است/ ایران در بسیج مسلمانان پیشگام شود

آمریکا حامی اصلی نتانیاهو است/ ایران در بسیج مسلمانان پیشگام شود

سخنگوی جبهه اصلاحات با بیان اینکه آمریکا حامی اصلی جنایات نتانیاهو است، گفت: اسرائیل مثل سگی هار علیه مردم اعم از زن و کودک در منطقه رها شده و همچنان حمایت می‌شود.

جواد امام سخنگوی جبهه اصلاحات در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه با نقش آمریکا در جنایت صهیونیست‌ها در لبنان و کشورهای منطقه اظهار کرد: هر جنایتی که در منطقه توسط رژیم غاصب اسرائیل و موجود وحشی و درنده خوی و خون‌آشامی به نام نتانیاهو صورت می‌گیرد، قطعاً نقش اصلی و مورد حمایت در آن را کشورهای غربی به خصوص آمریکا بر عهده دارند.

وی افزود: آمریکا و کشورهای غربی علی رغم ادعاها و ژست‌های حقوق بشری که دارند، ظلم و جنایات متعددی در مقابل چشمان مردمان دنیا علیه مردم بی‌دفاع و مظلوم لبنان، فلسطین و غزه انجام می‌دهند. مسلمانان جهان و اتحادیه عرب باید تلاش کنند در کنار سازمان کنفرانس اسلامی بسیج شوند و نسبت به این جنایات واکنش موثر نشان دهند.

سخنگوی جبهه اصلاحات خاطرنشان کرد: مسلمانان جهان باید از خون مظلومانی همچون سید حسن نصرالله رهبر مبارز، آزادیخواه، عدالت خواه و ظلم ستیز حزب الله لبنان خونخواهی و دفاع کنند. و از آنجایی که ایران هم یکی از قربانیان تروریست است، باید دیپلماسی جدی‌تری را در پیش گیرد و در بسیج مسلمانان پیشگام شود. جمهوری اسلامی نباید در دام صهیونیست‌های کثیف و خون آشام قرار بگیرد.

امام ادامه داد: مقابله با جنایت‌های رژیم صهیونیستی نیازمند حرکت جمعی دولت‌های عرب و مسلمان سراسر جهان است و ایران می‌بایست نقش سیاسی برای این اتحاد را به صورت موثر که امروز همه دنیا شاهد این جنایت‌ها هستند، ایفا کند و پرونده مسئله خونخواهی را به‌طرق حقوقی و دیپلماتیک و در چارچوبی جمعی و مبتکرانه پیش ببرد.

وی همچنین گفت: متاسفانه ساز و کارهای بین‌المللی کاربردی برای مقابله با رژیم کودک‌کش نداشته‌اند، نه شورای امنیت و نه سازمان ملل. این‌گونه است که اسرائیل مثل سگی هار علیه مردم اعم از زن و کودک در منطقه رها شده و همچنان حمایت می‌شود.

سخنگوی جبهه اصلاحات تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران باید در مقابل رژیم صهیونیستی مدیریتی که تاکنون انجام داده را بازبینی کند و با توجه به شرایط روز و با رویکردهای جدید تصمیم اتخاذ کند. به نظر می‌رسد با توجه به بسیج دنیای غرب در مقابل مردم بی‌دفاع فلسطین و لبنان و حمایت بی‌چون و چرای آمریکا از اسرائیل، نیازمند همراهی و بازنگری جدی و همراهی همه مسلمانان جهان و کشورهای عرب در مقابله با رژیم صهیونیستی هستیم.

امام ادامه داد: ایران باید در مقابل بسیج دنیای غرب علیه مظلومیت مردم غزه و لبنان، هوشمندتر عمل کند. از اصلی‌ترین مسائل در این رابطه نفوذ است که علی رغم هشدارهای فراوان، واکنش چندانی مشاهده نشده و این اماره‌ای است که مقابله با نفوذ می‌بایست مورد توجه جدی‌تر حاکمیت قرار گیرد که پاسخگو نمودن نهادهای امنیتی شرط لازم آن است.

کد خبر 6239724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha