۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۵۳

نماینده مردم اهواز در مجلس:

تعلل دولت در معرفی استانداران جدید ضرر آفرین است

تعلل دولت در معرفی استانداران جدید ضرر آفرین است

اهواز - نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: تعلل دولت در انتخاب استانداران و وجود نوعی بلاتکلیفی شایسته نیست و این مساله برای خوزستان ضرر آفرین است.

محمد امیر در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص شاخصه های استاندار خوزستان و اعلام گزینه پیشنهادی نمایندگان به رئیس جمهور، بیان کرد: اعلام پیشنهاد به رئیس جمهور منع قانونی ندارد و مصداق دخالت نیست. این مشورت است و مشورت یک مدیر با نماینده عملا مصداق عزل و نصب نیست.

امیر بیان کرد: اگر نماینده بر یک گزینه اصرار داشته باشد آنگاه مصداق دخالت در عزل و نصب است. در نشستی که ما نمایندگان استان در مجلس با رئیس جمهور داشتیم به ما اعلام کردند گزینه برای استانداری خوزستان پیشنهاد دهید، در جلسه با وزیر کشور هم به همین صورت بود.

وی با بیان اینکه ملاک ما یک استاندار بومی است، تصریح کرد: باید برای استاندار بومی شاخصه هایی مشخص کنیم لذا ما نماینده ها سه جلسه با یکدیگر داشتیم، همچنین با علما و خبرگان نیز نشستی برگزار کردیم مبنی بر اینکه خوزستان باید از چالش و شرایطی که در آن قرار گرفته، خارج شود.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون ادامه داد: یکی از شاخص های استاندار این است که باید ظرفیت اقتصادی داشته باشد و بتواند ظرفیت اقتصادی استان را فعال کند. نسبت به پتانسیل های استان اعم از اقتصاد دریا، مرزها، ارتباط با کشورهای همجوار مثل عراق و ظرفیت بازار عراق و حتی بازار عمان، ظرفیت گمرک و ظرفیت نفت شناخت داشته باشد و بتواند آن ها را فعال کند.

امیر با اشاره به اینکه دولت چهاردهم با شعار « همگرایی، همدلی و وفاق ملی» وارد کار شده است، گفت: استاندار باید بتواند از تمام ظرفیت نیروی انسانی به صورت فراقومی و فراجناحی استفاده کند، همچنین باید ظرفیت های علمی خوزستان فعال شود لذا این موارد ملاک ما نماینده ها بود.

به گفته وی، همچنین اینکه توانمندی آن شخص ثابت شده باشد نیز یکی دیگر از ملاک ها بود.

استاندار جدید چابک باشد

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون افزود: در نشستی که ۱۸ نماینده با هم داشتیم، روز انتخاب حدود ۳۰ نفر گزینه روی میز مذاکره بودند که تک به تک بررسی شدند، برخی به علت کهولت سن حذف شدند زیرا خوزستان به یک استاندار جوان و چابک نیاز دارد. برخی به دلیل نگاه غیراقتصادی حذف شدند و دلایل دیگری که سبب شد بسیاری از افراد رای نیاورند.

امیر با اعلام اینکه در نهایت به پنج نفر برای تصدی استانداری خوزستان رسیدیم که از نظر ما می توانند ظرفیت ها را فعال کنند، عنوان کرد: اسامی این افراد را به دولت ارائه کردیم، اگر دولت به شخصی غیر از این افراد برسد قطعا مشورت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که فردی به عنوان استاندار تعیین شود که خوزستان را متحول کند، اظهار کرد: خوزستان با توجه به ظرفیتی که دارد نسبت به بسیاری از استان های توسعه یافته کشور، عقب مانده است به همین دلیل ضروری است که به دور از نگاه های حزبی، قومی و ... یک فردی انتخاب شود که بتواند واقعا استان را متحول کند.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون اضافه کرد: ممکن است پیشنهاد ما نماینده ها پذیرفته نشود و فرد دیگری معرفی شود، اگر ما قانع شویم که واقعا می تواند خوزستان را متحول کند، استقبال می کنیم.

امیر یکی از ایرادات دولت را تاخیر در انتخاب استانداران خواند و گفت: اگر در این هفته فرصتی ایجاد شود این تذکر را به دولت خواهم داد که این مساله را تسریع کند، البته قبل از آمدن استاندار شاید بسیاری از جابجایی ها صورت نگیرد که همین در برزخ ماندن مسئول به نوعی بلاتکلیفی است. البته مسئولان موظف هستند تا آخرین لحظه به وظایف خود عمل کنند ولی متاسفانه این در استان انجام نمی شود.

وی با بیان اینکه دولت باید برای مساله استاندار تسریع کند، عنوان کرد: یا به استانداران فعلی بگوید شما هستید که آنها با تمام وجود کار خود را انجام دهد و یا اینکه اگر قرار است جابجایی صورت گیرد مساله تسریع شود تا خوزستان هم بتواند کارها را انجام دهد زیرا یک روز تعلل هم ضرر است. با توجه به عقب ماندگی که در این استان بوده این تعلل قابل قبول نیست.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون گفت: به عقیده بنده استاندار بومی می تواند بهتر عمل کند و حتی انتظارات از او بیشتر است که این خود مطالبه گری را بیشتر می کند و می تواند تغییر و تحول در استان ایجاد کند.

کد خبر 6240193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سهراب میرزاخانی اهواز ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۸
      3 1
      جناب دکتر امیر سلام..درود..قطعا سخن شما درست ومنطقی است لیکن باید تمام مدیران استان از خوزستان واهواز باشند و مردمی ودلسوز باشند ودر مرحله اول بحث بیکاری جوانان را مرتفع کنند ..
    • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۸
      3 1
      استاندارومدیران باید خوزستانی باشند