۲۰ مهر ۱۴۰۴، ۱۴:۴۳

برهنگی در کافه‌ها آرامش روانی جامعه را گرو گرفته‌ است

برهنگی در کافه‌ها آرامش روانی جامعه را گرو گرفته‌ است

به بهانه رواج پوشش‌های غیرمتعارف و ناهنجار در اماکن عمومی مثل کافه‌ها و پارک‌ها از این حرف زدیم که این اتفاق چه آسیب‌هایی را در طولانی مدت از خود به جا خواهد گذاشت.

خبرگزاری مهر _ مجله مهر: این روزها اگر سری به بعضی از کافه‌های شهر بزنید یا نگاهی به فیلم و ویدئوهای آن در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بیندازید می‌توانید پوشش‌هایی را ببینید که فارغ از قانونی یا غیرقانونی بودن و مذهبی و غیرمذهبی بودن، پوشش‌هایی تلقی می‌شوند که به راحتی می‌شود آنها را ناهنجار و خارج از عرف دانست. اتفاقی که رفته رفته حالا به یکی از چالش‌های فرهنگی جامعه ما تبدیل شده. پوشش و لباس پدیده‌ای است که بسیاری معتقدند تنها یک انتخاب شخصی نیست بلکه مثل زبان بدن، می‌تواند حامل پیام باشد پیامی که بسته به کیفیتش احترام، هویت و فرهنگ یک جامعه را تقویت کند یا برعکس می‌تواند باعث تضعیف آن شود. شاید برای همین است که در واکنش به اوضاع برخی از کافه‌ها باید گفت پوشیدن لباس‌های ناهنجار و خارج از عرف، فقط یک مسئله ظاهری نیست؛ چون این پوشش در درازمدت اثرات اجتماعی و روانی مختلفی به جا می‌گذارد که در گذر زمان می‌تواند پیامدهای جبران ناپذیری را به بار بیاورد. وقتی لباس‌هایی که با فرهنگ عمومی و ارزش‌های جامعه همخوانی ندارند، رواج پیدا کنند، آهسته آهسته شما شاهد این خواهید بود که مرز میان «آزادی» و «بی‌قیدی» کمرنگ و این دو واژه به اشتباه جای یکدیگر استفاده می‌شوند. برای همین باید سروقت این موضوع رفت که این اتفاق دقیقاً چه آسیب‌هایی را رقم خواهد زد.

وقتی حس امنیت روانی در فضای عمومی قربانی می‌شود

داشتن پوشش‌های خارج از عرف و نامتعارف در هر محفلی ممکن است موجب جلب توجه نادرست، قضاوت‌های منفی یا حتی آسیب‌های اجتماعی برای خود فرد شود و خود او اولین قربانی این نوع از نابهنجاری باشد. در جامعه‌ای که هنوز مردمش پایبند به معیارهای سنتی و اخلاقی با قدمت چندهزارساله هستند، نوع پوشش ناهماهنگ می‌تواند باعث سوء‌تفاهم، برخوردهای تند یا احساس طرد شدن شود. این در حالی است که یکی از کارکردهای پوشش در جامعه داشتن امنیت روانی و آرامش در فضای عمومی است. برای همین وقتی لباس‌ها بیش از حد جلب توجه می‌کنند با واکنش‌های منفی رو به رو شده و دقیقاً همان حس امنیت روانی در جامعه را نشانه می‌گیرند.

برهنگی در کافه‌ها آرامش روانی جامعه را گرو گرفته‌ است

خطر رنگ باختن یک هویت فرهنگی چندهزار ساله

این اقتضای دوران نوجوانی و جوانی است که آدم‌ها به سمت تنوع و متفاوت بودن گرایش پیدا می‌کنند. ولی مشکل از جایی شروع می‌شود که این تمایل طبیعی، به دلیل تأثیر رسانه‌ها یا تبلیغات افراطی در زمینه مد، به تقلید کورکورانه از سبک‌هایی تبدیل می‌شود که هیچ نسبتی با فرهنگ ما ندارند. در چنین شرایطی، آرام‌آرام هویت فرهنگی جامعه رنگ می‌بازد و لباس به جای پوشش، فقط به ابزاری برای نمایش، خودنمایی و رقابت تبدیل می‌شود.

به دو قطبی بودن سلام کن!

وقتی هیچ نظارت و تبلیغات درست و حساب شده‌ای در حوزه فرهنگ اتفاق نمی‌افتد به مرور ولنگاری در حوزه لباس و داشتن پوشش‌های ناهنجار وخارج از عرف یک حفره و خلا بزرگ را در دل یک جامع رقم می‌زند که هیچ جوره پر نخواهد شد. چون در چنین شرایطی وقتی گروهی به سمت پوشش‌های نامتعارف غربی می‌روند که هیچ سنخیتی با اتمسفر فرهنگ ایرانی ندارد و گروهی دیگر همچنان به اصول و عرف جامعه خود پایبند باقی می‌مانند. این دو طیف ممکن است در گذر زمان همدیگر را مدام نقد یا حتی طرد کنند تاجایی که یکی دیگری را «عقب مانده» و طرف مقابل او را «بی‌قید و بند» بداند و در نهایت این شکاف اجتماعی و دو قطبی فرهنگی درک متقابل را روز به روز دشوارتر کند. چون یکی دیگر از کارکردهای پوشش ملی ایجاد حس هم‌هویتی و احساس تعلق است و این کار باعث از بین رفتن مفهومی به نام «وحدت» می‌شود؛ چون نشانه‌های ظاهری «ما» بودن را روز به روز بی‌رمق‌تر می‌کند.

از کشورهای دیگر چه خبر؟

برخلاف تصورات ما که فکر می‌کنیم فقط ایران دارای قوانین پوشش است بد نیست بدانیم که کشورهای مختلف دنیا بر اساس عرف و فرهنگ جامعه خودشان دارای چارچوب‌های مختص خودشان هستند مثلاً واتیکان که کشور و محل زندگی پاپ محسوب می‌شود رعایت حجاب برای زن و مرد الزامی است و آنها باید هنگام ورود به آنجا سرخود را پوشانده باشند یا درکشورهای عربی مثل امارات برهنگی زانو و شانه در اماکن عمومی ممنوع است یا در قطر که حتی خبرهایش را در برگزاری جام جهانی می‌شنیدیم برای رعایت عرف پوشش در کشور خودش قوانین جالبی دارد تا جایی که آنها در جام جهانی صریحاً به گردشگران ابلاغ کرده بودند: «اگر شما در قطر هستید، در واقع یکی از ما محسوب می‌شوید، پس لطفاً در اماکن عمومی به اندازه کافی لباس بپوشید» یا نوشته بودند: «ساپورت، شلوار محسوب نمی‌شود.» یا درکشوری مثل استرالیا پوشیدن لباس زنانه برای مردان ممنوع است و جرم محسوب می‌شود یا در کشوری مثل کره جنوبی اگر کسی در مکان‌های عمومی پوشش و برهنگی خارج از عرف داشته باشد جرم مرتکب شده و مشمول مجازات خواهد شد.

برهنگی در کافه‌ها آرامش روانی جامعه را گرو گرفته‌ است

شما مسئولید آقای دولت!

یکی از مهمترین وظایف حاکمیت هدایت فرهنگی جامعه است. برای کنترل چنین وضعی که بدون نظارت صحیح رواج پوشش‌های نامتعارف را در بخش‌های مختلف جامعه مثل کافه‌ها و پارک‌ها را روز به روز پررنگ‌تر می‌کند مدیران اجرایی و فرهنگی کشور به جای واکنش‌های قهری و صفر وصدی در برخورد اول (به جای آخرین گزینه) می‌توانند با سیاست‌گذاری‌های فرهنگی مثل تقویت آموزش در مدارس و رسانه‌ها یا حمایت از صنعت مد و پوشاک بومی در کشور خودمان به تنظیم برنامه‌های کاربردی و قابل اجرایی دست پیدا کنند که هم سو و همراه با فرهنگ جامعه ایرانی است.

کد خبر 6619839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ایرانی IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۰
      هم دولت هم مجلس هم قوه قضاییه مسئول هستن، بیشترین مسئولیت بر دوش صدا و سیما هست، کدوم برنامه تلویزیونی درمورد حجاب تولید شده و بدرد مردم خورده ؟ کدوم برنامه رادیویی در این زمینه تولید شده؟ فقط حرف ، شعار و برخورد خشن ، با این فرمون نمیشه جلوی بی حجابی رو گرفت.
      • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۰
        43 40
        اتفاقا کارهای فرهنگی زیادی شده منتها چند نفر نمی‌خوان درست بشن
      • جاسم IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۰
        59 53
        متاسفانه موضوع از بی حجابی گذشته و رسیده به برهنگی صدا و سیما و همه مسئولیم و مسئولند نهادهای فرهنگی، آموزشی، نظارتی،اجتماعی
      • ناشناس IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
        این همه بودجه صرف سازمان‌های فرهنگی میشه ولی از فرهنگ هیچ خبری نیست.
      • محمدرضا IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۲
        36 19
        و شما چه کاره هستید
    • مشهدی DE ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۰
      بعید میدانم آرامش روانی یک جامعه به اینطور چیزها بستگی داشته باشد … با گشت ارشاد جامعه بهم خواهد ریخت و ارامش از بین می‌رود و همینطور هم شد
      • صفری IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۰
        89 24
        گشت ارشاد نه ولی شما باید رعایت جمع را بکنید مصلحت جمع اعصاب جمع را در نظر بگیری وقتی اقتصاد آنقدر بهم ریخته است که پسر راحت نتونه ازدواج کنه آمار تجاوزات می‌ره بالا وقتی برهنگی بدتر از غرب توی کشور رواج پیدا کنه منتظر تبعات بدتر از غرب باید بود ...والا ایرانی ها قبل اسلام حجاب بهتری از الان داشتن
      • سید IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۲
        48 12
        احسنت در مسائل اعتقادی هرگاه اجبار باشد ریا فورا جایگزین می شود اگر اعتقاد باشد نیازی به بگیر و ببند و اجبار نیست
      • روشنگر IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۵
        19 26
        بعید میدونی چون دختروپسر نوجوان نداری که بببنی با دیدن اینجور ادمها وروابطشون چه فشاری در مودد تربیت وروان نوجوان همراهت بهت وارد میشه ،با روح و روان بچه هامون که مورددهجوم رفتارهای فاسد وفحشا گرایی اینها مواجه میشن چه کنیم ،از همه چیز وهمه جا محرومشون کنیم؟
    • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۰
      اصناف باید مجری باشند نیروی انتظامی نباید وارد عمل شود
      • مریم IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۲
        25 6
        به اصناف چه ربطی دارد ؟
    • ایرانی IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۰
      واقعا متاسفم
    • جواد IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۰
      سلام .از مطلب خوب خبرگزاری مهر تشکر میکنم به خصوص نکته دو قطبی سازی خیلی عالی بود .با تشکر
    • ندا IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۰
      برهنگی قطعا با ارامش روانی جامعه مرتبط است تنها عامل نیست اما یکی از عوامل مهم است هر وقت جلوی وضعیت عجیب و غریب پوشش بازیگران در فیلم های سینمایی از گذشته تا کنون گرفته شد می توان امیدی داشت
    • سلمان IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۰
      50 15
      البته از نظر کسی که به دین و دیانت تقیدی نداره، امنیت روانی در این موضوع نامربوطه. ولی واقعا زندگی کسی که کمی تقید در وجودش باشه انصافا رو بهم میریزه. من الان برای تربیت فرزندان خودم تو این جو جامعه نمیدونم باید چیکار کنم! هرچند مادرشون و اقوام اهل رعایت هستند ولی مدرسه و جامعه ناخودآگاه روی بچه ها تاثیر میذاره
    • IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۰
      86 29
      ارامش جامعه با اقتصاد نابسامان در ارتباط است
      • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۲
        56 10
        همه به هم ربط داره وقتی اقتصاد خرابه جوون نمیتونه ازدواج کنه از طرف دیگه بی بند وباری وولنگاری زیاده جوان چه دختر چه پسر خواسته هاشو تو خیابون براورده میکنه بعد میشه امار بالای تجاوز سقط جنین افسردگی ها ودر ادامه طلاقهای عاطفی یا واقعی کسانی که خیانت کردن یا خیانت دیدن! اینجوری میشه که همه چی به هم ربط داره
      • سیامک IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۲
        38 36
        بسه دیگه، خسته نشدید از بس تهی بودن های درونی و انحرافات روانی تون رو پشت اقتصاد پنهون کردید ؟؟!!!
    • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۰
      63 18
      نوع پوشش با سطح شعور هم ارتباط داره کسی که برای خود شخصیت قائل باشه در شان خودش پوشش انتخاب میکنه اکر کسی برهنگی رو انتخاب کرد مشخصه به چی فکر میکنه.. خودنمایی کار کسی هست که از درون پوچه و مرزی برای شخصیتش مشخص نکرده. کار از کار گذشته و این مقالات دردی دوا نمیکنه.. هرچه بگندد نمکش میزنند وای به روزی که بگندد نمک!!!
    • ایران مظلوم IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۰
      38 13
      ولله ما هم ناراحتیم، ،،،ولی اونقدر در کشور و جامعه مشکلات هست که برهنگی و بی حجابی شده اولویت بالای ده برای مردم در جامعه
    • اصالت IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۰
      42 42
      افرین‌ماهم‌ازاین‌وضع‌ناهنجار‌عفاف‌وحجاب‌دیگه‌ خسته‌شدیم‌چرادولت‌یه‌فکری‌به‌حال‌این‌ها نمیکنه؟
    • م IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۰
      66 62
      این هم نتیجه زن. زندگی آزادی . آزادگی یعنی برهنگی و بی بند و باری
    • ك.انصارى SE ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۰
      49 51
      سلام ما مسلمانيم و تابع دين پيامبرمان و پايبند به كلام خدا در قرآن . فعلى كه حرف ل قبل از ان قرار گيرد فعل امر است مثل كلمه (ولتكن منكم امة ....) و بايد باشد بين شما امتى ...تا اخر آيه . در سوره نور آيه ٣١ خدا صريحا امر به حجاب كرده و در كلام امر خدا اختيارى نيست. در كلمه ( وليضربن بخمرهن على جيوبهن...)حرف ل ،قبل از فعل، لام امر است و بس حجاب يكي از واجبات زن مسلمان است و نه اختيارات . والسلام على من اتبع الهدى و دين الحق
      • بنده خدا IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۲
        19 28
        کاملا درسته احسنت این در حالیه که خیلیها می گن حجاب رو خدا فرموده هر کسی خواست می تونه داشته باشه یه واجب دینی نمی دونن که بخوان رعایت کنن(البته شایدم خودشونو می زنن به ندونستن)
      • مریم IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۲
        13 6
        پوشش عرفی ربطی به دین ندارد باید ممنون کسانی باشید که پوشش عرفی را رعایت میکنند پس اول پوشش عرفی را تعریف کنید بعد سراغ مراحل بعدی بروید با گرفتن جریمه و احتمال اتهام زدن کاسبی دولت هم موافق نیستم اول تذکر محترمانه ، چطور گردشگران در کشورهای اسلامی رعایت میکنند ؟ اما مردم خودمون در کشور خودمون رعایت نمیکنند ؟ بدنبال دلیل و راهکارهای موثر باشید
      • احمد IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۳
        20 16
        کجای قرآن یادراصول دین یافروع دین آمدده که حجاب واجب است یاکدام پیامبرگفته که بایدزنها حجاب داشته باشند وگرنه مجازات میشوند اول فکرکن
    • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۰
      اداره اماكن فرصت ادامه كار ندهد
    • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۰
      باید جامعه را برای آنها نا امن کرد
    • زر IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۰
      33 27
      آخه وقتی اصناف نمیره مامور نمیره گشت بازرسی نمیره معلوم دیگه هرکی واسه خودش تو کافه ها جشن میگیره
    • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۰
      44 31
      این کافه‌ها و تالارهای بی دروپیکر و رهااز نظارت ، پیش‌قراول دیسکو هستند .
    • علیرضا پاینده IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۰
      47 34
      نه والله هدف نگرفته
    • علی IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۰
      17 1
      اقا ما رو چه به کاقه ،تو قهوه خونه ها هم پا نمیزاریم
    • متان IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۰
      19 16
      نگران نباشید این رفتارها به مرور زمان اصلاح میشود چون اوایله بی حجابی هست و رو مد هست.رفته رفته بی حجابها هم خودبخود به چند دسته تقسیم میشوند.و دسته ای که ناهنجارترند باید تحت فشار قرار بگیرند.و عده ای که با این عمل موجب گناه و جرم میشوند توبه میکنند و آنها که توبه نمبکنند باید تحت فشار و مجرم شمرده بشن.
    • IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      من هنوز درک نمیکنم اینایی که با برهنگی موافقند.خودشون خونواده ندارند پسر ، دختر ، مادر ، خواهر همسر ، مطمئنا این حرکات روزی دامن اینها را هم خواهد گرفت اگه هیچکدوم رو هم ندارند ، شرف ،وجدان و...دارند و یا لااقل به اعتقادات اکثریت مردم این میتوتنند کشور احترام بگذارند
    • گیتی حیدری IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      سلام ممنونم از متن خوب وپر محتوا در مورد پوشش واقعا مگه ما در جنگل زندگی می‌کنیم که هیچ نظارتی روی پوشش نیست واقعا ما مادران برای آینده فرزندان این مرز بوم نگرانیم هرچه لباس نامناسب باشد آسیب به جامع بیشتر هست مخصوصا دختران جوان
    • اهورا IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      خوب تحمل کافه نداری خونه بگیر بشین ما تحمل داریم می ریم تمام حل شد
    • محمدرضا IR ۰۶:۱۹ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      آرامش جامعه با این مسائل به هم نمیریزه برید یه فکری به حال تورم بکنید
    • IR ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      باید یه قانونی برای این بی بندو بارها درست بشه وگرنه کشور به نابودی میره
    • ناشناس IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      به این شدت که عنوان میکنید نیست با آبروی مردم بازی نکنید
    • ناشناس IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      95 21
      همش نگین دولت باید این کارو بکنه ما از خودمون و تو خونه خودمون شروع کنیم از دختر و پسر خودمون و خانواده خودمون شروع کنیم مادر در اینگونه مسایل نقش خیلی مهمی دارد
    • مهدی IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      80 30
      همان کشورهای غربی اسلامی ترکیه امارات و...پوششان خیلی بهتر از کشور ما است تو کشور ما احساس رها شدگی و بی نظمی و هرج ومرج است ..
    • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      یک علتش سخت گیریهای بی جا بود که به اینجا رسیدیم.
    • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      تمام هم وغم رسانه ها وائمه جمعه شده حجاب بخدا که وضعیت پوشش خوب نیست اما تو رو خدا فکری به حال تورم بکنید هر ماه داره اقلام اساسی گرون میشه حقوق سالی بیست تا سی درصد افزایش داره اما اقلام اساسی ماهی بیست تا سی در صد همین دیروز برای ششمین بار در سال جاری قیمت گوشت قرمز گران شده هم اکنون قسمت گوشت نسبت به فروردین ۱۳۰درصد گران شده
    • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      وقتی جلواختلاسگران بیت المال را گرفتید ارامش روانی به جامعه برمیگرده ،
    • علی IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      آقایان دولت و قوه قضاییه درباره برهنگی چند سوال چرا اقدام نمیکنید چرا عکس العملی نشان نمیدهید چرا حداقل پلمپ نمیکنید چرا جریمه حقوقی یا مالی نمیکنید ؟؟؟
      • سعید IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
        19 22
        ببخشید اشتباه منفی دادم
    • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      58 15
      چرا از نهادهای مدعی کار فرهنگی سوال نمیکنید شمایی که میلیاردها تومان بودجه میگیرید شمایی که همواره مدعی کارهای بزرگ فرهنگی هستین خروجیتون چیه که اینطور از یک کانال ماهواره ای شکست میخورید
    • علی IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      آرامش روانی جامعه یعنی رفاه اجتماعی ، بیمه ، بهداشت ، امنیت شغلی ، امنیت اقتصادی ، اطمینان و اعتماد به حکومت ،امنیت اجتماعی ، آموزش و پرورش رایگان طبق قانون اساسی ، فضای ورزشی استاندارد.....
    • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      53 14
      هرچیزی، که، ازاعتدال، خارج، بشه، آزاردهندس، اخه، بی، حجابی، با، برهنگی، خیلی، تفاوت، داره، بعضیا، دارن، برهنه، میان، بیرون، شایدواقعا، بیمارباشن، یاروانین،، اخه، ادم، عاقل، وسالم، چطورراضی، میشه، تا، این، حد، بدن، واندام، خودشو، درمعرض، دیدقراربده، بعضیا، هم، شایدعمدا، میخان، مردمو با، این، حرکات، به جون، هم، بندازن، باید، فکر، اساسی، کرد، اقایون، تصمیم، گذار، بیایید، توصحنه، تدبیری، بیندیشید، خواهشا!!!!!
    • فرشته کلانتری IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      23 11
      با سلام و تشکر از مطرح کردن این موضوع نیاز به هماهنگی همه دستگاه ها دارد و و قوانین باید رعایت شود اما با همدلی و آگاهی دادن و مسؤلین مملکت با هماهنگی و احساس مسؤلین مشکلات کشور را برطرف کنند
    • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      70 37
      اگر شرایط ازدواج فراهم بودقطعا این اتفاق نمی افتاد
      • SG ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
        31 15
        پس چرا زنان‌بی‌حجابن‌‌ربطی‌به‌ازدواج‌نداره
      • ناشناس IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۲
        11 23
        ،اینقدر نگید تورم تورم درسته تورم مشکلات زیاده ولی اگر جلوب این ولنگاری افسار گسیخته گرفته نشه مشکلات ده ها برابر میشن،،فساد و فحشا در نسل بعد قطعا خواهد بود،،بعضیها جنبه ندارن وبشدت عقده ای هستن انگار پدر ومادر ندارن،اون بررگترها هم که دیگه نه خدایی میناسن نه دینی .حجاب وپوشش حکم خداست برای مصون ماندن جامعه بشری از بلاها وخطرات،،باخدا وحکم خدا در نیفتید که بزودی پشیمان خواهید شد،،دوره غربال آخرالزمان هست،حواستون باشه
      • ناشناس IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۲
        10 17
        بخدا قسم این یه آندلس سازی ونابود کردن اصل وریشه و فرهنگ ایرانی از طرف دشمن هستش کاش متوجه بودند واز خواب غفلت وشیطان زدگی بیدار میشدید،،هی نگید اوضاع اقتصادی خرابه اقتصادی تورم،،یعنی اینهمه بد حجاب وبیحجاب با این شکل وشمایل وآرایشهای این چنینی که میلیونها خرجش شده بخاطر فشار اقتصادی و بی پولی دارن این کارها رو میکنن ،خیر برادر اتفاقا اکثر پولدارها وغرب زده ها ی عقده ای این وضعیت رو بوجود آوردن،،نباید بیش از حد بیخیال مسئله به این مهمی بود،،باید دستگاه قضایی ورود کنه
    • علی عسگری IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      34 25
      حجاب مسعله سختی هست برای ایران و باید طوری حل شود که باعث رنجش نسل جوان ایران نشود که دوباره پرچمی بشه دست خاعنین برای به آتش کشاندن ایران باید بسیار عاقلانه حل بشه
    • ناشناس IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      55 28
      اگر واقعا هدفشان مبارزه با پوشش هست از واردات لباس های عجیب و غریب جلوگیری کنند و جلو تولید کنندگان داخلی رو بگیرند همه که خارج از کشور خرید نمی کنند فقط چهار تا قانون لازم هست
    • محمد شائق IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      25 15
      با سلام برخورد سیاسی با حجاب چه مثبت و چه منفی هیچ فایده ندارد بلکه اثر معکوس دارد حجاب حکم خداست و هر فرد مسلمان به نسبت خود وظیفه دارد از آن حمایت کند اینکه مسئولیت بدحجابی و بی‌حجابی را به گردن این و آن بیندازیم فایده ندارد و از ما در برابر خداوند رفع مسئولیت نمی‌کند البته هر کس قدرتش بیشتر و نفوذش بیشتر است مسئولیتش سنگین‌تر است
    • رضا IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      36 30
      جامعه یعنی همه مردم.ونه یک عده خاص ،برعکس گزارشگر عده‌ای فکر می‌کنند که نشاط به جامعه بی روح بر میگردد ، این یعنی آزادی واقعی تو راه خودت را برو دیگران هم راه خودشان ، نه شما به شاخ دیگری بپیچ ونه دیگری حق دارد به شاخ شما بپیچد ، اگر نظر شما سبک لباس پوشیدن افراد جامعه است باید یاد بگیری که نظر شما محترم اما برای اون دسته افرادی که با شما هم عقیده هستند ،اما عده‌ای هم که با شما هم عقیده نیستند افراد همین جامعه هستند و شما نمی‌توانید آزادی را از اونا بگیری ،باید رعایت ادب و احترام نسبت به همدیگر
    • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      22 35
      اگه نمیتونید جمع کنید بساط برهنگی رو بگید .
    • محمّدعلی IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      43 25
      متأسفانه تصویر محوی که از اون خانم گذاشتین هم نشون دهنده اینه که اوضاع فعلی جامعه ایرانی خیلی خراب‌تر از اونی هست که فکرش روُ بشه کرد! واقعاً هر انسان دغدغه‌مندی دلش به درد می‌آد؛ خدا خودش به دادمون برسه و رحمی بهمون کنه…
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      29 24
      بی حجابی بخشیش قانون عفاف حجاب هست که دولت اجراش نمیکند دوم پدر ومادر وخانواده، مورد سوم گرایش بی منطقی کم عقل بودن به فرهنگ غرب زدگی
    • یاحسین IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      18 47
      متاسفانه برنامه های تلویزیون اعم از مجریان وبازیگران وقتی با کلی آرایش به صحنه می‌آیند وازاین طریق به تبلیغات آرایش می پردازند ازمردم عادی دیگه نباید انتظار داشت قطعا اینارو الگو قرار می‌دهند
    • محمد حسن گل‌ محمد زاده IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      17 20
      به چادر هم مدل میدن باز هم گیر میدید. چه مد بومی میخواهی طراحی کنی؟
    • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      27 4
      احتمالا این نوع پوشش ما جوانان با اصالت که دارای پدر و مادر هستیم باید نوعی اعتراض باشد ، حالا به چی اعتراض داریم باید مورد بررسی اندیشمندان و جامعه شناسان قرار گیرد
    • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      39 41
      تقدیر و تشکر از همه برادران و خواهران که کامنت گذاشتند خداوکیلی درست اقتصاد و معیشت خوب نیست اما برادران و خواهران عزیزم همین دختر هایی که میبیند به صورت نامتعارف و پوشش بد میاند تو خیابون بخدا قسم اکثریت وضع مالی خیلی خوبی دارند بعدش حجاب یک امر الهی است حالا به غیر از اینکه امر الهی است خداوکیلی هرکس پوشش داشته باشد اصلا شخصیت متفاوت دارد نسبت به بقیه لاکن حجاب تو کشور ما مربوط به دوره اسلامی نمیشه از زمان هخامنشیان حجاب زن و دختر ایرانی همیشه در کار بود هیچ کس خبر از باطن کسی ندارد
    • وهاب IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      31 33
      پرسنل نیروی انتظامی، باید مرتب به این مراکز سرکشی کند، و درصورت مشاهده، همان جا طرفین بازداشت شده و به شدت تنبیه شوند. دیگه شور همه چیز و دراوردن. بخاطر نوشیدن یه فنجان قهوه و کلاس گذاشتن باید لخت در عموم حاضر شوند. مرگ بر بی حجاب، مرگ بر بی غیرت
    • جلیل حکیمی خلیلآباد ۰۹۱۳۲۵۵۱۴۲۲ IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      48 30
      لعنت خدا بر آبا اجداد بانیان این بی بندو باریها وترویج بی حجابی و برهنگی در یک کشور مسلمان که ریشه درختانش با خون شهدا آبیاری شده ومیشود
    • مجید IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      38 17
      سلام این کار دشمن خودی بود و یک عده که آزادی را برهنگی میدانند سوء استفاده کردند و کاری نمیشه کرد در دوره طاغوت بخدا حجاب بهتر بود من یادم میاد معلم سپاهی دانش داشتیم ولی اینطور عقده ای نبودند ولی مادرهایمان با چادر و روسری میومدند بیرون کسی هم کار نداشت خواهش میکنم خواهران ایران حرمت خودشون را نگه دارند بخدا فرهنگ غرب هم اینطور نیست اینها که کمبود دارند خودشون را برهنه میکنند که مردها و پسرها نگاهشان کنند در صورتی که مردان با غیرت از برهنگی خوششان نمیاد
    • امیرحسین IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      52 28
      والا کشورهای خارجی پوشش زن و مردانشان از ما که مسلمان هستیم خیلی بهتره..
    • امیر IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      58 19
      جلوی بازیگراروبگیرید بقیه همه درست میشن
    • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      72 35
      هزار بار مرگ بر بی حجاب
    • قهرمان IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      24 13
      مقصر آموزش و پرورش وزارت علوم و وزارت ارشاد هستن بیحجابی کنونی ریشه در آموزش و تربیت داره اگر انسانها درست آموزش ببینن و ودرست وغلط هرچیزی رو یاد بگیرن هیچ عاملی نباید اونها رو از راه درست منحرف کنه همانطور که شاهد هستیم دختران عفیفی را که تحت تاثیر هیچ جوی قرار نمیگرند چون اعتقادشان عمیق و عالمانه است برعکس دختری که برهنه توجامعه ظاهر میشه چون نمیدونه چه ضرری به جامعه میزنه نمیدونه چقدر خودش رو بی ارزش میکنه نمیدونه زیباییهای خودش رو به رایگان دراختیار چشمهای هرزه وافراد دون پایه قرار میده و..
    • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      12 21
      شعر بهم نباف داداش پس کشورهای اروپایی دیگه آدم نیستند
    • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      38 15
      وقتی حیا و عفت در جامعه رخت بر میبندد دیگر خبری از نشاط و سر زندگی و ازدواجهای سالم نیست دیگه امنیت روانی نداریم انهای که دم از ازادی میزدنند پاسخگو باشند
    • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      32 24
      خدا لعنت کنه کسانی رو که به مسئله حجاب و بی‌حیایی و ولنگاری ترتیب اثر نمی‌دهند. من به عنوان یه زن محجبه نمیتونم در اجتماع حضور پیدا کنم چون نمیتونم این وضعیت رو تحمل کنم . تاسف داره برای کشوری که نام اسلامی رو یدک میکشه
    • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      10 17
      اقدام دولت ومسئولین مربوطه واجب است
    • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      10 15
      درباب آموزش فرهنگی به اجتماع، دولتها کم کاری کردند.
    • علی IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      28 18
      اگر برهنگی تمدن هست پس حیوانات از ما متمدن ترند این حرف شهید مطهری است که باید با طلا نوشت
    • Mm IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      6 14
      از بس ناهماهنگی هست مثلاً یکی از مراکز تصمیم گیری ستاد امر به معروفه یه جلسه که یه مصوبه در مورد منکری مثل بی حجابی باشه ، نشون بدن. حالا دولت و مجلس و دادگاه پیشکش
    • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      19 25
      بنظرم کسیکه میگه فقط به تورم رسیدگی بشه و اختلاس که حتما باید اینا بهشون رسیدگی بشه ولی بحث حجاب براش مهم نیست بره فکر کنه همین بی حجابی چقدر کانون زندگی ها رو پاشیده چقدر فساد و فحشا زیاد شده،شما قلب و معده ت درد می‌کنه فقط به قلبت میرسی و درد معده ت و درمان نمیکنی ؟ توروخدا یکم عقل داشته باشید
    • هنرمند IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      17 31
      شمارو بخدا به مسئولین بگین یه فکری برای بی حجابی وبی حیایی بعضی از خانما بکنن بخدا ترس داره این وضعیت . بخدا ما خانمای باحجاب ازاین وضعیت عذاب میکشیم .بی حجابی وبی حیایی فرق بسیار داره لطفا تشدید نظر کنید وچاره ای بفرمایید
    • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      24 25
      همین کافه ها شده پوششی برای بی پوششی
    • اشنا IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۲
      1 1
      اشتباه بزرگ اینه که الان نه ۸سال قبل عوض اینکه فروشنده لباس واردکننده لباس نا متعارف را مجازات کنید مصرف کننده را آزار میدید لباس بد پوشش‌ نباشه خودطرف نمیره لباس بدوزه علاج قطع وارد کردن وفروشنده بازم دیر نشده
    • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۲
      3 5
      من یکی که اصلا دوست ندارم لباسای این شکلی بپوشم خیلی وحشتناکه حداقل باید بدن پوشیده باشه اصلا چیز خوبی نیست حتی داخل عروسی ها و جاهای دیگه مخصوصا اماکن عمومی
    • دوست IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۲
      12 7
      برهنگی مال انسان نیست مال حیوانات هستش
    • ناشناس IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۲
      5 1
      این چیزها به دولت چه ربطی داره اینها بر میگرده به اصل خانواده به اعتقادات دینی و مذهبی والبته فهم و درک خود انسان.
    • حسین IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۲
      17 3
      شماها اگر به ۵۰ سال قبل برگرديد مردم با همه جور پوشش در کنار هم زندگی می‌کردند بدون هیچ گونه واکنشی
    • مهدی نیک پور IR ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۲
      8 3
      اتفاقا اینطوری خیلی هم بهتره . سلامت روانی جامعه بیشتره . هر کس پوشش کامل رو ترجیح داد با پوشش کامل در جامعه ظاهر میشه و هر کس با هر پوشش و ظاهری که خواست وارد جامعه میشه فقط باید جلوی بی حیایی گرفته بشه . من دقت کردم هیچکدوم از آقایون هم نگاه نمی کنند . همه بطور طبیعی برخورد می کنند .
    • س_ی IR ۰۳:۱۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۲
      1 1
      اعتقادات‌فرهنگی‌کشور‌ما‌این‌هست‌که‌درمورد‌ ناموس‌خود‌غیرت‌داشته‌باشیم‌این‌ رفتارها‌ نه‌ مد‌ هست‌ونه‌تقلید‌یک‌ناهنجاری‌وسردرگمی خانوادگی‌هست‌که‌بعه مرور‌زمان‌وترویج‌الگوهای‌اسلامی‌وایرانی‌ اجتماعی‌به‌روال‌طبیعی‌فرهنگ‌جامعه‌برخواهد‌ گشت،بعدازیک‌مدتی‌خودشان‌خسته‌ می‌شوندواین‌سردرگمی‌یک‌اختلال‌روانی‌ایجاد‌ می‌کند‌ومجبور‌می‌شوند‌که‌به‌فرهنگ‌غنی‌کشور خودمان‌برگردند.خاطرتان‌هست‌مردم‌چه‌ذوقو عطشی‌به‌ویدئو‌ و ماهواره‌داشتن. !خودبه‌خود‌به‌فرهنگ‌کشورخودمان‌وجذب‌ رسانه‌های‌کشورخودمان‌شدند.
    • حسن IR ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۲
      6 14
      این مسئله نتیجه اختیارات قانونی بیش از حد به زنان است ودامنگیر خودتان شده است
      • فرزاد IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۶
        0 0
        نظر یک زن ستیز
    • یاسر منصوری IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۲
      7 9
      من مخالف این مد پوشش ها هستم ولی در کوتاه مدت دامن ما رو هم می گیره
    • فاطمه صادقی IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۲
      4 6
      من با بی حجابی مشکلی ندارم ولی با بی حیایی چرا بعضی از پوشش‌ها بی حیایی محسوب میشن و باعث ناراحتی دیگران میشن
    • DE ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۲
      14 4
      همه کشورهای مسلمان به این سطح از آزادی رسیدن
    • خفه شده IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۲
      15 11
      آیا فقط مشکل برهنگی را در کشور داریم یا مشکلاتی بزرگتر ازآن که دارد کمر مردم را میشکنند مشکلات اقتصادی مردم که سفره ای آنها هی کوچکتر و کوچکتر میشود یا ساخت مسکن کسی نمی تواند یک خانه پنجاه متری برا خود بسازد
    • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۲
      5 4
      آدم های با حجاب در کشور مسلمان در اقلیت قرار گرفتند من با پسرم نمیتونم پارک برم با همسرم و خانواده نمیشه یه رستوران یا لب ساحل رفت امنیت روانی فرزندان در خطر هست در سال‌های آینده یه دختر سالم و یا یه پسر سالم نخواهیم داشت هیچ جا مثل ایران دخترش بی ارزش نشده که همه جوره خودش رو در اختیار جامعه قرار داده وقتی نهاد خانواده از هم بپاشه در کل به همه چی سرایت میکنه حتی به اقتصاد
    • مهین IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۲
      4 15
      مرگ برغرب پرست ، مرگ بربی حجاب وبدحجاب ودرود براسلام ودین حضرت محمدص ،درود برحجاب
    • کسرا IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۲
      21 5
      شما کافه نرو تا حالت گرفته نشه.
    • مینا IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۲
      10 17
      کاملا موافقم آدم وقتی میره بیرون حالش از مردم به هم میخوره.باید یه فکر بکر کرد.ولی چه جوری دولت باید دست به کار شه.
    • دکتر IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۲
      3 7
      خیلی شرایط ناراحت کننده شده مخصوصا برای جوانان
    • آشنا IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۲
      3 8
      وضعیت جامعه اسف بار وافتضاحه مدیریت ونظارتی وجودنداره الگوهای فاسد ومبتذل برای کودکان وهیزی و کامجوییه آقایان درکنار بی تفاوتیه مسئولین به کدوم دردمون بنالیم دود این فتنه ها وسوداگریها به چشم خانواده ها برمیگرده
    • پری خانی IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۲
      1 4
      سلام با برنامه های تلویزیونی ورادیویی مشکل حل نمی شه دشمن نوجوانان وجوانان رو هدف قرار دادن باید از فضای مجازی شروع به فرهنگ سازی کنن نوجوانان امروز تلویزیون نگاه نمی کنن
    • فرهنگی IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۲
      2 4
      وای یا خدا
    • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۲
      1 7
      یه چندوقت ایجوری میپوشن.بعدکه تبشون آروم بگیره میفهمن کارشون غلطه.الان دخترمن میگه مانتو بلند میخام.دیگه از مانتو کوتاه بدم میاد.
    • غریبه IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۲
      3 4
      ای کاش هر چه زودتر فکری به حال این معضل بشه جامعه پر از فساده
    • Faridon.gh4848 GB ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۲
      8 5
      اگر فرهنگ همزیستی نهادینه شود محال است مزاحمت ایجاد شود
    • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۲
      2 2
      وقتی مردم هویت ایرانی اصیل زاده فراموش کنن فکر میکنن لخت بودن هنر هست در،صورتی که بنیاد خانواده ها از هم می‌پاشد و نماد نجس غربی می‌شود هویت
    • CZ ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۲
      3 4
      میشه افرادی که خارج از عرف و با وضع بسیار نابهنجار پوشش در جامعه ظاهر میشن،اگه مزاحمتی براشون ایجادشد،نهادهای رسیدگی کننده مربوطه،طبق ضوابطی موظف به رسیدگی به آن موضوع نباشند.
    • سحر IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۲
      4 11
      زنهای برهنه باید از میان برداشته بشن
    • شهدا IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۲
      2 8
      بخدا که قیامت نمیتوانید جوابگوی خون شهدا باشید زندگی جوانانمان به خطر افتاده چراکاری نمیکنید؟!!!!
    • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۲
      3 19
      افراد بیحجاب نباید بهشون مهریه تعلق بگیرد و اگر تعرض بهشون بشود نباید قانون که اسلامی هست دخالتی داشته باشه
    • IR ۰۵:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۳
      2 1
      مقصر سیاست ایران فرهنگی و قانونگذاران. هستند که باعث شده مردم بخواهند قانون گریزانه رفتار کنند
    • م IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۳
      6 3
      اینا خود جامعه هستند، پدر مادرش جلوشو بگیرند به دولت چه ربطی داره
    • اردلان IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۴
      4 8
      مسببین این اوضاع مسئولین هستند که اقتصاد کشور را فلج کردند طوری که جوان نمی‌تواند ازدواج کند که نتیجه میشود این اوضاع
    • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۴
      9 5
      شما چرا همش گیر دادید به خانمها..مکه مرد نباید پوشش درست داشته باشه..برای چی کسانیکه لخت و عریان در مسابقات جلوی انظار شرکت می کنند تشویق می کنید؟!
    • مهدی IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۴
      0 1
      بله قانون برای نحوه پوشش نداریم در اماکن عمومی و کافه ها و رستورانها باید قانون نحوه پوشش اجرا شود و صاحبان این گونه مشاغل متوجه قانون باشند که از ورود افراد کم پوشش جلوگیری کنند . در طرف دیگر مردم باید طبق قانون عمل کنند و در اماکن عمومی کم پوشش حضور نداشته باشند
    • ف IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۴
      0 1
      مقصرخودش وپدرمادرش وتربیتشه اگه مقصر دولت ویا. ....بود پس چرا عده ای محجوبند ،پس به تربیت خانوادگی برمیگرده وبیغیرتی مردانشون،که برادر پدر وهمسرشون باشند
    • مسلم DE ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۴
      1 2
      بایدزودقانون حجاب روعملی کنن که حکم عقل نیاز جامعه هستش بابا ایران فقط بالاشهر تهران چندشهردیگه نیست که کسی کسی رونمیشناسه ازسرتاسرایران حتی جهان درانجاهستند طایفه فامیلی قبیله عشیره بچه محل دران معنی نداشته باشه هرکاری میکنم خجالتی نداردنوددرصدایران قشرمذهبی نیمه مذهبی ومردی که هنوز زنان تاج سرهستند
    • مسلم DE ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۴
      1 3
      حجاب حکم عقل انسانیت نیاز جامعه است رعایت نشه میبینیم که همان راه رفته غرب درایران به سرعت در راه است که اماروزیرپوست شهرتشان میده که زنان چقدرموردظلم قرار میگیرن نه گوش دادن به من وتوبی بی سی وفضای مجازی که دستورکارنتانیاهوروانجام میدن که ایران برانابودی بایدبازنان بی بندباربرهنه کرد که درغرب خبری از ارزش خانم نیست احترام ندارندمگرقشرخاصی اگرقانون حمایت سخت نکنه یک هفته ای زنان رونابودمیکنن
    • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۴
      1 1
      آقای نویسنده، چرا شما دولت فعلی با عمر یکساله را مخاطب خود قرارداده اید؟! یعنی دردولت های گذشته طی ۴۵ سال گذشته، وضعیت حجاب درکشور گل و بلبل بود؟! آیا شما معتقد به استفاده از همان روش‌های سنتی قبلی یعنی برخوردهای فیزیکی با معضل بدحجابی وکشتف حجاب است که در۴۵ سال گذشته بی نتیجه بود؟!
    • مجید IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۴
      1 0
      از سازمان و ارگان‌های که‌در این چهل سال واندی بودجه گرفتند تا کار فرهنگی کنند سئوال شود چون همه این‌ها که می‌گویند مگر چند سال سن دارند واین ارگان‌های پس پول را در چه راهی خرج کرده‌اند یک ذره فکر کنید مانند چهارشنبه‌سوری با بگیر و ببند شده است چهارشنبه سوزی یا میدان جنگ چرا چون خود کرده را تدبیر نیست
    • روشنگر IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۵
      0 1
      کشورها وشبکه ها وگروههایی که با تمام قوا از برهنگی زنان ایرانی حمایت میکنند اتفاقا هیج مشکلی با تورم ساعتی ووضعیت بهداشت ودرمان واموزش ندارن کانلا مشخصه هدف وبرنامشون برای این مردم وکشور چیه ،مسخ فرهنگی وبردگی ما
    • IR ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۵
      1 0
      بنا به دلایلی تا اوضاع اقتصادی کشور درست نشود اینگونه ناهنجاریها و دهن کجیها به مرور ازدیاد پیدا خواهد کرد
    • IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۵
      0 1
      باید با هنجار شکنان بی فرهنگ برخورد قاطع بشه مماشات تا کی
    • باقری IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۵
      0 1
      برهنگی انتها ندارد هر چقدر در این گرداب گرفتار شویم انتهایی در کار نیست ، دشمن بنیاد خانواده را هدف قرار داده بمبها را با کشیدن فساد به خانواده ها و عدم ازدواج جوانان به بنیان خانواده که مهمترین اصل در اجتماع هست شلیک می‌کند
    • IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۵
      0 1
      این حجاب ربط داره به تربیت خانواده و شخصیت درونی کسی که راهش کج هس و نه ابرو داره نه حیا همه کاره میکنه دولت چیکار کنه یکی نیس ۱۰۰ تا نیس انسان باید خودش شخصیت خودشو حفظ کنه اینا همون خانمایی هستن که همیشه راهشون کج و مسولیت پذیر نیستن بیچاره دولت نمیدونه چیکار کنه وقتی جلوی بی حجابشون گرفته میشه همه تظاهرات میکنن خون به پا میشه وقتی هم دولت میگه خودتون آبروی خودتون حفظ کنین میگن دولت گناهکاره این دولت یک نفر هس چیکار کنه با ۸۹ ملیون نفر
    • هرمز IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۵
      1 0
      سلام، خود کرده را تدبیر نیست
      • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۵
        0 1
        بی حجابی از فتنه 1401 شروع شد قبلا شل حجابی و بد حجابی بود اما بی حجابی نبود. این فتنه باعث شد بی حیایی و بی غیرتی و فساد و فحشا رواج پیدا کند. فتنه مهسا برای کشاندن زن ایرانی به فحشا و هرزگی است. نتانیابو گفته زنان و دختران بی حجاب سربازان ما هستند تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.
    • ناصری IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۵
      0 2
      عفاف وحجاب باید با فرهنگ باشد و آموزش درست شود
    • بیژن IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۵
      0 1
      برخی از مردان جامعه بی غیرت شدن که بی حجابی به سمت برهنگی دارد میرود
    • جعفر ابراهیمی IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۵
      0 0
      واقعا آدم دلش نمیاد بره تو شهر با این وضعیتی که شاید ده درصد جامعه آبرو مملکتی مسلمان بردن اونهم عده ای غرب گرا که این روزا همه کار برای نوکری میکنند کاش دیگه رو انسانیت و شرف و غیرت مردم بازی نمی‌کردند
    • ارزو IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۵
      0 1
      هر چیزی قانون دارد/راهنمایی رانندگی /مدرسه /ادارات مسئولین نشستن و تماشا میکنن /ببخشید جامعه اسلامی هست میخوان برهنگی کنن برن خارج/این به ضرره دولت محترم میشه /ارسال پیامک بصورت محترمانه باعث حل این موضوع میشهاتفاقی نمی افته /باید راهشو بلد باشن
    • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۶
      0 1
      در قرآن کریم ایه ۳۱ سوره مبارکه نور و ایه ۵۹ سوره مبارکه احزاب درباره پوشش زنان آمده/واقعا اگه مسلمان هستین رعایت کنین/زشته اینهمه برهنگی /مسیولین اولویت کارها رو بر مبنای پوشش اسلامی بزارن/خدا وکیلی اینهمه بی خیالی خدا قهرش میگیره
    • فریدا IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۶
      5 0
      برهنگی باید,جمع شود . روسری سر نکردن با برهنگی بسیار تفاوت دارد لطفا این دو را با یک دید قضاوت نکنید
    • بهزاد IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۶
      4 0
      ببخشید من برهنگی ندیدم مردم بافرهنگ کشور ایران هیچوقت برهنگی نمی کنند باید تعریف شود
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۶
      3 0
      التهاب اولیه حاصل چندین دهه محدودیت هست که خود به خود دراثر فرهنگ پایه ایرانی درست خواهد شد
    • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۶
      1 0
      هی میگیم فرهنگ چند هزار ساله به درد چه میخوره فقط رگ گردن کلفت کنیم ما اینم و آنیم. باید پذیرفت که جامعه شرک غرب و شرق به کشورمون حمله ور شده چیزی نیست که با بگیر به بند حل بشه. پس تنها راه درست اینه که اگه جامعه ای سالم میخوام باید مردم و دولت مردان مثل هم بشن فاصله طبقاتی کم بشه قانون واسه همه چه وزیر چه کارگر یکی بشه دزد بزرگ ودزدکوچیک مثل هم محاکمه بشه رانت وپارتی بازی نداشته باشیم. وقتی به یک اجتماع درست وسالم رسیدیم میشه جامعه رو به اون مسیری برد که میخوایم. وگرنه هر کاری کنیم بدتر میشه.
    • طاهر IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۶
      1 0
      وقتی افراط میشه آنهم در زمان طولانی یهو اینطور میشه
      • دوست US ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۷
        0 0
        آرامش روانی جامعه رو تورم افسارگسیخته بیکاری و هزار عامل دیگه بهم ریخته
    • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۶
      0 0
      بابا میگن اقتصاد خرابه مردم بی حجاب شدن الان با بی حجابی که خرجشان بالاتر رفته اقتصاد بهانه بود مشکل خودشونن که سبک سر شدن وبی عفت
    • ... FR ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۷
      0 0
      الان یک چی بگم تعدادی فکر می کنن از حکومتم، یا فلان!: بارها تعدادی خانمایی رو دیدم که شال سرشون نبوده و یا شومیز هم پوشیدن و این باز چیزی و ایرادی نداره!، اما تعدادی دیگه، شورشو درآوردن، انگار جامعه یا جاهای عمومی اتاق خوابشونه نیمه برهنه می شن، حکومت هم هیچی نگه، مردم قبول ندارن بچه هاشون در همچین جامعه و کنار همچین افرادی بزرگ‌ بشه؛ این جور پوشیدن های نیمه برهنه مناسب اتاق خوابه و نه فرهنگه و نه باکلاس بودن، اتفاقا از دید ما هم یک نوع عقده بودنه ‌که میآن خودشونو نمایش می دن
    • حامد IR ۰۶:۲۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۷
      0 0
      عجب . چیز دیگری نبود که بگویید .
    • IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۷
      0 0
      برخی ادمهای بد حجاب مرض خود نمایی و توجه دارند و بی حیا هستند متاسفانه جامعه را با اتاق خواب اشتباه گرفتند خدا لعنتشون کنه که تو این اوضاع باید حواسمان به بی شرمی اینها هم باشه متاسفانه این ادمها در زندگیشون مرد وغیرت وجود نداره
    • محمد IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۷
      0 0
      شما فکری واسه گرسنگی مردم بکنید
    • علی IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۷
      0 0
      خدا لعنت کند همهٔ خائنین به اسلام و انقلاب و خون شهداء و ولایت فقیه
    • خیری IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۷
      0 0
      به نظر من اگر مردم از نظر اقتصاد قوی باشند همه نوکری نظام و دولت را می‌کنند و به این امر افتخار می‌کنند و می‌گویند ما هر چه داریم از نظام داریم و بد حجاب ها را طرد می‌کنند.
    • حسین IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۷
      0 0
      باسلام.دردوره پهلوی اول رضا خان قلدربعد دیدار ایشان باآتاتورک آن زمان به خاطر به تعبیر خودشان برای ترقی خواهی جحاب رابه زوراز خانمها بر می‌داشتند البته در زمان پهلوی دوم نیز بی حجابی در ایران ادامه داشت بماند که چه مفسدهاهی این بی حجابی روی داشت وچه خون دلها یی علما و مومنین متحمل شدند به حمدالله به از انقلاب اسلامی بساط بی حجابی بر چیده شد و کشور اسلامی پوشش درشأن خودش را داشت اماحالا متاسفانه وضعیت حجاب جامعه برگشته به دوره رضا خان قلدر آیا این وضعیت ترقی جامعه است یا تنزل