۱۸ شهریور ۱۳۹۳، ۸:۵۸

دیجیتالی شدن خدمات به هنرمندان/ «سابک» رونمایی شد

دیجیتالی شدن خدمات به هنرمندان/ «سابک» رونمایی شد

سامانه الکترونیک اطلاع رسانی بازار کار در نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال، رونمایی شد. معاون امور هنری وزارت ارشاد هم روز گذشته در بازدید از این نمایشگاه خبر از دیجیتالی شدن خدمات به هنرمندان داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، روز گذشته و در سومین روز این نمایشگاه، سامانه الکترونیک اطلاع رسانی بازار کار موسوم به «سابک» با حضور محمدرضا سپهری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رییس موسسه کار و تأمین اجتماعی و سیدکاظم حسینی رییس مرکز اطلاع رسانی بازار کار جهاد دانشگاهی رونمایی شد.

سابک این امکان را به کاریابی‌های کشور می‌دهد تا آخرین فرصت شغلی را برای کارجویان و مخاطبان ارائه کنند. همچنین این سامانه قابلیت نمایش و جستجوی لحظه ای و بهنگام فرصت‌های شغلی و کارجویان ثبت نام شده در کاریابی‌های عضو سامانه را دارد و در عین حال، قابلیت اختصاص خدمت رسانی هر دستگاه از این کیوسک‌ها بر اساس گروهی از کاریابی‌ها و یا یک کاریابی خاص را بنا به درخواست دارد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزاری نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال را حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان دانست و افزود: در بحث اقتصاد دانش بنیان فناوری اطلاعات نقش مهمی دارد. اقتصاد ما اقتصاد متکی بر منابع است و باید به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت کنیم.

محمدرضا سپهری افزود: در بحث اقتصاد دانش بنیان ، 4 عنصر اصلی سخت افزار، نرم افزار، شبکه و زیرساخت مطرح است، این نمایشگاه محیطی است که این 4 عنصر را به هم متصل می‌کند و محصولاتی که در آن عرضه می‌شود باعث می‌شود پایه‌های اقتصاد دانش بنیان شکل بگیرد.

رییس موسسه کار و تأمین اجتماعی درباره ضرورت برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال گفت: نمایشگاه محیط مناسبی برای فعالان حوزه فناوری اطلاعات است که محصولات خود را عرضه کنند و ارتباطات شبکه ای برقرار کنند.

وی در ادامه افزود: با توجه به  سیاست‌های مقام معظم رهبری در زمینه  اقتصاد مقاومتی که یکی از ابزارها و پایه­های آن، توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات است، برگزاری این نمایشگاه زمینه تبادل دانش،تجربیات و ارتباطات بین شرکتها ی خصوصی و سازمان‌های دولتی را فراهم می‌کند.

وی درباره نقش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری این نمایشگاه گفت: اقدامی که  این وزارتخانه در برگزاری این نمایشگاه داشته، شایسته و قابل تقدیر است؛ اما مشارکت بخش خصوصی باید بیشتر شود؛ زیرا برگزاری نمایشگاه فقط توسط دولت نمی‌تواند پاسخگوی نیاز جامعه باشد.

سپهری افزود: وزارت ارشاد باید سیاستگذار،نظارت کننده و هماهنگ کننده باشد و همچنین استانداردها را تدوین و تمام فعالیت‌های اجرایی را به بخش خصوصی واگذار کند.

وی در پایان درباره استقبال مردم از نمایشگاه گفت:مردم اطلاع کافی از برگزاری نمایشگاه ندارند باید از طریق مراکز آموزشی پژوهشی، مطبوعات، شبکه‌های اجتماعی،  رسانه ملی و ... اطلاع رسانی شود تا مردم به خصوص قشر جوان از این نمایشگاه بازدید کنند.

دیجیتالی شدن خدمات به هنرمندان
 
خبر دیگر از نمایشگاه اینکه، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تلاش این معاونت در جهت تقویت حوزه دیجیتالی با هدف کاهش مراجعان حضوری به این معاونت خبر داد.

علی مراد خانی در حاشیه بازدید از دومین نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات وو رسانه‌های دیجیتال با اعلام این خبر گفت: باید تلاش کنیم تا با دیجیتالی شدن امور مکاتباتی تمامی فعالیت‌ها و اقدامات معاونت هنری به صورت الکترونیکی انجام شود زیرا بسیاری از مراجعات حضوری به بخش‌های مختلف کاهش می‌یابد و این امر منجر به تسریع در انجام امور می‌شود.

وی افزود: معاونت امور هنری در حوزه شعر و شورای شعر در حال انجام امور مراجعه کنندگان از طریق دیجیتال است و بسیاری از اقدامات و امور اداری آن از طریق اینترنت صورت می‌گیرد.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: باید تلاش کنیم تا دیگر بخش‌های این معاونت نیز بسیاری از فعالیت‌های خود را با کمک حوزه فناوری اطلاعات و دیجیتالی شدن انجام دهد.

مرادخانی اظهار کرد: هنرمندان بسیاری وجود دارند که در حوزه فضای مجازی فعالیت می‌کنند و با دیجیتالی شدن بسیاری از بخش‌های معاونت امور هنری می‌توان  درخواست‌های این دسته از هنرمندان را نیز ساماندهی و دسته بندی کرد.

وی با اشاره به اینکه دولت به تنهایی تمامی ساز و کارها را ندارد افزود: معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یکی از متولیان امور هنری کشور از دیجیتالی شدن بسیاری از بخش‌های هنری استقبال و از هنرمندان فعال در این حوزه حمایت می‌کند.

معاون امور هنری وزیر ارشاد ادامه داد: ا دیجیتالی شدن بسیاری از امور اداری می‌توان شرایط را به گونه ای فراهم کرد که بسیاری از مراجعه کنندگان از انجام امور خود به صورت سنتی و مکاتبات کاغذی رهایی یابند و به سمتی رویم که همگان از انجام امور خود در تمامی حوزه‌ها از جمله حوزه معاونت امور هنری در فضای مجازی استقبال کنند.

ارایه مشاوره حقوقی در حوزه فناوری اطلاعات به بازدیدکنندگان نمایشگاه
 
بر اساس این گزارش، بازدیدکنندگان از دومین نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال می‌توانند با حضور در غرفه "موسسه توسعه حقوق فناوری اطلاعات و ارتباطات برهان" واقع در سالن 38 محل برگزاری نمایشگاه درباره مسایل و مشکلات حقوقی حوزه فناوری اطلاعات از کارشناسان این حوزه مشاوره دریافت کنند.

موسسه توسعه حقوق فناوری اطلاعات و ارتباطات برهان با حضور در محل برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال به تمامی بازدیدکنندگان و شرکت‌های حاضر در نمایشگاه درباره مسایل حقوقی حوزه فناوری اطلاعات مشاوره ارایه می‌دهد.

بنابراین گزارش، این موسسه در حوزه‌های "دعاوی حقوقی و کیفری"، "حقوق سایبری و جرایم رایانه ای" و "تجارت الکترونیک" به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه و بازدیدکنندگان خدمات مشاوره ای ارایه می‌دهد.

این گزارش می‌افزاید، ارایه مشاوره‌های حقوقی در حوزه‌های تنظیم قراردادهای حقوقی، قراردادهای نرم افزار، سخت افزار و لایسنس، خرید و فروش اینترنتی،  دعاوی مربوط به نام دامنه و اسرار تجاری، مالکیت فکری و کپی رایت و امضای الکترونیک از دیگر خدمات حقوقی موسسه توسعه حقوق فناوری اطلاعات و ارتباطات برهان است.

دومین نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال پانزدهم شهریور ماه با حضور جمعی از مقامات کشور آغاز به کار کرد و تا هجدهم شهریور ماه سال جاری از ساعت 9 تا 16 در محل دایمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران پذیرای علاقه مندان است.

کد خبر 2366624

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha