۳ خرداد ۱۳۹۱، ۱۳:۲۴

واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی گناوه به بهره‌برداری رسید

واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی گناوه به بهره‌برداری رسید

بوشهر - خبرگزاری مهر: نخستین واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی گناوه همزمان با سالروز فتح خرمشهر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر عامل شرکت تولید برق گناوه مپنا صبح چهارنشبه جمع خبرنگاران اظهار داشت: نخستین واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی گناوه از مصوبات دو سفر استانی هیئت دولت به استان بوشهر بوده است.

شاپور گودرزی ادامه داد: نخستین واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی گناوه با ظرفیت اسمی 162 مگاوات به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر از امروز با شبکه سراسری سنکرون شد.

وی به بیان جزئیات احداث این نیروگاه پرداخت و بیان داشت: احداث این نیروگاه در قالب قرارداد سرمایه گذاری، از طرف وزارت نیرو به شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران (مپنا) ابلاغ شده است.

مدیر عامل شرکت تولید برق گناوه مپنا با تقدیم این موفقیت به حماسه‌سازان دفاع مقدس، تصریح کرد: راه‌اندازی این نیروگاه به دست توانمند جوانان این مرز و بوم در سال حمایت از تولید ملی را با افتخار به ملت بزرگوار ایران تبریک می‌گوییم.

وی در ارتباط با مکانیسم کاری این نیروگاه نیز گفت: این نیروگاه شامل یک بلوک سیکل ترکیبی مشتمل بر دو واحد گازی 162 مگاواتی و یک واحد بخار 160 مگاواتی از محصولات گروه مپنا در مجموع به ظرفیت 484 مگاوات در شهرستان بندر گناوه واقع شده است.

گودرزی اضافه کرد: قرارداد این نیروگاه با شرکت توانیر به عنوان سرمایه پذیر بر مبنای خرید تضمینی برق با شرکت تولید برق گناوه مپنا منعقد شده است.

وی افزود: این شرکت به عنوان سرمایه گذار خصوصی، همه مسئولیت‌های مربوط به تامین مالی، احداث و بهره‌‌برداری از نیروگاه را عهده دار است.

کد خبر 1609967

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha