۱۱ مرداد ۱۳۹۱، ۱۶:۲۶

همگام با المپیک 2012 لندن/

شناگر 16 ساله چینی: قسم می‌خورم که دوپینگ نکرده‌ام

شناگر 16 ساله چینی: قسم می‌خورم که دوپینگ نکرده‌ام

"یی شیون"، شناگر 16 ساله چینی بعد از کسب دومین مدال طلای خود در المپیک لندن در کنفرانسی خبری قسم خورد که از هیچ ماده نیروزایی استفاده نکرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، یی که دومین مدال طلای خود را در شنای 200 متر مختلط انفرادی کسب کرد در پاسخ به اظهارات برخی که نیروی او را عجیب دانستند و اتهام دوپینگ را به او نسبت دادند، اعلام کرد هیچ داروی نیروزایی مصرف نکرده و این توانایی خود اوست که به کمکش می‌آید.

یی که هفته گذشته نیز در رشته 400 متر مختلط انفرادی مدال طلا را از آن خود کرده بود، گفت: در کشورهای دیگر اگر ورزشکاران چندین مدال طلا هم کسب کنند کسی چیزی نمی‌گوید، پس چرا اکنون از من انتقاد می‌کنند و به من اتهام می‌زنند. بدون شک من هیچ ماده نیروزایی مصرف نکرده‌ام. حاضرم قسم بخورم که دوپینگ نکرده‌ام.

وی افزود: وقتی در مهد کودک بودم معلمم به من گفت فیزیک خوبی دارم و به همین دلیل من را برای رشته شنا انتخاب کرد. ما تمرینات زیادی را پشت سر می‌گذاریم. 9 سال است من هر روز بیش از 10 ساعت تمرین می‌کنم و این نتیجه تمرینات سخت من است.

"آلیشیا کاتس"، شناگر استرالیایی که بعد از شیون در رده دوم قرار گرفت و به مدال نقره دست یافت نیز گفت: باید به شیون به دلیل بدست آوردن مدال بزرگی که کسب کرده تبریک بگویم. او ثابت کرد زنان می‌توانند حتی از مردان هم سریع‌تر شنا کنند.

شیون در 50 متر پایانی 17 صدم ثانیه از "رایان لاکت" قهرمان رشته 400 متر مردان سریعتر شنا کرد.

کد خبر 1663603

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha