۱ اسفند ۱۳۹۱، ۱۱:۳۵

با رای 150 نماینده مجلس؛

لایحه تنظیم جمعیت خارج از نوبت بررسی می شود

 لایحه تنظیم جمعیت خارج از نوبت بررسی می شود

150 نماینده مجلس با رای خود خواستار بررسی خارج از نوبت لایحه تنظیم جمعیت در مجلس شورای اسلامی شدند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی درخواست بررسی طرح خارج از نوبت لایحه تنظیم جمعیت خانواده مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگان با 150 رأی موافق، موافقت خود را برای اینکه این لایحه زودتر در دستور کار قرار بگیرد، اعلام کردند.

حمیدرضا عزیزی نماینده مردم فارسان در مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از مخالفان این لایحه اظهار داشت: با حذف محدودیت ها برای افزایش فرزند به خصوص در خانواده های متمکن مخالفیم، اما در تنظیم خانواده نیز نباید شتاب زده عمل کرد.

وی با اشاره به اینکه عدد مطلق در این موضوع برای ما مهم نیست بلکه کیفیت و تنظیم جمعیت با توجه به امکانات موجود اهمیت دارد، گفت: باید ببینیم با چه نرخ رشدی می خواهیم جمعیت را اضافه کنیم. یک وقت مثل دهه 60 نباشد که رشد ما سریع باشد و بعد از آن نیز جلوی رشد جمعیت را بگیریم تا جایی که امروز به این نتیجه رسیدیم جمعیت سالخورده ای داریم.

عزیزی اظهار داشت: مشکل فرزندآوری در کشور ما یک مقوله فرهنگی است و باید کاری کنیم که نخبگان ما زیاد شوند و در حالیکه ما در تامین معیشت مشکل داریم نباید افزایش جمعیت داشته باشیم.

در ادامه موسوی نژاد نماینده مردم دشتستان در مجلس با بیان اینکه مسائل اقتصادی و فقر نباید مانع از رشد جمعیت و فرزندآوری شود، گفت: این موضوع مغایر مبانی دینی است که از دوران سازندگی مطرح شده است.

وی اظهار داشت: اسلام بخاطر مسائل اقتصادی هیچوقت مانع از تولید مثل نشده است و اینکه تاکنون به مادر بخاطر فرزند چهارمش مرخصی داده نمی شده، اشتباه بوده و باید اصلاح شود.

کد خبر 2001364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha