۷ خرداد ۱۳۹۲، ۱۵:۲۴

حجت الاسلام شیرازی مطرح کرد:

امروز نیروهای نظامی کشور در اوج آمادگی به سر می‌برند

امروز نیروهای نظامی کشور در اوج آمادگی به سر می‌برند

بندرعباس - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در سپاه قدس در پاسخ به کسانی که گمان می‌کنند با برقراری رابطه با آمریکا، تمام مشکلات حل می‌شود، با ذکر مثال‌هایی به سرنوشت کشورهای سازشکار با آمریکا پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علی شیرازی در دومین همایش سیاسی کارکنان نیروی دریایی سپاه و همچنین سازمان جهاد خودکفایی این نیرو پیرامون چهار محور مسائل سوریه، سناریوی رابطه با آمریکا، وضعیت آمادگی نیروهای مسلح در برابر تهدیدات احتمالی و ماجرای معنی دار گرانی های اخیر به نکات مهمی اشاره و به تفصیل پیرامون موارد یاد شده سخن گفت.

حجت الاسلام شیرازی به روند رو به رشد توانمندی‌های دفاعی کشورمان در برابر تهدیدات نظامی و امنیتی اشاره کرد و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی به صورت همزمان در چند جبهه مشغول جنگ با دشمنان بودیم؛ در جبهه کردستان، در جبهه داخلی (منافقین و بنی‌صدر) و جبهه خارجی (جنگ تحمیلی).

وی افزود: این در حالی بود که دستمان خالی بود؛ حتی برای تهیه تفنگ ژ-۳ و آر پی جی هم در مضیقه بودیم اما  با وجود تمام این مشکلات، جمهوری اسلامی پیروز این میدان نابرابر بود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه خاطر نشان کرد: به برکت خون شهدا وضع امروز ما با گذشته بسیار متفاوت است؛ امروز نیروهای نظامی ما در اوج آمادگی به سر می‌برند.

وی افزود: از نظر معنوی هم به فرموده فرماندهی کل قوا، معنویت جوانان امروز ما اگر بیشتر از ابتدای انقلاب نباشد کمتر از آن نیست و همه اینها شرایط را به گونه ای فراهم ساخته است که به جرأت می‌توانیم بگوییم که دشمن از تصور رویارویی با جمهوری اسلامی ایران نیز هراس دارد. 

حجت الاسلام شیرازی در ادامه به بخشی از توفیقات جمهوری اسلامی ایران در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی اشاره کرد و گفت: امروز آمریکایی ها عنوان می کنند که  ما سال‌ها در عراق جنگیدیم و هزینه کردیم ولی نتیجه‌اش عاید ایران شد.

وی اظهارداشت: اسرائیل در جنگ غزه زمانی که چند موشک درجه ۲ جمهوری اسلامی را دریافت کرد، دستانش را بالا برد و به دنبال آتش بس بود و یا در همان روزهای آغازین انتقال ستاد نیروی دریایی سپاه به بندرعباس، آمریکا به نیروهایش اعلام کرد مراقب خودتان باشید، اینها بسیجی هستند، با بقیه فرق دارند.

شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود به تحلیل اوضاع سوریه پرداخت و اظهار داشت: هدف از جنگ در سوریه، شکستن حلقه مقاومت و در نهایت شکستن قدرت ایران است و ایران از نظر فکری و معنوی سوریه را حمایت می کند.

وی با بیان این که بمباران ارتش سوریه توسط اسرائیل به نفع سوریه بود و به تمام دنیا اثبات کرد رژیم اشغالگر قدس، با تروریست ها است،‌ افزود: سوری ها با الگو گرفتن از نیروهای بسیج ایران و راه اندازی «جیش الشعبی» به موفقیت های عمده ای دست یافته و روحیه ارتش خود را نیز بالا برده اند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس با انتقاد از کسانی که مسئله شعب ابیطالب را مطرح می کنند، وضعیت اقتصادی حال حاضر را قابل مقایسه با شعب ابیطالب ندانست و گرانی های اخیر را مرتبط با بحث انتخابات و سناریویی از پیش تعیین شده از سوی دشمن برای رابطه با آمریکا عنوان کرد.

وی در پاسخ به کسانی که گمان می کنند با برقراری  رابطه با آمریکا، تمام مشکلات حل می شود، با ذکر مثال هایی از سرنوشت کشورهای سازشکار با آمریکا، اظهار داشت: در کشور مصر که با آمریکا روابط حسنه داشته، سه میلیون نفر در قبرستان های این کشور با فقر و فلاکت زندگی می کنند؛ وضعیت مردم عربستان به جز هتل ها و ظواهر مکه و مدینه که در اختیار حکام آل سعود است اسف بار است و وضعیت صدام و تمامی حکام دست نشانده آمریکا نیز واضح و روشن است.

بخش پایانی این برنامه به پاسخ به پرسش های گوناگون حاضران در جلسه اختصاص داشت و حجت الاسلام والمسلمین شیرازی به پرسش های مطرح شده، پاسخ داد.

 

 

کد خبر 2065018

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha