۸ خرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۵۵

نامه وزیر سابق آموزش و پرورش به ضرغامی؛

جای خالی پرسشهای فرهنگیان از کاندیداهای ریاست جمهوری

جای خالی پرسشهای فرهنگیان از کاندیداهای ریاست جمهوری

وزیر سابق آموزش و پرورش در نامه ای به رئیس رسانه ملی خواستار پاسخگویی کاندیداهای ریاست جمهوری به معضلات و مشکلات  نظام تعلیم و تربیت و دغدغه های  جامعه فرهنگیان شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود فرشیدی در نامه خود خطاب به عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما آورده است: جامعه فرهنگیان از نامزدهای ریاست جمهوری انتظار دارد نسبت به دغدغه‌های آن ها در زمینه چالش‌های آموزش و پرورش دارای برنامه مدون و قابل اجرا باشند.

دبیر کانون تربیت اسلامی در ادامه این نامه آورده است: برخی پرسش‌های فرهنگیان از نامزدهای ریاست جمهوری شامل این موارد است:

سیاستهای کلی تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت کشور توسط مقام معظم رهبری به عنوان بزرگترین پدیده در عرصه آموزش و پرورش میهن اسلامی در سیزده اصل زنده، پویا و مترقی ابلاغ شد، چه راهکارهایی را برای تحقق عملی و عینی آن اندیشیده‌اید؟

کاندیداهای ریاست جمهوری برای آموزش و پرورش از منظر تأثیر گذاری نسبت به سایر دستگاه‌ها چه رتبه‌ای قائل هستند؟

آموزش و پرورش را دستگاهی سرمایه گذاری تلقی می‌کنند و یا مصرف کننده؟

بین دستگاههای فرهنگی مانند وزارت علوم و تحقیقات، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ... آموزش و پرورش چه رتبه و جایگاهی دارد و اصولاً در دولت رئیس جمهور بعدی وزارت آموزش و پرورش چه جایگاهی خواهد داشت و همکاری سایر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها با این وزارتخانه چگونه خواهد بود؟

برای تأمین معیشت، ارتقای جایگاه و توانمند‌سازی معلمان به عنوان سه مؤلفه کلیدی و مهم در عرصه سازندگی تعلیم و تربیت میهن اسلامی چه راهکارهایی را پیشنهاد می‌کنید؟

برنامه رئیس جمهور بعدی به منظور تأمین منابع مالی کافی برای آموزش و پرورش چیست؟

با توجه به تهاجم و ناتوی فرهنگی استکبار جهانی که لبه تیز آن متوجه نسل آینده‌ساز انقلاب اسلامی یعنی دانش‌آموزان است، آموزش و پرورش در دولت بعدی در این زمینه چه رسالتی را ایفا خواهد کرد و برای ارتقاء فضای تربیتی مدارس و حاکمیت ارزش‌ها بر محیط های آموزشی چه برنامه عملی پیش‌بینی می کند؟

کد خبر 2065630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha