۱۲ خرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۱۰

اعلام هزینه سنجش سلامت نوآموزان/ دریافت شناسنامه سلامت برای ثبت نام اجباری است

اعلام هزینه سنجش سلامت نوآموزان/ دریافت شناسنامه سلامت برای ثبت نام اجباری است

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اعلام هزینه سنجش سلامت هر نوآموز گفت: طرح سنجش سلامت جسماني و آمادگي تحصيلي نوآموزان براي مهر 92 آغاز شده است و تمامی نوآموزان برای ثبت نام در مدارس نیازمند دریافت شناسنامه سلامت هستند.

نامدار عبداللهیان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: هزینه سنجش سلامت هر نوآموز هشت هزار تومان است و دریافت شناسنامه سلامت براساس آیین نامه ثبت نام برای تمامی نوآموزان اجباری و ضروری است.

وی با بیان اینکه طرح سنجش سلامت نوآموزان طی دو ماه انجام می شود، افزود: طرح سنجش سلامت نوآموزان در 887 پایگاه سنجش سلامت در سراسر کشور، 821 شهر و منطقه و 16 هزار و 38 روستا در حال انجام است و توصیه می کنیم که خانواده ها در این دوماه به تدریج نوآموزان خود را به پایگاه سنجش بیاورند تا در روزهای آخر با صف های طویل مواجه نشوند.

عبداللهیان درباره تعداد نوآموزی که امسال قرار است شناسنامه سلامت بگیرند، گفت: براساس پیش بینی های ما امسال حدود یک میلیون و 250 هزار نوآموز تحت پوشش طرح سنجش قرار می گیرند.

وی مراحل سنجش را شامل دو مرحله مقدماتی و تخصصی عنوان کرد که در مرحله مقدماتی نوآموزان میزان شنوایی، بینایی، گفتارسنجی، آمادگی تحصیلی، وزن و قد، اختلالات دهان و دندان، رفتاری، ستون فقرات مورد ارزیابی قرار می گیرد و اگر در هر مرحله ای نقصی دیده شود، معاینات تخصصی نوآموز انجام می شود.

به گفته نامدار عبداللهيان، در سال تحصیلی 92 -91 ، يك ميليون و 146 هزار و 392 نوآموز مورد ارزيابي قرار گرفتند كه از اين تعداد 987 هزار و 690 نوآموز به مدارس عادي معرفي شده‌اند.

وی در پایان توضیح داد: برای ثبت نام دانش آموزان والدین ابتدا به مدارس مورد نظر مراجعه کرده ثبت نام اولیه را انجام می دهند و معرفی نامه برای مراجعه به پایگاه سلامت به والدین داده شده و پس از مراجعه به پایگاه های سنجش سلامت و دریافت شناسنامه سلامت ثبت نام قطعی دانش آموز در مدارس انجام می شود.

 

 

 

کد خبر 2068262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha