۲۲ خرداد ۱۳۹۲، ۲۰:۵۲

روحانی در پاسخ به جوانان:

بزرگترین ضربه را به حیثیت آمریکا وارد کردم/ متاسفانه رشد کشور منفی است

بزرگترین ضربه را به حیثیت آمریکا وارد کردم/ متاسفانه رشد کشور منفی است

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به گرفتن تایید اعضای شورای حکام در باره صلح آمیز بودن فناوری هسته ای جمهوری اسلامی در زمان مسئولیتش در شورای عالی امنیت ملی گفت: این موضوع بزرگترین ضربه به حثیت آمریکا بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن روحانی عصر امروز در برنامه تلویزیونی به سوالات خبرنگاران و جوانان پاسخ گفت و درباره برنامه های اقتصادی دولتش و همراه بودن این برنامه ها با چشم انداز توسعه، اصل 44 و اسناد بالا دستی سخن گفت.

وی افزود: طبق چشم انداز نرخ رشد ما باید 8 درصد به صورت مستمر باشد که در برنامه چهارم این رقم به 4.5 درصد رسید و در سالهای اخیر کمتر و کمتر شد تا جایی که رشد سالی که گذشت منفی اعلام شده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه از اهداف اسناد چشم انداز خیلی فاصله گرفته ایم افزود: در دهه پیشرفت و عدالت باید به فکر توسعه کشور باشیم لذا دولت اگر در مقام عمل به تعهداتش پایبند باشد رئیس جمهور می تواند ضمن جبران عقب ماندگی کشور به اهداف چشم انداز نیز برسد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یک بخش از توسعه و تحقق چشم انداز را اصل 44 خواند و تاکید کرد: که همانطور که رهبری معظم انقلاب از اصل 44 با عنوان انقلاب اقتصادی یاد کردند ما هم باید توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشیم چون هر جا اسم مردم برده شده و به آنها تکیه کردیم پیروزی حاصل شده است. در اصل 44 به ظاهر خیلی از بنگاهها خصوصی شد اما مردم 13.5 درصد واگذاری ها واقعی بوده و ما بقی آن تبدیل به بخش شبه دولتی و سهام عدالت شده است که البته در اصل 44 بحث واگذاری مالکیت تنها مطرح نیست بلکه باید مدیریت هم به مردم واگذار شود به نظر بنده به اصل 44 و سند چشم انداز عمل نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که برنامه ششم توسعه کشور را چه طور ارزیابی می کنید و اولویت شما برای آن چیست؟ گفت: امروز با مسائل جدید مواجه شده ایم زمانی که سند چشم انداز نوشته شد شرایط کشور خوب و متفاوت تر از امروز بود و آرامش در کشور وجود داشت در آن زمان توانستیم با تدبیر از مشکلات موجود عبور کنیم و در شرایطی که در اطراف سر و صدا بود ایران جزیره امن منطقه نام گرفته بود.

روحانی ادامه داد: در آن زمان تا حد زیادی رفقات وجود داشت و فاصله ها کم بود اما امروز مشکلات مردم زیاد شده است لذا در برنامه ششم ضمن در نظر گرفتن چشم انداز و سیاستهای کلی واقعیت های امروز هم باید مد نظر باشد و به شرایط مردم و جامعه بهبود و ثبات بدهد تا افق آینده به خوبی ترسیم گردد.

وی در پاسخ به این سوال که اگر بخشهایی از سند چشم انداز و برنامه پنجم با برنامه های شما همخوانی نداشته باشد چه اقدامی خواهید کرد؟ یاد آور شد: برنامه پنجم در چارچوب سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام تهیه و ابلاغ شد اگر مشکلی در این زمینه وجود داشته باشد دولت باید لایحه اصلاحی به مجلس بدهد و قطعا قوه مقننه در این راه دولت را همراهی خواهد کرد چون همه ما به دنبال حل مشکلات کشور هستیم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که موضوع هسته ای و احقاق حقوق ملت در نظر شما چگونه است خاطر نشان کرد: حتما موضوع هسته ای حق مسلم مردم ماست کما این که صد ها حق مسلم دیگر مثل توسعه کشور، رفع تحریم، رابطه خوب با دنیا، عزت و سربلندی کشور و مردم و... حق مسلم ما است. باید به همه حقوق ملت احترام بگذاریم.

وی با بیان اینکه طبق فتوای رهبر معظم انقلاب ما موضوع هسته ای را برای ساختن بمب دنبال نمی کنیم چون این موضوع از نظر ایشان حرام بر شمرده شده است اضافه کرد: ما موضوع هسته ای را برای عظمت و توسعه کشور دنبال خواهیم کرد دولت من با کمترین هزینه این موضوع را به پیش خواهد برد و به تصویب خواهد رساند ما می توانیم ضمن به دست آوردن فناوری هسته ای سایر مشکلاتی که از این موضوع برای ما ایجاد شده است را در دنیا بر طرف کنیم.

وی با تاکید بر اینکه فناوری هسته ای در دولت سازندگی به دست آمد و در دولت اصلاحات تکمیل شد یادآور شد: در فروردین سال 84 تمامی بخشهای مربوط به فناوری هسته ای اعم از آب سنگین اراک، کیک زرد بندرعباس، زیرزمینهای نطنز، یو سی اف اصفهان کامل شد روحانی گفت: حق مسلم یعنی صلح آمیز فناوری هسته ای چون اگر به دنیا ثابت نشود که فناوری هسته ای ما صلح آمیز است از نظر بین المللی این حق ما زیر سوال است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: در سال 83 ما توانستیم در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی ثابت کنیم فناوری هسته ای جمهوری اسلامی صلح آمیز و بدون انصراف است. این اجماع کامل در آن نهاد بین المللی در حالی به دست آمد که آمریکا یکی از اعضای شورای حکام است لذا این موضوع بزرگترین ضربه به حیثیت آمریکا بود. آنجایی که آمریکا به منافع ما تجاوز کند و ما تنها شعار بدهیم مردم خوشحال نمی شوند در دولت من سانتریفیوژها می چرخد و در کنار آن چرخ کارخانه ها هم خواهد چرخید.

 

کد خبر 2075089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha