۲۶ تیر ۱۳۹۲، ۱۱:۰۴

وفایی و دو کتاب تازه در حوزه دستور زبان فارسی

وفایی و دو کتاب تازه در حوزه دستور زبان فارسی

به زودی دو کتاب تازه از عباسعلی وفایی، استاد زبان و ادبیات فارسی و در حوزه دستور زبان فارسی از سوی انتشارات سخن منتشر می‌شود.

عباسعلی وفایی، استاد زبان و ادبیات فارسی درباره آثار در دست انتشار خود به خبرنگار مهر گفت: کتابی حدودا 250 تا 300 صفحه‌ای را با عنوان «دستور زبان فارسی جدید» تالیف کرده‌ایم که تا یک ماه دیگر آن را برای چاپ به انتشارات سخن خواهم داد.

وی با بیان اینکه این کتاب، یک اثر متفاوت از دیگر آثار این حوزه است، درباره این «تفاوت» هم یادآور شد: من این کتاب را با رویکردی نو و با ساختار و روشی تازه به دستور زبان فارسی نوشته‌ام. بسیاری از مسائلی که در حوزه دستور زبان وجود دارد و گفته می‌شود، تقلیدی است و در بسیاری موارد از جهت علمی مشکل دارد. من این موارد را نقد کرده‌ام و روش جدیدی را پیشنهاد کرده‌ام؛ مثلاً در خصوص فعل مرکب، مصدر، پیشوندها، من روش‌های تازه‌ای پیشنهاد کرده‌ام. تقریباً این موارد به حدود 60 مورد می‌رسد.

رئیس دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: عنوان کتاب دیگری که در دست چاپ دارم، «نقد دستور» است که در این اثر 200 صفحه‌ای به صورت مفصل‌تر این روش‌ها نقد شده است. این کتاب را هم قرار است انتشارات سخن چاپ کند و قصد دارم هر دو کتاب را تا اول مهر به بازار برسانم.

وفایی همچنین گفت: هر دوی این کتاب‌ها هم قابلیت استفاده دانشجویان را دارد و هم می‌شود گفت، عمومی هستند.

کد خبر 2098389

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha