۲ مرداد ۱۳۹۲، ۱۵:۳۰

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس:

تاکید بر فرهنگ سازی امر به معروف در جلسه ویژه مجلس/  مجلس باید برای حمایت از امر به معروف قانون تنظیم کند

تاکید بر فرهنگ سازی امر به معروف در جلسه ویژه مجلس/  مجلس باید برای حمایت از امر به معروف قانون تنظیم کند

پیرو حوادث اتفاق افتاده برای دو آمر به معروف در تهران، جلسه مشترک کمیسیون‌های امنیت ملی و سیاست خارجی و کمیسیون فرهنگی با حضور نمایندگان ناجا، دادستانی تهران و بسیج تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در این جلسه حوادث اخیر مورد بررسی قرار گرفت . ابتدا ساجدی نیا گزارش میدانی دو حادثه را تشرح کرد و سپس نماینده دادستان تهران اقدامات قضایی حوادث مذکور را گزارش داد و بعد از آن نماینده بسیج با ابراز تاسف از ان گونه حوادث گفت که ضرورت دارد تا فضای امن و حمایت لازم جهت اجرای امر به معروف و نهی از منکر فراهم شود.

در این جلسه با اشاره به اهمیت و ضرورت امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک فریضه الهی بیان شد که مجلس باید به سوی تهیه و تنظیم زمینه های حقوقی و قانونی اجرایی حرکت کند ، همچنین نیروهای انتظامی و مراکز قضایی باید حمایت لازم از آمران به معروف و ناهی از منکر را انجام دهند.

همچنین در این جلسه بر ضرورت فرهنگ سازی امر به معروف و نهی از منکر تاکید و تصریح شد: امر به معروف و نهی از منکر دارای مراتب است و برخورد فرهنگی و لسانی باید در اولویت قرار گیرد.

وی یاد آور شد اصل هشتم قانون اساسی به طور خاص بر امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرده و اجرای اصل مذکور وظیفه آحاد مردم و کلیه نهادها، سازمانها و دستگاهها است و همه باید زمینه ساز اجرای این فریضه الهی و دینی باشند. 

در روزهای اخیر در دو مورد در تهران تذکر دهندگان در مورد حجاب مورد ضرب و شتم افراد مورد تذکر قرار گرفتند .  

کد خبر 2103646

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha