۵ مرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۴۰

نوشاد عالمیان با مهر مطرح کرد:

دیگر منتقد فدراسیون نیستم/ خسته‌ام و نمی‌توانم دروغ بگویم

دیگر منتقد فدراسیون نیستم/ خسته‌ام و نمی‌توانم دروغ بگویم

پینگ‌پنگ‌باز ملی‌پوش ایران با اشاره به انتقادهایی که پیش از این از عملکرد فدراسیون و چگونگی برنامه‌ریزی‌ها برای تیم ملی داشت، گفت: زمانی انتقاد می‌کردم اما امروز الان گله‌ای ندارم و دیگر منتقد فدراسیون نیستم چون انصافا مسئولان فدراسیون بد کار نمی‌کنند.

نوشاد عالمیان در گفتگو با خبرنگار مهر، به لغو حضورش در رقابت‌های تنیس روی میز اوپن برزیل که امتیاز آن برای مسابقات گراندفاینال پایان سال میلادی لحاظ می‌شد، اشاره کرد و ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: اوپن برزیل مسابقات خوبی بود اما نه در حدی که لغو آن خیلی به ضررم تمام شود. بابت خودم و اینکه حضور در این مسابقات را از دست دادم، خیلی ناراحت نیستم اما شاید برای نیما بهتر بود که در این مسابقات شرکت کند، به خصوص اینکه آخرین سال حضور در رده سنی امیدها را پشت سر می‌گذارد.

وی تصریح کرد: واقعیت این است در این مقطع زمانی من به استراحت بیشتر نیاز داشتم تا حضور در یک تورنمنت. طی چندماه گذشته تمرینات و مسابقات متوالی داشتم و از این بابت تا حدی خسته‌ام. برایم بهتر است چند وقتی استراحت داشته باشم و بعد از یک ماه، یک ماه نیم در یک رویداد رسمی شرکت کنم. هر چند حالا هم که نیازمند استراحتم، تمریناتم را ترک نکرده‌ام اما با آرامش آن را پیگیری می‌کنم.

این بازیکن ملی‌پوش تنیس روی میز با یادآوری اینکه همراه با برادرش و امین میرالماسی پیگیر تمریناتش است، تصریح کرد: آقای علیدخت کنارمان نیست اما هر روز برنامه تمرینی‌مان را چک می کند و دو رادو تمرینات‌مان را زیر نظر دارد.

"اما ظاهرا همین کار باعث شده به آقای علیدخت لقب مربی تلفنی را بدهند که از این بابت هم دلگیر هستند. نظر شما چیست"؟، وی در پاسخ به این پرسش گفت: مربی تلفنی! من پاسخی برای این حرف‌ها ندارم. نظرم این است ابراهیم علیدخت عالی کار می‌کند و هر آنچه که به عنوان یک مربی باید برای تیم ملی و بازیکنانش انجام دهد، را ارائه می‌کند. نمی‌دانم بر چه اساس این حرف‌ها زده می‌شود. من از شیوه تمرینات و نحوه پیگیری اردوها گله‌ای ندارم.

عالمیان با اشاره به انتقادهایی که پیش از این از نحوه عملکرد فدراسیون و برگزاری اردوهای تیم ملی داشت، تاکید کرد: زمانی انتقاد می‌کردم و منتقد فدراسیون بودم اما الان انصافا فدراسیون بد کار نمی‌کند. پس دلیلی ندارد که دروغ بگویم و بیخود و بی‌جهت انتقاد کنم. رئیس فدراسیون بودجه زیادی در اختیار ندارد پس نمی‌توان انتظار زیادی از فدراسیون و چگونگی برنامه‌ریزی‌ها داشت. با شرایط فعلی گله‌ای ندارم و دیگر منتقد فدراسیون نیستم.

وی با انتقاد از عملکرد برخی رسانه‌ها گفت: من طی 6 - 5 ماه گذشته گفتگویی با رسانه‎‏ها نداشتم اما چند روز پیش به نقل از من در یکی از روزنامه نوشته شده بود که می‌خواهم افشاگری کنم! نمی‏‌دانم من باید در مورد چه چیزی افشاگری کنم. در کل ترجیح می‏‌‎دهم به این مسائل اهمیت ندهم و کارم را انجام دهم. از این هم که برخی برنامه‌ها مانند اعزام به اوپن برزیل کنسل شده، گله‌ای ندارم چون می‌دانم فدراسیون با چه شرایطی کار می‌کند. 

ملی‌پوش تنیس روی میز در پاسخ به این پرسش که" آیا توزنمنتی جایگزین مسابقات اوپن برزیل خواهد شد"؟، گفت: در مورد برنامه‌ریزی‌های تیم ملی، مربیان و مسئولان فدراسیون باید صحبت کنند. من نمی‌دانم چه برنامه‌ای برای تیم ملی در نظر گرفته شده است. فعلا که چیزی به ما اعلام نشده است.

وی با تاکید بر اینکه حضور در مسابقات جهانی ژاپن و صعود به دسته یک جهان هدف اصلی تیم ملی تنیس روی میز است، ادامه داد: البته به طور نرمال باید در طول سال حداقل در 8 مسابقه مختلف شرکت کنیم. اما با شرایط فعلی و بودجه کمی که فدراسیون در اختیار دارد، اعزام به 6 رویداد در طول یک سال هم برای ما کافی است. اگر اردوی تدارکاتی در چین هم به این اعزام‌ها اضافه شود، کمک می‎‏کند تا به هدف‌مان برای مسابقات جهانی ژاپن نزدیک‎‌تر شویم.

عالمیان در ادامه اظهار داشت: الان تنیس روی میز ایران در رده 33 جهان است و برای صعود به دسته اول باید یکی از 24 تیم برتر دنیا شویم. برای رسیدن به این مهم تلاش می‌کنیم.

ملی‌پوش تنیس روی میز اشاره‌ای هم به مسابقات اخیر قهرمانی آسیا و نتایج به دست آمده در آن کرد و گفت: سطح مسابقات خیلی بالا بود با این حال نتایج به دست آمده به خصوص در بخش تیمی و اینکه هشتم شدیم، خیلی خوب بود. البته از عملکرد خودم در این رقابت‌ها راضی نیستم چون خوب کار نکردم. تا پیش از مسابقات قهرمانی آسیا خیلی روی فرم بود اما بعد از حضور در چند رقابت مختلف، خسته شدم. این خستگی از نظر روحی هم تاثیر منفی برایم داشت به گونه‌ای که نتوانستم در مسابقات قهرمانی آسیا آنطور که دوست داشتم، بازی کنم. البته الان تا حدی از آن خستگی بدنی دور شده‌ام. 

ملی‌پوش تنیس روی میز که پیشنهادهایی برای حضور در لیگ‎های معتبر کشورهای اروپایی داشت، در مورد وضعیت تیم باشگاه‌ اش برای سال جاری گفت: از آلمان و فرانسه و پرتغال پیشنهاد داشتم اما هنوز  وضعیتم و اینکه لژیونر می‌شوم، معلوم نیست. قطعا اگر بخواهم لژیونر شوم، آلمان را انتخاب می‌کنم چون لیگ حرفه‌ای‌تر و قویتری دارد.

کد خبر 2103908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha