۹ مرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۳۴

جهان طلب:

هشدار شرکت آبفای خراسان جنوبی برای قطعی آب/ مشکل کمبود آب شرب در شهر طبس جدی است

هشدار شرکت آبفای خراسان جنوبی برای قطعی آب/ مشکل کمبود آب شرب در شهر طبس جدی است

بیرجند – خبرگزاری مهر: معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی بر صرفه جویی در مصرف آب از سوی مشترکان تاکید کرد و گفت: در صورت ادامه روند فعلی مصرف قطعی آب را در استان خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی جهان طلب با اشاره به کمبود منابع آبی در استان با توجه به گرمای بالای هوا در تابستان امسال از هم استانی های درخواست کرد که نهایت صرفه جویی را در مصرف آب داشته باشند تا تابستانی بدون قطعی و جیره بندی آب را پشت سر بگذاریم.

وی با بیان اینکه کلیه منابع آبی استان منابع زیرزمینی هستند، یادآور شد: شرکت آب و فاضلاب استان برای تامین آب 21 شهر زیر پوشش خود در استان از ظرفیت 130 حلقه چاه استفاده می کند.

وی ادامه داد: حجم مخازن استان 115 هزار مترمکعب است همچنین برای آبرسانی به شهرهای استان 520 کیلومتر خطوط انتقال و هشت ایستگاه پمپاژ وجود دارد.

جهان طلب ادامه داد: در مرکز استان وضعیت مصرف آب در یک روز به نقطه سر به سر رسیده  که این نکته بیانگر اهمیت صرفه جویی و جلوگیری از هدررفت این مایه حیاتی در استان به ویژه در مرکز استان است.

وی همچنین در مورد خطر قطعی و کمبود آب در شهر طبس نیز هشدار داد و گفت: با عنایت به گرمی هوا و افزایش مصرف آب شرب و از طرفی محدودیت آبدهی منابع و چاهها و همچنین به نتیجه نرسیدن اقدامات تامینی میزان مصرف از میزان تولید آب بیشتر شده است و کسری تولید از ذخیره مخازن استفاده می شود.

وی بیان داشت:  با توجه به حجم مخازن و کاهش تدریجی حجم ذخیره آنها و گزارش هواشناسی مبنی بر تداوم گرما در صورت ادامه روند موجود مطمئناً در هفته آینده با مشکل قطعی آب مواجه خواهیم شد.

مشکل کمبود آب شرب در شهر طبس جدی است

 مدیر امور آب و فاضلاب طبس  نیز در  زمینه کبود آب در این شهرگفت: کمبود آب در تابستان جاری در شهر طبس جدی است.

علیرضا محمدزاده مقدم اظهار کرد: با توجه به گرمای هوا و افزایش مصرف آب شرب و از طرف دیگر محدودیت آب‌دهی منابع و چاه‌ها این شهر با کمبود آب مواجه است.

وی تصریح کرد: اقدامات تامینی از قبیل چاه جدیدالحفر دشت اصفهک و تصفیه ‌خانه آب نهرین نیز تا کنون به نتیجه نرسیده است و این مسئله سبب شده که میزان مصرف آب از میزان تولید بیشتر و به دلیل کسری تولید از ذخیره مخازن استفاده شود.

مدیرامور آب و فاضلاب طبس یادآور شد: با توجه به حجم مخازن و کاهش تدریجی حجم ذخیره آنها و گزارش هواشناسی مبنی بر تداوم گرما، در صورت ادامه روند موجود قطعا ظرف چند روز آینده این شهر با مشکل قطعی آب مواجه می ‌شود.

وی با اشاره به عدم امکان جیره بندی آب در شهر طبس اظهار کرد:در این راستا لازم است اقدامات جدی انجام گیرد.

مدیر امور آب و فاضلاب طبس به بیان راهکارهایی برای جلوگیری از بحران آب در این شهرستان پرداخت و گفت: صدور مجوز نصب پمپ روی چاه جدیدالحفر این شهر و برق ‌رسانی و تجهیز آن، استفاده کامل از آب چاه قنات جوریز و همچنین قنات دشتغران و راه‌اندازی تصفیه ‌خانه نهرین و استفاده از 2.5 میلیون مترمکعب آب ذخیره پشت سد از جمله این پیشنهادات است.

 

کد خبر 2107172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha