۱۲ مرداد ۱۳۹۲، ۱۵:۳۰

درویش پور عنوان کرد:

وزارت نیرو به تعهدات خود در قبال سد کارون3 عمل نکرد/ حادثه قابل پیش بینی بود

وزارت نیرو به تعهدات خود در قبال سد کارون3 عمل نکرد/ حادثه قابل پیش بینی بود

اهواز - خبرگزاری مهر: نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نیرو به تعهدات خود در قبال سد کارون3 عمل نکرد.

حجت الله درویش پور در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص واژگونی یک دستگاه مینی بوس در دریاچه سد کارون3 اظهار داشت: به شخصه وقوع این حادثه را پیش بینی می کردم و تاکنون تذکرات بیشماری به مسئولان وزارت نیرو داده ام. حتی در صحن علنی مجلس نیز این موضوع را مطرح شد. همچنین با شخص وزیر نیرو دراین باره صحبت کردم اما متاسفانه هیچ توجهی به این وضعیت نابسامان حمل نقل اهالی مناطق محصور در بین دریاچه سد کارون 3 از سوی مسئولان صورت نگرفت.
 
درویش پور با اشاره به اینکه تنها راه ارتباطی چند روستا یک دستگاه بارج غیرایمن بوده است، عنوان کرد: کارکنان وزارت نیرو در زمان ساخت سد از این وسیله غیرایمن برای حمل و نقل استفاده می کردند ولی بعد از احداث و آبگیری سد کارون3، وزارت نیرو موظف بوده تا راه های ارتباطی و جاده های اطراف روستاهای آن مناطق را بسازد که متاسفانه با گذشت زمان زیادی از ساخت سد کارون 3 ما شاهد هیچگونه تلاشی در این زمینه نبوده ایم.
 
نماینده مردم ایذه درمجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با احداث سد کارون 3 زندگی مردم ساکن آن نواحی مختل شده است و مسئولان وزارت نیرو نیز به تعهدات خود مبنی براحداث جاده عمل نکرده اند، اظهار کرد: مردم این مناطق هیچگونه سود و منفعتی از احداث سد کارون 3 نبردند و این سد تنها باعث ازبین رفتن زمینهای کشاورزی، زیرآب رفتن پل ها و جاده های دسترسی و برخی مکانهای مقدس شده و اکنون نیز که مرگ برخی اهالی این روستا فاجعه بار شده است.
 
وی با بیان اینکه با وقوع این حادثه فضای غالب بر روستاهای آن مناطق متشنج است، گفت: متاسفانه در حال حاضر نیز از این وسیله حمل ونقل در منطقه استفاده می شود و همچنین برای برگزاری مراسم تشییع جنازه قربانیان این حادثه که دیروز برگزار شد، افراد زیادی باید از این وسیله استفاده می کردند.
 
درویش پور با بیان اینکه افرادی که مسئول دوبه(بارج) هستند برای به دست آوردن سود بیشتر حتی هزار نفر را هم بر روی این وسیله حمل ونقل خطرناک سوار کرده اند، عنوان کرد: هرچند اتفاق پیش آمده بسیار دردناک است اما این حادثه می توانست با خساراتی بالای 500 نفر هم اتفاق بیفتد که در اینجا بی مسئولیتی وزارت نیرو و متعهد نبودن به وظایفش واقعا جای تاسف دارد.
 
نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه این وسیله حمل و نقل غیرایمن بوده و افرادی که مجبور به استفاده از آن هستند، هیچگونه بیمه ای نمی شوند. حتی ساکنان این مناطق بدون داشتن جلیقه نجات از دوبه استفاده می کنند.
 


 

کد خبر 2109224

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha