۲۲ مرداد ۱۳۹۲، ۹:۲۴

لاهوتی در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش:

نجفی بر اساس مصوبه شورای شهر به بازدید خانواده های کشته شدگان فتنه رفت

نجفی بر اساس مصوبه شورای شهر به بازدید خانواده های کشته شدگان فتنه رفت

نماینده مردم لنگرود با اشاره به دیدار نجفی با خانواده های کشته شدگان فتنه خاطر نشان کرد:  بر اساس مصوبه شورای شهر، نجفی به همراه هیاتی از شورای شهر با این خانواده ها دیدار کردند، این هیات بعد از بازدید گزارشی تنظیم و تقدیم رهبری کردند و دفتر رهبری  ای گزارش را به شورای امنیت کشور ارسال می کند.

مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در دفاع از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در ابتدا با تشکر از زحمات حاجی بابایی وزیر فعلی آموزش و پرورش گفت: یکی از مخالفان نجفی گفت آموزش و پرورش از یادگاران شهیدان رجایی و باهنر است و در زمان تصدی نجفی در این پست به اهدافی که شهیدان رجایی و باهنر داشتند لطمه وارد شده است. در پاسخ می گویم فراموش کردند در زمان دولت شهید رجایی، نجفی مورد تایید ایشان بود و به عنوان وزیر علوم فعالیت می کرد پس بیان این نکته صحیح نیست.

وی در پاسخ به این انتقاد که نجفی ارتباطی با حوزه ندارد، اظهار داشت: بررسی کنید در زمان نجفی بحث نماز در مدارس با همکاری آقای قرائتی پایه گذاری شد و دوستان نماینده بدون استناد قضاوت نکنند.

نماینده مردم لنگرود در خصوص تاسیس مدارس غیرانتفاعی در زمان وزارت نجفی گفت: تاسیس مدارس غیرانتفاعی هیچ تحمیلی به مردم نیست، کسی را اجبار نمی کنند که فرزند خود را به این مدارس بفرستد، این مدارس در جهت کاهش بار مالی دولت است، مدارس غیرانتفاعی بدون پرداخت هزینه به دولت افتتاح شده اند و بار مالی بر روی دولت ندارند ، همین امروز هم اگر بخواهید می توانید یک مصوبه در مجلس بگذرانید که مدارس غیر انتفاعی جمع شود و بار مالی به دولت تحمیل شود.

لاهوتی صندوق ذخیره ارزی، ایجاد خانه های معلم، درمانگاههای مخصوص فرهنگیان را از خدمات نجفی دانست و ادامه داد: دیروز بیش از صد فرهنگی به من زنگ زدند و خواستار حمایت بالا از نجفی شدند، در زمان خدمت نجفی کلیه اعتبارات در جهت کاهش فاصله نابرابری در مناطق محروم بوده است. تاسیس سه پژوهشکده و یک دانشگاه فنی و حرفه ای، افتتاح بیش از هزار مدرسه و مدرسه کودکان استثنایی و صندوق ذخیره فرهنگیان از خدمات نجفی است.

وی با بیان اینکه مگر می شود کسی کاندیدای یک وزارتخانه بشود اما به نظام اعتقادی نداشته باشد، تصریح کرد: اینها سرمایه های نظام هستند، کسی که معاون رئیس جمهور، رئیس سازمان برنامه ریزی و وزیر آموزش و پرورش و مشاور شهید چمران بوده است آیا می شود گفت به نظام اعتقادی ندارد این بی انصافی است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس با بیان اینکه نجفی از 22 محور مورد نیاز  20 محور برنامه را ارائه کرده، افزود: این میزان توجه به قانون در برنامه هیچ کدام از وزیرا نیست.

لاهوتی با اشاره به دیدار نجفی با خانواده های فتنه خاطر نشان کرد: بر اساس مصوبه شورای شهر، نجفی به همراه هیاتی از شورای شهر با این خانواده ها دیدار کردند. این هیات بعد از بازدید گزارشی تنظیم و تقدیم رهبری کردند. در گزارش نجفی آمده همه این خانواده ها از اقشار متوسط و ضعیف بوده، البته این خانواده ها سالم و بدون مشکلات اجتماعی چون اعتیاد بودند و سابقه حضور در جبهه و ایثارگری دارند.  دفتر رهبری گزارش همین هیات را  به شورای امنیت کشور ارسال می کند.

وی با بیان اینکه امروز فرهنگیان چشم به راه تصمیم ما هستند، گفت: نجفی یک دوره وزارت آموزش و پرورش را با تدبیر و تفکر اداره کرد، این را خود جامعه فرهنگی قبول دارد و امروز از ما انتظار دارند با رای بالا از او حمایت کنیم.

لاهوتی با تاکید بر اینکه اقتصاد این وزارتخانه دغدغه ما و فرهنگیان است و تجربه نجفی در مدیریت و برنامه ریزی می تواند در این امر کمک کننده باشد، اظهار داشت: آموزش و پرورش نیاز به یک تحول و تغییر دارد. نجفی در برنامه خود به اجرای سند بنیادین آموزش و پرورش اعتقاد دارد و با تجربه ای که دارد می تواند این تحول را اجرایی کند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس در پایان گفت: زمانی ما 18 میلیون دانش آموز داشتیم الان به 4 میلیون کاهش پیدا کرده اما باز هم آن دغدغه های گذشته را داریم، مطمئن باشید نجفی می تواند این وزارتخانه را با شایستگی تمام مدیریت کند.

کد خبر 2114536

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha