۲۹ مرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۳۲

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس :

وزیرعلوم منتخب نباید دارای مشکلات وزیر پیشنهادی قبلی باشد

وزیرعلوم منتخب نباید دارای مشکلات وزیر پیشنهادی قبلی باشد

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از رئیس جمهور با اشاره به نزدیک شدن آغاز سال تحصیلی، از رئیس جمهور خواست تا گزینه های پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش و علوم را هرچه زودتر به مجلس معرفی کند.

عبدالوحید فیاضی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت : با توجه به نزدیک بودن آغاز سال تحصیلی از دکتر روحانی رئیس جمهور تقاضا داریم که وزاری آموزش و پرورش و وزیر علوم را هرچه زودتر معرفی کند. 

وی ادامه داد: همچنین رئیس جمهور برای انتخاب گزینه پیشنهادی وزارت علوم،  از رای اعتماد و عدم رای اعتماد گذشته باید پی ببرد که مجلس دارای چه خواسته ای دارد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: اگر مجلس تفاوتی بین وزیر پیشنهادی قبلی مثلا دکتر میلی منفرد و وزیر علوم پیشنهادی جدید ببیند به این افراد رای خواهد داد اما اگر بازهم تفاو‌ت‌ها محسوس نباشد و یا شکل منفی تری داشته باشد مجلس از اصول خود عقب نشینی نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: در ضمن مراعات اصول، باید مصادیق تغییر کند مصادیق باید افرادی باشند که با نظر مجلس هماهنگ باشند.

فیاضی افزود: رئیس جمهور باید به نظرات مجلس در عدم رای اعتماد به وزیر پیشنهادی قبلی توجه کند و ببیند چه اشکالاتی به وی وارد شد تا وزیر پیشنهادی جدید دارای آن اشکالات نباشد. اگر بازهم این اشکالات بر وزیر جدید وارد باشد، مجلس بعید می دانم از اصول خود عقب نشینی کند.

به گزارش مهر، پس از عدم رای اعتماد مجلس به دو وزیر پیشنهادی علوم و آموزش و پرورش به عنوان وزارتخانه علمی و  آموزشی دولت،  رئیس جمهور، جعفر توفیقی را به عنوان سرپرست وزارت علوم و علی اصغر فانی را به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش منصوب کرد.

کد خبر 2119098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha