۸ شهریور ۱۳۹۲، ۱۴:۵۰

کوهکن در گفتگو با مهر:

اصولگرایی برخلاف اصلاحات جریان سیاسی ریشه دار و تاریخی است/ پای برخی مدعیان اصلاح‌طلب را خاتمی به فضای سیاسی باز کرد

اصولگرایی برخلاف اصلاحات جریان سیاسی ریشه دار و تاریخی است/ پای برخی مدعیان اصلاح‌طلب را خاتمی به فضای سیاسی باز کرد

نایب‌رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با تاکید بر اینکه جریان اصولگرا با اصلاحات از لحاظ نحوه شکل گیری قابل قیاس نیست گفت: جریان اصولگرا هیچ گاه به واسطه جایگاه خود در حاکمیت، همکاران خود را دعوت به کار نکرده تا از این طریق یک جریان سیاسی راه بیندازد، بلکه اصولگرایی بسیار قبل‌تر از تصاحب قدرت با عناوینی چون شورای هماهنگی نیروهای انقلاب با شخصیت های حقیقی تاثیرگذار منشور اصولگرایی را تدوین کرد.

محسن کوهکن، نایب‌رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه جریان اصلاحات قابل قیاس با اصولگرایی نیستند عنوان کرد: تا قبل از ریاست جمهوری محمد خاتمی، چیزی به اسم اصلاحات وجود نداشت، همزمان با 2 خرداد 76 خاتمی بنا به برخی اتفاقات از جمله مدیریت افکار عمومی توانست بر کرسی ریاست جمهوری بنشیند و جمعی را که در سوابق قبلی خود از جمله در دوران وزارت با آنها ارتباط داشت را دور خود جمع کرده، دولت و در نهایت مجلس ششم را شکل دهد.

وی با تاکید براینکه علت شکل گیری اصلاحات خاتمی بود، افزود: تا قبل از وی تفکری به نام اصلاحات وجود خارجی نداشت، بنابراین مهم است که در تحلیل های سیاسی بر این تاکید شود که خاتمی محصول جریان اصلاحات نیست بلکه علت شکل گیری اصلاحات خاتمی بود در همین جریان بدنه چپ کشور هم سوار بر موجی تحت عنوان اصلاح طلبان شد.

کوهکن عنوان کرد: برخی مدعیان رجل سیاسی در جریان اصلاحات، رجل شدن خود را مدیون خاتمی هستند، که پای آنها را به فضای سیاسی کشور باز کرد.

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه جریان اصولگرا با اصلاحات قابل قیاس نیست ادامه داد: جریان اصولگرا هیچ گاه به واسطه جایگاه خود در حاکمیت، همکاران خود را دعوت به کار نکرده است تا از این طریق یک جریان سیاسی راه بیندازند، بلکه اصولگرایی بسیار قبل تر از آن با عناوینی چون جبهه هماهنگی نیروهای انقلاب و پس از آن شورای هماهنگی نیروهای انقلاب بدون آنکه تحت سلطه مراتب اداری باشند از شخصیت های حقیقی تاثیرگذار تشکیل شد که براساس وظیفه دور هم جمع شده و منشور اصولگرایی را تدوین کردند.

کوهکن با اشاره به اینکه منشور اصولگرایی یک منشور فراگیر است و هرکس در هر کجای این کره خاکی آن را قبول داشته باشد یک اصولگراست، گفت: شاخصه اصلی اصولگرایی که وجه تمایز آن با سایر جریان ها محسوب می شود، تکلیف مداری آن و رابطه تعریف شده این جریان با حاکمیت است.

وی افزود: در جریان اصولگرایی جمع کثیری در اصول با هم مشترک هستند اما گاهی در فروع اختلاف نظر دارند که انتخابات نیز از فروع است، برخی در این جریان به صورت خودتکلیف وارد انتخابات می شوند و تا انتها هم در صحنه می مانند اما رای نمی آورند، برخی ثبت نام می کنند و به خاطر منافع عمومی از ادامه کار انصراف می دهند و برخی بزرگان هم بنا به مصلحت ثبت نام نمی کنند.

نائب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با تاکید بر اینکه معتقد نیستم در این انتخابات اصولگریان شکست خورده و اصلاح طلبان پیروز هستند عنوان کرد: در حقیقت وزن غلیظ اصولگرایی در جریان انتخابات برنده شد اما برخی مدعیان اصولگرایی برنده انتخابات نشدند.

کوهکن با اشاره به تشکیل حزب فراگیر عنوان کرد: منظور از طرح تشکیل چنین حزبی این است که سلایق گوناگون در جریان اصولگرا بر اساس منافع عمومی و در قالب مرام نامه دور هم جمع شده و تصمیم گیری کنند.

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه جریان اصولگرایی باید عملکرد خود را در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم آسیب شناسی کند خبر داد: جبهه پیروان خط امام و رهبری در این هفته جلسه ای چندین ساعته برگزار خواهد کرد و در آن به آسیب شناسی عملکرد اصولگرایان خواهد پرداخت.

 

کد خبر 2123491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha