۸ شهریور ۱۳۹۲، ۱۰:۵۳

آیت الله مکارم شیرازی:

حمله به سوریه و دیگر جوامع اسلامی برای آمریکا گران تمام می‌شود

حمله به سوریه و دیگر جوامع اسلامی برای آمریکا گران تمام می‌شود

یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه کشورهای غربی و در رأس آنها آمریکا به دنبال ویرانه ساختن کشورهای اسلامی هستند، گفت: حمله به سوریه و دیگر جوامع اسلامی برای آمریکا گران تمام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی، پنچشنبه شب در صحن جامع رضوی در جمع زائران و مجاوران حرم امام رضا(ع) اظهار کرد: اگر به دنبال تقلید از آموزش و پرورش غربی باشیم به جایی نمی رسیم رئیس جمهور باید آموزش و پرورش را به افراد معتمد، آگاه و معتقد به اسلام بسپارد.

وی با اشاره به اینکه باید برنامه مدونی برای کتب درسی اساتید دانشگاهی و معلمان ریخته شود افزود: اصلاحات باید از مراکز آموزشی و دانشگاهی شروع شود زیرا در این صورت است که ریشه بسیاری از مفاسد اجتماعی از بین می رود.

مرجع عالیقدر جهان شیع تصریح کرد: در شرایط کنونی کشور های اسلامی، مسلمانان باید بیدار شوند و علمای اسلامی نیز باید علیه آمریکا و هم پیمانانش مردم مسلمان را آگاه کنند.

وی تأکید کرد: کشور های غربی و در رأس آنها آمریکا به دنبال ویرانه ساختن کشور های اسلامی هستند در چنین شرایطی مسلمانان باید بیدار و آگاه باشند.

آیت الله مکارم شیرازی اظهار کرد: بهانه اصلی آمریکا از حمله به سوریه استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه است در حالی که مأموران سازمان ملل هنوز نتیجه ای از تحقیقات خود نگرفته اند کاملا مشخص است که غربی ها چه اهدافی را دنبال می کنند.

حمله به سوریه و دیگر جوامع اسلامی برای آمریکا گران تمام می شود

وی تأکید کرد: حمله به سوریه و دیگر جوامع اسلامی برای آمریکا گران تمام می شود زیرا راه حل این مسئله جنگ نیست، باید از طریق مذاکره حل شود.

مرجع عالیقدر شیعیان جهان گفت: چهار دستور العمل کلی برای سعادت انسان در قرآن ذکر شده است که ایمان به مبداء، ایمان به معاد، عمل صالح و قصد قربت در اعمال انسان هستند.

وی افزود: ایمان به خدایی که از رگ گردن به انسان نزدیک تر، از تمام نیات او با خبر و در همه حال حاضر وناظر بر اعمال است انسان را در مسیر سعادت قرار می دهد.

آیت الله مکارم شیرازی اذعان کرد: معاد دادگاهی است که تمام اعمال انسان در آن به ثبت می رسد و اگر ایمان به مبدأ و معاد در انسان ایجاد شود بسیاری از مفاسد از جمله اختلاس، رشوه خواری، فساد، کم فروشی، احتکار و غیبت از بین می رود.

مرجع عالیقدر جهان تشیع اظهار کرد:  عمل صالح و هر عملی که نیت آن خدمت به خلق باشد دیگر راهکار هایی است که اگر در زندگی مسیر قرار گرفته شود انسان به سعادت می رسد.

وی با اشاره به سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) گفت: ایشان 40 هزار شاگرد تربیت کردند که 30هزار حدیث در مباحث گستره ای شامل اخلاق و فلسفه زندگی از آن حضرت نقل کرده اند.

آیت الله مکارم شیرازی اظهارکرد: تخصص و جامعیت مقام علمی والای امام صادق(ع) را حتی دشمنان تأیید می کنند و این جامعیت به حدی بود که برای پیروان مذاهب مختلف برطبق مذهب آنها فتوا می داد.

کد خبر 2125695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha