۱۸ شهریور ۱۳۹۲، ۱۴:۵۴

سهم تعاون از اقتصاد در بهترین حالت 5 درصد است

سهم تعاون از اقتصاد در بهترین حالت 5 درصد است

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در خوشبینانه ترین حالت سهم تعاونی ها در تولید ناخالص ملی 5 درصد است، گفت: 14 میلیون نفر در کشور عضو تعاونی های تولیدی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالحسن فیروزآبادی گفت: سرمایه اجتماعی را باید به سرمایه اقتصادی تبدیل کنیم. قائم مقام وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به توسعه تعاونی ها در کشور بیان داشت: سرمایه اجتماعی را از طریق تعاونی ها می توان به سرمایه اقتصادی تبدیل کرد.

فیروز آبادی افزود: کشور ایران همواره نهضت های گوناگونی را پشت سر گذاشته است. وی ادامه داد: تمامی این تلاش ها که با انقلاب مشروطیت شروع شد باید به فرهنگ در کشور تبدیل شود، سرمایه اجتماعی اعتماد است که می تواند در قالب تعاونی ها متبلور شود.

وی با اشاره به تعاونی های توزیعی بیان داشت: هم اکنون 14 میلیون نفر در کشور عضو تعاونی های تولیدی هستند. فیروز آبادی یادآور شد: در خوشبینانه ترین حالت تعاونی ها فقط 5 درصد در تولید ناخالص ملی سهم دارند که این نشان می دهد توانمندی ما در این زمینه پایین است.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه باید توسعه معنوی در کشور رواج یابد بیان داشت: توسعه ای که در کشور باید شکل بگیرد باید بر مبنای عدالت و توسعه مردمی باشد.
به گفته فیروزآبادی، اقتصاد ایران هم اکنون باید پنج تا 6 تعاونی با سرمایه پنج تا 6 میلیارد دلار داشته باشد اما در این زمینه عقب هستیم و باید تلاش کنیم.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه با اشاره به تعاونی های همیار گفت: تعاونی های یاد شده می توانند شبکه ای شودن و بخشی از نظام توزیع را بر عهده گیرند.

کد خبر 2132207

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha