۲۸ شهریور ۱۳۹۲، ۹:۴۳

حجت الاسلام حسینی:

خبرنگاران مظلوم ترین افراد تاثیرگذار در کشورند که حقشان ادا نشده است

خبرنگاران مظلوم ترین افراد تاثیرگذار در کشورند که حقشان ادا نشده است

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: خبرنگاران مظلوم ترین افراد تاثیرگذار در کشورند که حقشان ادا نشده که امیدواریم با تصویب قانون جامع مطبوعات گامی در تامین رفاه و معیشت آنها برداشته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دومین جشنواره دین در مطبوعات محلی چهارشنبه شب در مراسمی با حضور حجت الاسلام مرتضی حسینی نماینده مردم قزوین و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، حجج اسلام علی نعمت اللهی مدیرکل و نظری معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان، مهدی رمضانی معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیران مسئول نشریات محلی و جمعی از خبرنگاران رسانه های گروهی در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

  

در این جشنواره  39 اثر از 9 نشریه استانی در بخشهای عکس، مقاله، داستان، شعر و گزارش مورد بررسی هیئت داوران قرار گرفت و 11 اثر برتر معرفی شدند.

حجت الاسلام مرتضی حسینی در مراسم اختتامیه این جشنواره گفت: مطبوعات محلی لازم است با توجه به شان و منزلت حضرت ثامن الحجج (ع) بخش ویژه ای را برای بیان سیره، خصوصیات اخلاقی، معجزات، بیانات و کرامات حضرت اختصاص دهند تا مردم با این گهرهای ارزشمند دینی بیشتر آشنا شوند.

صیانت از حرمت قلم

وی افزود: قانون مطبوعات نمی تواند از بداخلاقی های این حوزه جلوگیری کند اما اگر کسی دیندار باشد دیگر نیازی به کنترل نیست و آبروی مسلمان به راحتی دستخوش هتاکی نمی شود.

  

حسینی بیان کرد: فعالان رسانه باید خدا را ناظر بر کار خود بدانند و با توجه به حوزه دینی احکام اسلامی را در قالب داستان، مقاله و گزارش به مخاطب عرضه کنند و بدانند تاثیر زیادی در جامعه خواهند گذاشت.

خبرنگاران مظلومند و حقشان ادا نمی شود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تقدیر از خدمات ارزشمند خبرنگاران تصریح کرد: اکثر خبرنگاران مظلوم هستند و با کمترین امکانات و درآمد نقش تاثیرگذاری در روشنگری مردم دارند که امیدواریم در قانون جامع مطبوعات که در کمیسیون فرهنگی تصویب خواهد شد بتوانیم حمایت های لازم را از این گروه انجام دهیم.

  

وی با اشاره به انتقادهای غیر منصفانه در برخی نشریات اظهارداشت: برخی که علیه ما مطلب نوشته اند به نظر می رسد از جای دیگری آسیب دیده اند در حالی که ما آماده ایم تا مورد نقد منصفانه قرار گیریم و هر جا نقطه ضعفی از ما دیدند صادقانه  و واقع گرایانه بگویند تا اصلاح شویم زیرا اعتقاد داریم اگر مسئولان نقد نشوند جامعه اصلاح نمی شود اما نقد با تخریب و تهمت و غرض ورزی فرق دارد و سازنده نیست.

حسینی از نشریاتی که در حوزه دین قلم می زنند تقدیر کرد و خواستار تداوم توجه به مسائل دینی در نشریات و رسانه های استان شد.
 

کد خبر 2138580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha