ايران براي نخستين بار پلتفرم خودرو طراحي و اجرا مي‌كند

ايران براي نخستين بار پلتفرم خودرو طراحي و اجرا مي‌كند

برای نخستین بار در قالب قراردادی که یکی از خودروسازان بزرگ کشور با یک شرکت معتبر خارجی به امضا رسانده است، طراحي وساخت پلتفرم خودرو در داخل کشور انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پلتفرم ، ساختار زیربنایی خودرو از جمله شاسي ، موتور، گیربکس و اکسل است که بر روی آن اتاق‌های مختلف و متنوع خودرو نصب می شود. تاكنون طراحي وساخت پلتفرم هيچ خودرويي در كشور انجام نشده و تمام پلتفرم‌ها وارداتي بوده است، همچنين دانش فني آن نيز در داخل كشور وجودندارد كه اين محروميت از بين مي رود.

همزمان با تحريم‌هاي صنعت خودرو، براساس قراردادي که يك خودروساز بزرگ ايراني با يك شركت معتبر خارجي در راستای توسعه محصول خودرو امضا كرده، این شرکت معتبر خارجی  موظف شده علاوه بر آموزش متخصصان داخلی در زمینه طراحی پلتفرم، دو پلتفرم جدید جهت تولید در داخل ایران را به گونه ای طراحی مي کند که تمام قطعات آن توسط تولیدکنندگان داخلی قابلیت تولید داشته باشد.

به گفته یک مقام مسئول، برنامه میان مدت اين خودروساز بزرگ، کار بر روی دو پلتفرم ایکس-100 و ایکس -200 است و برای طراحی این دو پلتفرم قراردادی با یک شرکت معتبر خارجی که در زمینه طراحی پلتفرم جزو شرکتهای شناخته شده دنیاست، به امضا رسیده است.

بخشی از این قرارداد که به زودی عملیاتی خواهد شد، آموزش متخصصان ایرانی در زمینه طراحی پلتفرم است؛ بدين ترتيب مي توان انتظار داشت به زودي بخش مهمي از ساختار خودرو كه قبلا از خارج وارد مي شد، توسط متخصصان داخلي ساخته خواهدشد.
 

کد خبر 2141748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha