۱۷ مهر ۱۳۹۲، ۹:۰۶

مهر گزارش می‌دهد/

کشف بخش عمده مواد مخدر استان بوشهر در عسلویه/ تقویت گشتها و استقرار اکیپ سگهای موادیاب

کشف بخش عمده مواد مخدر استان بوشهر در عسلویه/ تقویت گشتها و استقرار اکیپ سگهای موادیاب

بوشهر - خبرگزاری مهر: عسلویه به عنوان محل ورودی موادمخدر از شرق کشور به استان بوشهر محسوب می‌شود و با تلاش‌های صورت گرفته توسط نیروی انتظامی مقادیر بسیار زیادی از مواد مخدر ورودی به این منطقه کشف می شود. شهرستان عسلویه به تنهایی حدود 30 تا 40 درصد مواد مخدرکشف شده در استان بوشهر را به خود اختصاص داده که تقویت گشت‌ها و نظارت بیشتر پلیس نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری در این راستا داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان عسلویه در جنوب و شرق استان بوشهر واقع شده و مرز بین استان بوشهر و استان هرمزگان است که می‌تواند محل مناسبی برای ورود مواد مخدر و اجناس قاچاق توسط قاچاقچیان و سوداگران مرگ باشد.

وجود تاسیسات صنعتی متعدد در این منطقه و هجوم خرده‌فرهنگ‌های متعدد باعث شده تا انواع و اقسام فرهنگ‌ها در این منطقه دیده شود و برخی از ناهنجاری‌ها از جمله توزیع و مصرف مواد مخدر بر اثر این معضلات فرهنگی رواج یابد.

در سال‌های اخیر نیروی انتظامی در منطقه پارس جنوبی تلاش‌های بسیار زیادی داشته و شاهد کشف مقادیر زیادی از مواد مخدر ورودی به این منطقه هستیم که به گفته فرمانده انتظامی پارس جنوبی، اغلب مواد مخدر ورودی به این منطقه کشف شده است.

با این وجود، توزیع و مصرف مواد مخدر در کمپ‌های کارگری منطقه ویژه پارس جنوبی همچنان به عنوان یک تهدید محسوب می‌شود و لازم است که حراست بخش‌های مختلف کمپ‌ها و تاسیسات و شرکت‌های مستقر در منطقه پارس جنوبی نظارت بیشتری در این زمینه داشته باشند و کنترل و برخورد لازم صورت بگیرد.

اجرای 23 مرحله پاک‌سازی نقاط آلوده پارس جنوبی/ دستگیری 496 معتاد

فرمانده انتظامی شهرستان عسلویه در گفتگو با خبرنگار مهر در ارتباط با اقدامات صورت گرفته در زمینه مقابله با توزیع و مصرف مواد مخدر در این منطقه اظهار داشت: مواد مخدر ام‌الجرایم است و افراد معتاد به سایر جرایم نیز دست می‌دهند و مواد به انها سمت و سو می‌دهد و گوش به فرمان مواد مخدر هستند.

سرهنگ خدابخش نیک‌نام ادامه داد: اولویت کاری خود را در راستای مبارزه با جرایم به مبارزه با مواد مخدر قرار داده‌ و سهم بسیار زیادی از کشفیات مواد مخدر استان بوشهر را به خود اختصاص داده‌ایم.

وی در ادامه به طرح‌های اجرا شده در این شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: تاکنون 23 مرحله طرح پاک‌سازی نقاط آلوده را اجرا کرده‌ایم که در همین راستا 496 نفر معتاد دستگیر جمع‌آوری شده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان عسلویه ادامه داد: با این وجود کار ما تمام نشده و این موضوع نیازمند استمرار و تلاش طولانی‌مدت است تا بتوانیم به نتایج مطلوب و مورد نظر دست یابیم.

استان بوشهر مرکز بازپروری معتادان ندارد

وی اضافه کرد: متاسفانه در شهرستان عسلویه و استان بوشهر کمپ مناسبی برای تحویل افراد معتاد نداریم و این معتادان را که دستگیر می‌کنیم محلی برای تحویل دادن آنها نداریم و از همه مسئولان که می‌توانند در این زمینه ذی‌نقش باشند می‌خواهیم که اقدامات لازم را در این راستا داشته باشند.

نیکنام در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر میزان کشفیات مواد مخدر در این شهرستان نیز گفت: بر اساس مقررات درون سازمانی میزان کشفیات را نمی‌توانیم اعلام کنیم.

وی افزود: با توجه به موقعیت شهرستان عسلویه که هم‌مرز با استان هرمزگان است، دروازه ورود مواد مخدر به استان بوشهر است و از حداکثر ظرفیت برای تقویت ایست‌های بازرسی استفاده کرده‌ایم.

فرمانده انتظامی شهرستان عسلویه افزود: انجام کارهای اطلاعاتی وسیع، افزایش گشت‌های محسوس و نامحسوس، استقرار اکیپ سگ‌های موادیاب در محل ایست‌های بازرسی از دیگر اقدامات صورت گرفته در این راستا بوده است.

کشف 30 تا 40 درصد مواد مخدر استان بوشهر در عسلویه

وی ادامه داد: حدود 30 تا 40 درصد مواد مخدر کشف شده در استان بوشهر مربوط به شهرستان عسلویه است که این مهم حاصل تلاش و احساس مسئولیت پلیس مواد مخدر و ایست‌های بازرسی و مجموعه شورای تامین و همراهی مردم است.

سرهنگ نیکنام در ادامه با با بیان اینکه ریشه‌کن کردن مواد مخدر، ریشه بسیاری از جرایم را می‌خشکاند، اظهار داشت: تلاش کرده‌ایم که محیط را برای توزیع‌کنندگان و قاچاقچیان نا امن کنیم و توفیقات بسیار خوبی هم داشته‌ایم و سعی می‌کنیم این فعالیت‌ها را در آینده گسترش دهیم.

نظارت بر توزیع مواد مخدر در کمپ‌های کارگری وظیفه حراست آنها است

فرمانده انتظامی شهرستان عسلویه در پاسخ به خبرنگار مهر مبنی بر اینکه چه اقداماتی برای پیشگیری از مواد مخدر در کمپ‌های کارگری پارس جنوبی صورت گرفته است، گفت: کمپ‌های کارگری دارای حراست هستند و ما اجازه این را نداریم که به این کمپ‌ها ورود کنیم.

وی اضافه کرد: تنها در صورتی ما به این مناطق وارد شده و دخالت می‌کنیم که یا کسب تکلیف از مقام قضایی صورت گرفته باشد، یا درخواستی از سوی حراست ارشد صورت گرفته باشد و یا بر اساس مصوبه شورای تامین وارد این کمپ‌ها می‌شویم.

سرهنگ نیکنام تصریح کرد: مسئولیت اولیه با حراست این شرکت‌ها است وشرکت‌ها حراست دارند و باید کنترل کنند و در صورتی که به ما اعلام شود می‌توانیم ورود پیدا کنیم.

مقابله با مواد مخدر نیازمند همکاری همگانی است

بخش اعظمی از کارکنان منطقه ویژه پارس جنوبی را قشر کارگری تشکیل می‌دهند و اسکان آنها در کمپ‌های مجردی به صورت دسته‌جمعی این خطر را ایجاد می‌کند که مصرف مواد مخدر از سوی یک معتاد در بین سایرین نیز رواج یابد.

پلیس کارهای بسیار زیادی را در راستای مقابله با مواد مخدر این منطقه داشته است و می‌طلبد که حراست‌ها نیز جدیت زیادی را برای این موضوع داشته باشند تا شاهد کاهش تعداد معتدادان و میزان مصرف مواد مخدر این منطقه باشیم.

مواد مخدر به عنوان مادر دیگر جرایم می‌تواند سلامت امنیتی جامعه را مورد تهدید قرار دهد و لازم است که همه دستگاه‌ها نقش خود را به خوبی در مقابله با مواد مخدر ایفا کنند تا بتوانیم جامعه‌ای سالم تر داشته باشیم.

کد خبر 2152088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha