۸ آبان ۱۳۹۲، ۱۶:۱۵

سردار احمدی مقدم:

تسریع درعملیات انسداد مرزهای کشور/ دولت مشکلات مالی نیروی انتظامی را رفع کند

تسریع درعملیات انسداد مرزهای کشور/ دولت مشکلات مالی نیروی انتظامی را رفع کند

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از تسریع در عملیات انسداد مرزهای کشور خبر داد و گفت: دولت، مشکلات مالی نیروی انتظامی را رفع کند و اعتبارات سریعتر واگذار شود.

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر امروز سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با حضور در ستاد فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران، ضمن بازدید از از روند استقرار و پیشرفت ستاد، عملکرد این فرماندهی و امکانات و نیازهای آن را مورد ارزیابی قرار داد.

در این مراسم معاون سیاسی انتظامی استانداری تهران، ائمه جمعه و فرمانداران شهرستانهای غرب استان، نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی و جمعی از خانواده های معظم شهدا حضور داشتند.

عملیات انسداد مرزهای کشور تسریع می شود

سردار احمدی مقدم در حاشیه این جلسه در جمع خبرنگاران حضور یافت و در پاسخ به سوالاتی در زمینه حادثه تروریستی سراوان اظهار داشت: پس از وقوع این حادثه، بلافاصله فرمانده مرزبانی در همان شب به منطقه اعزام شد و صبح شنبه با حضور در محل حادثه، ارزیابی های کلی از نقاط ضعف و خلاءها صورت گرفت، بخشی از این خلاءها برمی گردد به ضعف تاکتیکی واحدی که در این منطقه بود، البته متاسفانه به دلیل اینکه تمام افرادی که در کمین افتادند، به شهادت رسیدند نمی توان کسی را مورد سوال قرار داد.

این مسئول عنوان کرد: اما بررسی ها صورت گرفت و بر اساس ارزیابی ها، مقرر شد که به منظور تقویت نیروها در این منطقه، رزمایشهایی برگزار شود، همچنین سرعت بخشی یه عملیات انسداد مرزها در دستور کار قرار گرفت.

دولت مشکلات مالی نیروی انتطامی را رفع کند

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: محل حادثه، راه جدیدی بود که در منطقه ای کوهستانی ایجاد شده و متاسفانه هنوز فرصت استقرار برجکها و پاسگاه ها بدست نیامده بود و دقیقا در همان منطقه ای که نیروها برای کمین رفته بودند با ضد کمین روبرو شدند، در هر صورت تلاش ما بر این است که ارتقای سطح امکانات و استقرار پاسگاه ها در این محل سریعتر صورت گیرد، در این زمینه دولت نیز باید با رفع مشکلات مالی، ما را کمک کند و اعتبارات سریعتر واگذار شود.

وی با تاکید بر ضرورت رفع مشکلات مالی و اختصاص اعتبارات، افزود: نیروی انتظامی طی دو سال گذشته بارها اعلام کرد که منطقه سراوان دچار خلاء در مرزها و عقب ماندگی فیزیکی است و ورود مواد مخدر و فعالیت گروه های تروریستی تا حد زیادی در این منطقه متمرکز است، همین گروه تروریستی ماه گذشته نیز در منطقه سراوان در کمین نیروی انتظامی افتادند و عملیات سختی نیز اجرا شد اما به دلیل اینکه در منطقه صفر مرزی بود، به داخل خاک پاکستان فرار کردند.

اقدامات اطلاعاتی برای دستگیری عوامل حادثه سراوان با جدیت ادامه دارد

سردار احمدی مقدم گفت: اما اینبار با به شهادت رساندن تعدادی از نیروها، توانستند نیت خود را اجرا کنند، در هر صورت  مسیر دیپلماسی ادامه داد و اقدامات اطلاعاتی در حال انجام است، به طور حتم این تروریست ها به سزای اعمال خود خواهند رسید.

این مسئول در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر تمهیدات ویژه پلیس برای جلوگیری از بروز حوادث اینچنینی، متذکر شد: تقویت یگانهای منطقه، آموزش، برگزاری رزمایش و تسریع در عملیات انسداد مرزها از جمله اقداماتی است که در دستور کار نیروی انتظامی قرار گرفته است.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به این مطلب که در 5 یا 6 سال گذشته هیچگونه موانع فیزیکی در منطقه سیستان و بلوچستان وجود نداشت، به شرح اقدامات صورت گرفته برای ارتقای ضریب امنیت در مرزهای این منطقه پرداخت و بیان کرد: بیش از هزار و 200 کیلومتر مرز بسیار پیچیده و صعب العبور در سیستان و بلوچستان وجود دارد که طی چندین سال گذشته، امروز بیش از هزار کیلومتر از آنها با اقدامات بسیار عظیم و وسیعی، امن شده است و در 150 الی 200 کیلومتر از این مرزها هنوز مشکلات سابق ادامه دارد.

سرمایه گذاری دولتی در اقدامات امنیتی؛ هزینه نیست

وی ادامه داد: نا امنی ها در گذشته بیشتر مربوط به شمال کرمان و سیستان بود که امروز به سمت مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان سوق داده شده است، در حال حاضر بخش اعظمی از مواد مخدر قاچاق از طریق دریا به کشور وارد می شود، مرزهای افغانستان تقریبا امن شده است و این نشان می دهد که عملیات نیروی انتظامی برای ارتقای ضریب امنیت در این مناطق نتیجه بخش بوده است.

سردار احمدی مقدم خاطرنشان کرد: امن سازی کامل مابقی مرزهای این منطقه نیازمند زمان و اعتبار است که بخشی از آن باید از سوی دولت تامین شود، سرمایه گذاری دولت در این بخش هزینه نیست، بلکه سرمایه گذاری در مبارزه با گروه های تروریستی، اشرار و قاچاقچیان می تواند در همان سال اول، تمام سرمایه را در قالب صرفه جویی به دولت برگرداند.

امنیت کامل مرزهای سیستان تا 2.5 سال آینده

این مسئول در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا تمام مشکلات و خلاء های منطقه سراوان به دلیل عدم اختصاص اعتبار بوده است، گفت: منطقه سراوان بسیار صعب العبور است، دره ای سخت و رودخانه ای وحشی مرز کشور است  لذا کار در این منطقه بسیار سخت و دشوار است و حتی اگر هیچگونه محدودیت مالی وجود نداشته باشد، عملیات عمرانی مدت زیادی زمان می برد.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: البته نیروی انتظامی تلاش می کند در کنار احداث جاده طولی مرزی، جاده های آنتنی به سمت مرز نیز احداث کند و اگر محدودیت اعتباری وجود نداشته باشد، طی 2.5 سال آینده مرزهای سیستان و بلوچستان به لحاظ راه های زمینی و استقرار پاسگاه ها و یگانها تقویت می شوند، همچنین تجهیزات مراقبتی، الکترونیکی، اپتیکی و... در این مناطق تکمیل خواهد شد.

رفع خلاءهای مزمن در مرزها؛ نیازمند زمان و اعتبارت کافی است

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح اولویتهای پلیس در سالجاری پرداخت و عنوان کرد: تقویت مرزها، حوزه مواد مخدر و راهنمایی و رانندگی سه اولویت اساسی نیروی انتظامی در سالجاری هستند، امنیت اجتماعی و اخلاقی نیز در اولویت بعدی قرار دارد که در این زمینه با پیگیری ها و تلاشهای صورت گرفته نتایج مطلوبی نیز حاصل شد.

این مسئول گفت: در حوزه راهنمایی و رانندگی طی هفت ماه نخست سالجاری با کاهشی هزار موردی در کشته ها و تصادفات شدید روبرو بودیم، در زمینه مواد مخدر نیز کشفیات پلیس 20 درصد افزایش داشته است و شاهد رشد شدید قیمت انواع مواد مخدر در کشور هستیم که نشان دهنده افزایش ریسک ورود مواد مخدر به داخل کشور است، در کل می توان عملکرد نیروی انتظامی در این حوزه ها را مثبت ارزیابی کرد.

سردار احمدی مقدم ادامه داد: در حوزه مرزها نیز اقدامات امنیتی سرعت گرفته است اما متاسفانه خلاء هایی از دیرهنگام به صورت مزمن وجود داشته که امکان رفع آنها در کوتاه مدت میسر نیست و نیاز به زمان و اعتبار کافی دارد.

فرماندهی غرب تهران تا پایان سال 94 با میانگین کشوری هم تراز می شود

وی به این سوال که فرمانده انتظامی غرب استان علیرغم تلاش نیروها، به حد ایده آل خود نرسیده است، تمهیدات نیروی انتظامی برای افزایش امکانات سخت افزاری این ستاد چیست؟ پاسخ داد: سال گذشته در ابتدای استقرار فرماندهی غرب استان تهران طی بازدید از این ستاد، نیازها و کمبودها مورد بررسی قرار گرفت که بر اساس آن ساختارها متناسب با نیزاهای منطقه و رشد جمعیتی، نوسازی شد، همچنین واگذاری امکانات بیشتر و تقویت نیروی انسانی در دستور کار قرار گرفت که بخشی زیادی از این موارد محقق شد.

فرمانده نیروی انتظامی در زمینه نتایج بازدید امروز، اظهار داشت:  طی ارزیابی های صورت گرفته، شاهد کاهش وقوع بسیاری از جرائم و افزایش احساس امنیت در این منطقه بودیم که بر اساس آن، این فرماندهی نسبت به سال گذشته هشت نمره بر مبنای صد، ارتقا داشته است البته هنوز خلاء هایی وجود دارد که مورد بررسی قرار گرفته است.

این مسئول یادآور شد: کمبودهای ساختمانی، نیروی انسانی و تجهیزات طی جدول زمانی که از هم اکنون آغاز می شود تا پایان سال 94 واگذار خواهد شد بطوریکه در سال 94 فرماندهی ویژه غرب استان تهران هم تراز با میانگین های کشوری شود.

ارزیابی عملکرد یگانهای 32 استان؛ نیروی انتظامی از صد نمره 84 گرفت

سردار احمدی مقدم نمره یگانهای نیروی انتظامی را 84 از صد دانست و اظهار داشت: برای ارتقای سطح خدمات رسانی به مردم، طی یکسال گذشته ارزیابیهایی از 32 استان کشور با میانگین 150 بازرس در هر استان صورت گرفت که بر اساس آن می توان به طور میانگین نمره 84 از صد را به یگانهای نیروی انتظامی داد.

در ادامه سردار احمدی مقدم به همراه جمعی از مسئولان شهرستان شهریار، از خانواده معظم شهید مرادی در شهر اندیشه دیدار و دلجویی به عمل آوردند.

کد خبر 2165823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha