۹ آبان ۱۳۹۲، ۱۶:۱۹

در گفتگو با مهر مطرح شد/

انتقاد شدید فرماندار بندرخمیر از مسئولان شیراز برای تخلیه معتادان در هرمزگان

انتقاد شدید فرماندار بندرخمیر از مسئولان شیراز برای تخلیه معتادان در هرمزگان

بندرعباس - خبرگزاری مهر: فرماندار بندرخمیر به علت تخلیه معتادان پرخطر استان فارس در این شهرستان به شدت از مسئولان شیراز انتقاد کرد.

حسین امیرتیموری در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص تخلیه معتادان پر خطر در بخش کهورستان شهرستان بندرخمیر استان هرمزگان، عنوان کرد: صبح چهارشنبه هشتم آبان توسط دهیار کهورستان و فرمانده پاسگاه انتظامی این بخش به بنده اعلام شد که 120 نفر از معتادان پرخطر استان فارس در بخش کهورستان رها شده اند و ما به همراه مسئولان شهرستان بندرخمیر در این بخش حضور پیدا کردیم و متوجه شدیم که این مسئله کاملا صحت دارد.

وی ادامه داد: با همت مردم کهورستان و پلیس راه 60 نفر از این معتادان که وضعیت بسیار بدی داشتند جمع آوری شدند و یک نفر از آنها نیز به علت وضعیت نامناسب جسمی، جان خود را از دست داد.

فرماندار بندرخمیر تصریح کرد: طبق گفته های خود این معتادان، آنها در شیراز جمع آوری شده و حدود چهار روز در کمپ نگه داری می شدند و سپس به وسیله سه دستگاه اتوبوس به هرمزگان منتقل و به زور و با ضرب کابل و باتوم در کهورستان رها شدند.

امیرتیموری با بیان اینکه جمع آوری این معتادان پرخطر در کهورستان همچنان ادامه دارد، عنوان کرد: این معتادان در روستاهای این منطقه پراکنده شده اند و ما همچنان در حال جمع آوری آنها هستیم و 60 نفری که جمع آوری شدند به وسیله دو دستگاه اتوبوس به همان کمپی که از شیراز به این استان منتقل شده بودند، بازگردانده شدند.

وی با انتقاد شدید از مسئولان استان فارسبه علت تخلیه معتادان پرخطر در کهورستان، اظهار داشت: اگر این معتادان برای شیراز مشکل ساز هستند برای استان هرمزگان نیز ایجاد مشکل می کنند و تمامی این افراد معتادان استان فارس بوده اند که تعدادی از آنها حتی نمی توانستند از جای خود بلند شوند.

فرماندار بندرخمیر اضافه کرد: باید از مسئولان شیراز پرسید که آیا معتادانی را که فضای این شهر را بدجلوه می دهند باید به استان هرمزگان بفرستید؟ قطعا با توجه به اینکه این معتادان از سطح شهر جمع آوری شده و از اردوگاه به این منطقه منتقل شده اند، مسئولان شیراز و استان فارس از این مسئله اطلاع داشتند.

امیرتیموری خاطرنشان کرد: همچنین شنیده شده که برخی از مسئولان شیراز در مصاحبه ای اعلام کرده اند که این افراد متکدی بوده اند در حالی که مشخص است که آنها معتاد پرخطر هستند و باید به این مسئولان گفت که در صورت متکدی بودن این افراد، آیا باید آنها را به هرمزگان فرستاد و رها کرد.

وی یادآور شد: باید از مردم خوب کهورستان که در راستای جمع آوری این معتادان به ما کمک کردند تشکر کنم و با توجه به اینکه هنوز تعداد دیگری از این معتادان در منطقه حضور دارند، کار جمع آوری ادامه خواهد داشت.

کد خبر 2166500

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha