۲۸ آبان ۱۳۹۲، ۱۵:۱۷

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

رایزن فرهنگی ایران در بیروت به شهادت نرسیده است/ آخرین وضعیت جسمانی انصاری

رایزن فرهنگی ایران در بیروت به شهادت نرسیده است/ آخرین وضعیت جسمانی انصاری

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اعلام کرد: حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم انصاری رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت صبح امروز در انفجارهای تروریستی بیروت هدف حمله قرار گرفت و به شدت زخمی شده است اما خبر شهادت وی صحت ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر و بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم انصاری رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت که صبح امروز در انفجارهای تروریستی بیروت هدف حمله قرار گرفت، به شدت زخمی شده است ولی خبر شهادت وی صحت ندارد.

همچنین بنا بر اعلام این سازمان، حجت الاسلام و المسلمين انصاری رايزن فرهنگی كشورمان در بيروت صبح امروز در جريان عمليات تروريستی حمله به سفارت جمهوری اسلامی ايران در لبنان مجروع شد. طی اين حمله وی به بيمارستان مستشفی الرسول الاعظم (ص) منتقل شده و تحت مداوا قرار دارد.

روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همچنین به خبرنگار مهر اعلام کرد که دکتر حسن صحت وابسته فرهنگی کشورمان در لبنان نزد حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم انصاری است.

ساعاتی قبل هم غضنفر رکن‌آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت در گفتگویی با شبکه المیادین، اعلام کرد حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم انصاری رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت در انفجارهای تروریستی امروز به شدت زخمی شده است.

وی ضمن تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی در پس انفجارهای تروریستی امروز در نزدیکی سفارت ایران قرار دارد، گفت: این انفجارهای تروریستی، حقانیت مواضع ما را اثبات کرد و ما قدرتمندتر از قبل هستیم.

رسانه‌های منطقه‌ای صبح امروز از وقوع چند انفجار تروریستی در نزدیک سفارت ایران در منطقه بئر حسن در جنوب بیروت خبر دادند که بر اثر آنها تاکنون دست کم 23 نفر شهید و بیش از 150 نفر هم زخمی شده اند.

بر اساس این گزارش، بر اثر این دو انفجار خسارتهای فراوانی به ساختمانهای مسکونی و تجاری و خودروهای مردم وارد شده است.

خبرنگار المنار به نقل از منابع آگاه احتمال داد که انفجار اول را یک تروریست انتحاری انجام داده و خود را در آن مکان منفجر کرده است و هنگام خروج شهروندان و دستگاههای حامی سفارتهای ایران و یمن، دومین خودرو بمبگذاری شده منفجر شد که خسارتها و تلفات زیادی به جا گذاشته است

به گفته منابع لبنانی، خودرو بمبگذاری شده حامل 100 کیلوگرم مواد منفجره بوده است. بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی اقدام به ایجاد کمربند  امنیتی در اطراف منطقه ای که انفجارها رخ داده، کرده اند و مجروحان را به بیمارستانهای نزدیک منتقل کردند. به گفته منابع لبنانی، هفت شهید و حدود 17 زخمی که در بین آنها  اتباع غیر لبنانی هم به چشم می خورند به بیمارستان دولتی بیروت منتقل شدند.

کد خبر 2178399

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha