۲ آذر ۱۳۹۲، ۱۱:۴۶

قنبری بیان داشت:

پنج هزار خانواده در شهرستان زهک تحت پوشش کمیته امداد هستند

پنج هزار خانواده در شهرستان زهک تحت پوشش کمیته امداد هستند

زاهدان- خبرگزاری مهر: رییس کمیته امداد شهرستان زهک گفت: تعداد 5 هزار و 374 خانوار در شهرستان زهک تحت پوشش و حمایت‌های کمیته امداد قرار دارند.

محمدرضا قنبری در گفتگو با مهر با بیان اینکه تعداد 14 هزار و 93 نفر در این شهرستان از حمایت‌های این نهاد مردمی برخوردار هستند ادامه داد: به دلیل خشکسالی های سال های اخیر و آسیب به بخش های کشاورزی و اقتصاد خانواده ها به افراد متقاضی تحت پوشش کمیته امداد در این منطقه افزوده شده است.

وی با اشاره به اینکه به منظور تقویت و کمک به معیشت مردم این شهرستان راه اندازی طرح های اشتغالزایی در دستور کار قرار گرفته است گفت: تا پایان آبان‌ماه سال جاری 233 طرح در قالب های طرح های دامداری، کشاورزی، پرورش مرغ بومی و کسب و کار با اعتبار 13 میلیارد و 374 میلیون ریال در سطح شهرستان زهک به مرحله اجرا درآمده است.

قنبری با اشاره به اینکه ایجاد طرح های اشتغالزایی و کمک به راه اندازی کسب و کار خرد و خانگی تا پایان سال جاری با استفاده از منابع مالی این نهاد و همچنین منابع بانکی ادامه خواهد داشت افزود: در سال گذشته تعداد 649 طرح با اعتبار 28 میلیارد و 360 میلیون ریال در این شهرستان به اجرا درآمد.

وی ادامه داد: در گذشته بسیاری از مردم این منطقه به شغل دامداری از جمله پرورش گاو سیستانی، شتر و بز و در بخش بخش کشاورزی به کشت محصولات و همچنین صید و صیادی مشغول بودند که به دلیل از بین رفتن بسیاری از منابع درآمدی ناشی از خشکسالی در حال حاضر با مشکل تامین معیشت روبرو هستند.

کد خبر 2180460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha