۱۲ آذر ۱۳۹۲، ۱۱:۴۹

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی:

بی توجهی به قانون در سازمان تامین اجتماعی نهادینه شده / بیش از 6 میلیارد تومان پاداش برای 50 نفر

بی توجهی به قانون در سازمان تامین اجتماعی نهادینه شده / بیش از 6 میلیارد تومان پاداش برای 50 نفر

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی با اشاره به این که بی توجهی به قانون در این سازمان نهادینه شده است گفت: در یکی از جلسات هیات امنای این سازمان تصمیم گرفته می شود برای 50 نفر از مدیران و معاونان حدود 6 میلیارد و 243 میلیون پاداش در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر ،علیرضا محجوب رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی پس از پایان کار تحقیق و تفحص از این سازمان در نشست خبری امروز با اشاره به اقدامات این کمیته و بررسی عملکرد سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: متاسفانه پس از بررسی های مختلفی که از این سازمان داشتیم متوجه شدیم که عدم توجه به قانون در سازمان تامین اجتماعی نهادینه شده است.

وی ضمن تشکر از ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به خاطر در اختیار قرار دادن اسنادی که پیش از این مفقود شده بود و یا تلاش شد که مفقود شوند گفت: تا زمانی که ما بخواهیم گزارش را قرائت کنیم اگر کسی سندی مبنی بر مخدوش بودن اسناد ما دارد ارائه کند چرا که ما اصراری بر بی نقص بودن کار خود نداریم.

نماینده تهران در مجلس با اشاره به بخش های مختلف گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: در حدود 35 میلیون و 700 هزار نفر مستقیم و غیر مستقیم عضو صندوق تشکیل دهندگان این صندوق هستند یعنی صندوق نیمی از جمعیت ایران را پوشش می دهد.

وی همچنین با اشاره به جلسات متعددی که با رئیس سابق سازمان تامین اجتماعی در دولت گذشته داشته است اشاره کرد و گفت: ما بارها به وی تاکید کردیم که شما می بایست حکم دیوان را می پذیرفتید تا امروز شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

وی با اشاره به شرکت های زیرمجموعه سازمان که تحقیق و تفحص از آن ها انجام شده است گفت: برخی مدیران عامل گذشته باید درخصوص این شرکت ها و دستورات خلاف قانونی که در این شرکت ها صادر کرده اند و باعث خسارت به سازمان شده به دادگاه احضار شوند.

محجوب با بیان این که پرونده تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی بیش از 80 هزار برگ دارد گفت: اگر هیات رئیسه مجلس صلاح بداند ما سی دی این مطالب را در اختیار مطبوعات قرار خواهیم داد.

نماینده مردم تهران با بیان این که بیشتر تحقیق و تفحص مربوط به عملکرد سازمان تامین اجتماعی در دولت های گذشته است گفت: البته این سازمان باید مرتب تفحص شود و مدیران فعلی در دولت جدید نیز از این موضوع مصون نیستند.

وی با بیان این که این در حالی است که حقوق کارمندان سازمان تامین اجتماعی شش برابر نسبت به حقوق مستمری بگیران افزایش یافته است گفت: این در حالی است که سازمان تامین اجتماعی ما به مستمری بگیران می گوید ما پولی نداریم به شما پرداخت کنیم اما حقوق کارکنان خود را تا این حد افزایش می دهد.

محجوب اظهار داشت: مجموع هزینه پرسنلی سازمان تامین اجتماعی در سال 86، 898 میلیارد تومان بوده است که این مقدار در سال 91 به 2464 میلیارد رسیده یعنی سه برابر شده است. همچنین هزینه اداری این سازمان در سال 86، 199 میلیارد بوده که به 516 میلیارد افزایش یافته است و بدهی دولت در سال 86، 10 هزار میلیارد بود که در حال حاضر 46 هزار میلیارد شده است و از دولت می خواهیم که بدهی خود به این صندوق را پرداخت کند و معدن گل گهر را که در اواخر دولت قبل به این سازمان واگذار شده بود اما دولت جدید آن را پس گرفت مجدد به سازمان برگرداند.

وی گفت: ما در تحقیق و تفحص از این سازمان متوجه شدیم که برخی مسئولان این سازمان کارت های هدیه ای را که باید در بین کارکنان خود توزیع می کردند را نزد خود نگه داشته اند اما وقتی متوجه تحقیق و تفحص شدند آن را بین کارکنان توزیع کردند تا بتوانند سندش را به ما ارائه کنند.

محجوب به پادشهای کلانی که معاونان و مدیران سازمان تامین اجتماعی دریافت کرده اند گفت: به عنوان مثال در 45 مین جلسه هیات امنای  این سازمان تصویب شده بود که 6 میلیارد و 243 میلیون تومان به حدود 50 نفر پاداش داده شود و تنها پاداش یک نفر حدود 400 میلیون شده است.

وی گزارش خور اظهار داشت: کسانی که از ما خواسته اند تا نامشان را در گزارش خود حذف کنیم یا باید سندی به ما ارائه کنند که نشان دهد نامشان به ناحق در گزارش ها برده شده و در غیر اینصورت ما همه اسناد خود را به قوه قضائیه تحویل می دهیم تا رسیدگی شود.

محجوب در پایان گفت: رئیس مجلس نیز تاکید کرده است که تحقیق و تفحص های مجلس با جدیت دنبال شود و به خصوص از ما خواستند که این پرونده را به صورت جدی پیگیری کنیم و ما نیز این کار را انجام خواهیم داد.

کد خبر 2187811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha