۱۳ آذر ۱۳۹۲، ۱۴:۳۸

16 فعال سایبری مرتبط با بیگانگان در کرمان دستگیر شدند

16 فعال سایبری مرتبط با بیگانگان در کرمان دستگیر شدند

کرمان - خبرگزاری مهر: معاون دادستان کرمان گفت: با تلاش سازمان اطلاعات سپاه کرمان 16 نفر از فعالان سایبری مرتبط با بیگانگان، شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد قربانی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: اتهام این افراد که در قالب یک شبکه پیچیده امنیتی- رسانه‌ای فعالیت می‌کردند، اقدام علیه امنیت ملی از طریق همکاری با شبکه های بیگانه و طراحی سایت و تولید محتوی برای سایت های ضد انقلاب به منظور براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی است که مستندات جمع آوری شده و اطلاعات اولیه بدست آمده از بازجویی متهمین نشان دهنده و تصدیق کننده کلیه اتهامات وارده بر  این افراد است.

وی بیان داشت: فرد اصلی باند که با عنوان مدیر شرکت، رهبری باند را بر عهده داشته است، شرکت در دوره های آموزشی وابسته به شبکه های رسانه ای بیگانه در کشور های ترکیه و مالزی را پرونده دارد.

این مسئول قضایی یادآور شد: برقراری ارتباط با اعضای شبکه های رسانه ای معاند نظام اسلامی و طراحی و به روز رسانی سایت های آموزشی شهروند خبرنگار به سفارش شبکه های خبری غربی  و دریافت بودجه از آنان از دیگر فعالیت های متهمین است.

قربانی اخذ سفارش از ضد انقلاب خارج نشین و طراحی سایت های اصلی ضد نظام مقدس اسلامی و سایت های مرتبط با فتنه 88 را از دیگر فعالیت های این باند ذکر کرد و اظهار داشت: اعضای اصلی این باند ارتیاط نزدیک و همکاری زیادی با ضد انقلاب خارج نشین نیز داشته و خط و مشئ اصلی خود را از افراد فراری خارج نشین می گرفتند.

تحقیقات از دستگیرشدگان ادامه داشته و این پرونده جهت سیر تشریفات قانونی در شعبه ششم دادیاری دادسرای کرمان در حال پیگیری است.
 

کد خبر 2188835

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha