۲۶ آذر ۱۳۹۲، ۱۲:۰۴

ولایتی در پاسخ به مهر:

ایران برای استفاده صلح‌آمیز از انرژی‌هسته‌ای از هیچکس اجازه نمی‌گیرد/ شرایط برای توافق نهایی فراهم است

ایران برای استفاده صلح‌آمیز از انرژی‌هسته‌ای از هیچکس اجازه نمی‌گیرد/ شرایط برای توافق نهایی فراهم است

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای از هیچکس اجازه نخواهد گرفت گفت: شرایط برای رسیدن به توافق نهایی فراهم است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر ولایتی در حاشیه برگزاری مراسم قدردانی از پژوهشگران برتر مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی درباره حواشی به وجود آمده و اتفاقات اخیر درباره توافق ایران با 1+5 اظهار کرد: آن چه که مربوط به ریاست جمهوری اسلامی ایران می شود ادامه مذاکرات و پایبندی به آن چه توافق کرده، است.

وی افزود: بدون تردید اگر طرف های مقابل از جمله آمریکایی ها خلاف توافق ژنو عمل کنند خود را در انظار بین المللی رسوا کرده اند چرا که قرار نبود تحریم های جدید را اجرا کنند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که بعضی از اعضای 1+5 مثل روسیه به آمریکایی ها اعتراض کرده اند و مطمئناً برخی دیگر هم همین نظر را دارند، تصریح کرد: آمریکا ناچار است که به این تعهد پایبند باشد زیرا پس از تجربه شکست خورده آنها در عراق، افغانستان، لبنان و سوریه حتماً نمی خواهند که وضعیت شان در این منطقه به سمتی برود که به مصلحت آنها نیست.

وی تاکید کرد: این آمریکا است که بیش از ایران نیاز دارد در مورد موضوع هسته یا فکری کند چرا که جمهوری اسلامی ایران بر مواضع اخیر راجع به استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای در چارچوب قراردادهای بین المللی از جمله ان پی تی تاکید دارد و هیچ چیز مانع ایران نخواهد شد چون کار غیرقانونی نمی کند.

وی در پاسخ به این سوال که این موضوع از سوی سایر کشورها هم مورد تاکید است یا خیر؟ گفت: این موضوع مورد تاکید اکثریت کشورهای دنیا از جمله اکثریت 1+5 است. خود آمریکایی ها ابتدا برای مذاکره تقاضا و ابراز تمایل کردند و بعد از انجام مذاکره و توافق برای راضی کردن صهیونیست ها و برخی مرتجعین منطقه حرف های خلاف زدند و دنیا شاهد این موضوع بود بنابراین ایران برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای از هیچکس اجازه نخواهد گرفت.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا شرایط برای رسیدن به توافق نهایی فراهم است، خاطرنشان کرد: حتماً شرایط فراهم است.

ادامه دارد.

 

کد خبر 2197391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha