تهران براي همكاري كامل صنعتي با ونزوئلا آمادگي دارد

تهران براي همكاري كامل صنعتي با ونزوئلا آمادگي دارد

وزير صنعت ، معدن و تجارت در ديدار با سفير ونزوئلا گفت: آمادگي كامل داريم تا در زمينه هاي مختلف نفت ، گاز ، پتروشيمي و ساير صنايع و مسكن با كشور ونزوئلا همكاري كنيم.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رضا نعمت زاده در اين ديدار افزود: يك واحد ساخت تراكتور و توليد انواع سواري در كشور ونزوئلا ايجاد شده و در زمينه ساخت مسكن هم 10 هزار واحد احداث شده و 10 هزار واحد ديگر نيز توسط پيمانكار در حال تكميل است.

وی با اشاره به قرارداد ساخت كشتي با ونزوئلا افزود : خوشبختانه اولين كشتي يكسال است تكميل شده و در حال تحويل است اما به خاطر  تحريمهاي كه بوجود اورده اند مدتي است كه معلق مانده است.

نعمت زاده همچنين با اشاره به سفر آتي رئیس سازمان ايميدور و هيات همراه به كشور ونزوئلا تاكيد كرد: در زمنيه هاي همكاري با كشور ونزوئلا شما نيز بايد كمك كنيد تا پروژه ها فعال تر شوند.

وزير صنعت،معدن وتجارت، وضعيت خودروسازي را دراين كشور كه با كمك شركت‌هاي خودرو سازي راه اندازي شده، چندان رضايت بخش ندانست و افزود: ظاهرا طرف ونزوئلايي بدهي خود را بابت قطعات ارسالي پرداخت نكرده اما اين مشكلات به دليل عدم وجود ارتباطات كافي طي اين مدت رخ داده لذا بايد اين مشكل به سرعت مرتفع شود.

وي اظهاركرد : كميسيون مشترك ايران و ونزوئلا حدود 2 سال است كه تشكيل نشده و منتظر اعلام تاريخ از طرف ونزوئلا هستيم تا هياتي از طرف ما اين كميسيون را تشكيل دهند و يقينا خيلي از مسائل جزيي در اين اجلاس حل مي شود.

در اين ديدار سفير ونزوئلا در ايران نيز علاقه مندي كشورش را براي مشاركت شركت‌هاي ايراني در زمينه هاي مسكن ، خودرو ، نفت و سيمان و پتروشيمي ، الكترونيك و برق ، كشاورزي و نانو تكنولوژي اعلام كرد و افزود: ونزوئلا در حال حاضر 35 هزار متقاضي خودرو ايراني دارد و علاقه‌منديم كه خودروهاي ساخت ايران و نيز محصولات سيماني به كشور ما صادر شود.

زامبرانو افزود: در زمينه تراكتور سازي نيز نياز به افزايش ظرفيت داريم. وي افزود : از سال جديد شرايط براي عمل به تعهدات ما  بيش از بيش مهيا خواهد بود واميدواريم توافقات بين دو كشور اجرايي شود.

کد خبر 2200328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha