۳ دی ۱۳۹۲، ۱۰:۱۳

بازتاب گزارش مهر/

وعده‌ای که بر زمین نماند/ افزایش کیفیت نان بشرویه و رضایت مردم

وعده‌ای که بر زمین نماند/ افزایش کیفیت نان بشرویه و رضایت مردم

بشرویه - خبرگزاری مهر: در پی انتشار گزارش مهر از بی کیفیتی نان در شهرستان بشرویه و فرصت 15 روزه مسئولان به نانوایی‌های شهرستان اکنون کیفیت نان در نانوایی‌های این شهرستان رضایت مردم این شهرستان را در پی داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حدود یکماه گذشته بود که کیفیت پایین نان بشرویه نارضایتی تعداد زیادی از مردم این شهرستان را موجب شده بود و خبرنگار مهر از این نارضایتی مردم و بی کیفیتی نان گزارشی را با عنوان" نان بشرویه در تنور بی کیفیتی می سوزد/مردم ناراضی از کیفیت پایین نان" را منتشر کرد.

علیرضا زمان‌زاده معاون فرماندار نیز در پی نارضایتی مردم و کیفیت پایین نان گفته بود: صورت جلسه‌ای نوشته شده است که در آن به نانوایی‌های سطح شهر 15 روز فرصت داده شده که کیفیت نان را بالاتر ببرند تا مردم رغبت کنند از آنها استفاده نمایند.

وی همچنین در ادامه بیان کرد:  قول می‌دهیم ظرف دوهفته آینده نان موجود در نانوایی‌های سطح شهر را تقریبا به حد قابل قبول برسانیم و هر کدام از نانوایی‌ها کوتاهی در کارداشته باشند و درست رفتار نکنند نانوایی را تعطیل و امتیازآن به شخص دیگری واگذار خواهد شد.

گذشت بازه زمانی 15 روزه و رضایت مردم از کیفیت نان بشرویه

رحمت الله بیزادی‌زاده شهروند بشرویه ای در گفتگو با مهر، در حالی که از کیفیت نان نانوایی رضایت کامل داشت، گفت: تاکنون مشکلی در کیفیت نان در نانوایی که از نان تهیه میکنم مشاهده نکرده ام.

مفتاح شهروند دیگری بود که کیفیت نان را تنها قابل قبول می دانست و افزود: نان نانوایی ها اکثرا خمیر است اما طی دوهفته گذشته تغییراتی داشته ولیکن هنوزهم باید نانواها تلاش بیشتری نمایند.

اکبرزاده نیز بیان کرد: گاها امکان دارد که به دلیل نامرغوب بودن آرد شاهد کیفیت پایین نان باشیم اما اگر بگوییم کیفیت نان هنوزهم پایین است دور از انصاف می باشد.

سیدمحمد فضایلی شهروند دیگری که از کیفیت نان رضایت داشت، بیان کرد: بنده شخصا از کیفیت نان رضایت دارم و طی دوهفته اخیر این کیفیت به طور محسوسی افزایش یافته است.

سعی بیشتر نان بهتر

به سراغ نانوایی‌های بشرویه که رفتیم اکثرا سعی بیشتر را عامل موفقیت خود در افزایش کیفیت نان دانستند و کلاس‌های برگزار شده در فنی و حرفه ای و تذکر مسئولین را هم تاثیر گذار عنوان کردند.

رضا غلامپوریکی از نانواهای بشرویه در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: دلیل بالا رفتن کیفیت را تذکر مسئولین که تلاش مضاعف کارگران را در پی داشت میدانم البته کیفیت آرد نیز افزایش یافته است که خود بسیار تاثیرگذار است.

علی غلامپور رئیس اتحادیه صنف نانوایی ها نیز افزایش دقت و میزان استراحت خمیر و یا به اصطلاح ورآمدن آن را مهم دانست و بیان کرد:طی جلساتی که در اتحادیه انجمن ها با رئیس صنعت و معدن برگزار شده است تصمیم بر این شد که کیفیت را افزایش دهیم.

وی افزود:در نتیجه تصمیم گرفتیم که خمیر را زودتر آماده و زمان استراحت بیشتری به آن بدهیم تا به طور کامل ورآمده شود، زمان های پخت را مشخص و مرتب کنیم و همچنین کیفیت روی چانه و روی پخت همه را باهم هماهنگ کردیم و اکنون خوشبختانه کیفیت نان بهتر شده است و امید است که بتوانیم به همین منوال و حتی بهتر ادامه دهیم.

رضازاده نانوای دیگر بشرویه ای در گفتگو با مهر، اظهار داشت: درحال حاضر با بهترین مایه و آرد غنی شده نان پخت می‌کنیم و سعی بیشتری داریم تا نان بهتری تحویل مردم دهیم البته برگزاری کلاس های فنی و حرفه ای نیز بسیار موثر بود تاکنون دو دوره از این کلاس ها را گذرانده ایم و برای دوره سوم نیز ثبت نام کرده ایم.

وی عامل موفقیت بالا بودن کیفیت در نان های روستایی را استفاده از روغن‌های محلی و یا سبزیجات دانست و گفت: اما به این دلیل که بهداشت از لحاظ بهداشتی برای سبزی برای ما ایراد می گیرد  استفاده نمی کنیم.

شهروندان هرگونه مشکلی در خصوص کیفیت نان وجود دارد اطلاع دهند

علیرضا زمان زاده معاون فرماندار بشرویه در گفتگو بامهر وضعیت نانوایی های بشرویه رو به سامان دانست اما با این وجود از شهروندان خواست تا هرگونه ایرادی در پخت و یا کیفیت نان مشاهده نمودند اطلاع دهند تا بررسی شود.

وی اظهار داشت: با تدبیری که اندیشیده شده بود حقیقتا کیفیت نان نسبت به گذشته خیلی بهتر شده است.

زمان زاده گفت: نارضایتی های مطرح شده تنها از سوی قشری بوده است که نان را ازسوپرمارکت‌ها تهیه می‌کنند.

معاون فرماندار تصریح کرد: باتوجه به اینکه این نان نانوایی ها می باشد اما به دلیل اینکه آن را داخل پلاستیک قرار می دهند و درفشار قرار می گیرد و همچنین این امکان هست که چندین ساعت در مغازه مانده باشد لذا کیفیت نان گرمی که از نانوایی ها عرضه می گردد را ندارد ومطمئنا افراد ناراضی هستند.

وی مشکل بعضی از نانوایی ها که سبب کاهش کیفیت نان می شود را دستگاه های پرس دانست و افزود: اگر مانند قبل این نان با دست پهن شود کیفیت آن فوق العاده عالی است ومثل نان خانگی می شود وقتی خمیر به اصطلاح ورآمده است دیگر مشکلی نیست.

تامین نان سوپرمارکت ها

علیرضا زمان زاده گفت: همان ابتدای امر که قرار بود برنامه ساماندهی صورت بگیرد تعهدی از اتحادیه نانوایی ها گرفتیم که نان سوپرمارکت ها را نیز تامین کنند.

وی تاکید کرد: هرچند که ماموظف به  تامین نان در سوپرمارکت ها نمی باشیم ولی به لحاظ اینکه مردم عادت کرده اند که از آنجا خرید داشته باشند قسمت اعظم نان را تامین می نماییم که مردم نیز ناراضی نباشند.

زمان زاده بیان کرد: واقعیت امر این است که نانی که در سوپرمارکت ها عرضه می شود با نان که در نانوایی می باشد از لحاظ کیفیت متفاوت است چرا که ممکن است نان در مغازه چند ساعتی مانده باشد و اینکه اگر گرم داخل پلاستیک قرار دهند عرق میکند و خمیر می شود و اگر سرد باشد خشک می شود به همین دلیل قطعا کیفیت نانی را که از نانوایی ها تهیه می کنند را ندارد.

حسن زاده رئیس اداره صنعت معدن و تجارت در گفتگو با مهر،در خصوص تامین نان سوپرمارکت ها گفت:تاکنون جلسات متعددی در بحث افزایش کیفیت و تامین نان سوپرمارکت ها برگزار شده است.

وی افزود:به دلیل نیاز شهروندان و به جهت رفاه آنان نانوایی ها را موظف کردیم که هم در بحث کیفیت و هم بسته بندی و تامین نان سوپرمارکت ها بیشتر ازگذشته دقت نمایند و این کار محقق شد تا نارضایتی از سوی مردم در خصوص عدم نان در سوپرمارکت ها نباشد.

نارضایتی مغازه دار ها از کیفیت نان و عدم فروش آن

نجفی صاحب مغازه ای در بشرویه در گفتگو با مهر، گفت: زمانی که نان از روستا می‌آمد شبی تقریبا 350 عدد نان می آوردند تا ساعت 8 نیز تمام می شد اما الان 60 نان از نانوایی های بشرویه می آورند تمام نمی شود و مردم استقبال نمی کنند.

علیرضا زمان زاده معاون فرماندار در این خصوص بیان کرد: وقتی ساماندهی را انجام دادیم کیفیت نان در نانوایی ها بالا رفت و مردم رغبت پیدا کردند تا از نانوایی ها نان تهیه کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه هنگامی که از روستا برای مغازه دار ها نان می آوردند حدود 60 بسته نان را ظرف یک ساعت می فروختند و حدود 12 هزار تومان سود عاید مغازه داران می شده است اما در حال حاضر چون مردم رغبت پیدا کرده اند که نان را از در نانوایی ها تهیه کنند وفروش نان در سوپرمارکت ها کاهش پیدا کرده است مسلما سود آنها نیز کاهش یافته است که همین امر سبب نارضایتی آنها می شود.

وی تصریح کرد: تنها کسانی  که در این چند هفته  ناراضی بوده اند مغازدارانی بوده اند که سود آنها به همین خاطر کاهش یافته است.

زمان زاده اظهار داشت: نان نانوایی‌ها واقعا نسبت به گذشته عالی شده است و وقتی نان خوب در نانوایی‌ها تامین و عرضه می‌شود لزومی به تهیه نان از سوپرمارکت‌ها نیست و این واقعیت وجود دارد که سود سوپری ها کم شده است لذا گاها تصمیم بر بهم زدن بازار دارند.

.................................

گزارش:حسنیه پورغزنین

کد خبر 2201271

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha