۳ دی ۱۳۹۲، ۱۴:۱۴

حیدری طیب:

استان کرمانشاه به عنوان گزینه استقرار چند وزارتخانه در طرح تقسیم وظایف پایتخت مطرح شد

استان کرمانشاه به عنوان گزینه استقرار چند وزارتخانه در طرح تقسیم وظایف پایتخت مطرح شد

کرمانشاه - خبرگزاری مهر: نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: استان کرمانشاه در طرح تقسیم وظایف پایتخت به عنوان گزینه ای برای استقرار چند وزارتخانه دیده شده است.

سید سعید حیدری طیب در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استان کرمانشاه به عنوان یکی از گزینه های استقرار چند وزارتخانه در چارچوب طرح تقسیم وظایف حاکمیتی پایتخت مطرح شده و در خصوص آن تصمیم گیری خواهد شد.

حیدری طیب گفت: با توجه به مرکزیت استان کرمانشاه برای منطقه غرب از لحاظ توزیع امکانات و نهادهای خدماتی و حاکمیتی این موضوع مطرح شده است که مرکز استقرار چند وزارتخانه در کرمانشاه باشد.

وی تصریح کرد: از نظر ژئوپلیتیک استان کرمانشاه شرایط ویژه ای در منطقه غرب دارد و اگر قرار به تقسیم وظایف از پایتخت به استانها باشد ضرورتا برخی از وزارت خانه ها در کرمانشاه تعریف می شوند.

نماینده مردم کرمانشاه در خانه ملت گفت: داشتن بیشترین مرز مشترک با عراق و انجام بیش از 54 در صد صادرات غیر نفتی به این کشور از طریق مرزهای کرمانشاه، نزدیکترین نقطه بودن به عتبات عالیات و داشتن فاصله های برابر حداکثر 2 ساعتی با سایر استان های غربی کشور کرمانشاه را در شرایطی استثنایی قرار داده است.

وی با اشاره به وجود زیرساختها کامل در غرب کشور از جمله داشتن فرودگاه بین المللی، مرز بین المللی و پرجمعیت ترین استان غرب کشور ظرفیت داشتن 5 وزارتخانه را در خود دارد.

حیدری طیب گفت: آقای ابوترابی در مجلس طراح این پیشنهاد است و در پیشنویس این طرح استان کرمانشاه نیز به عنوان گزینه ای برای تقسیم وظایف پایتخت دیده شده است.

وی در پایان از پیگیری ویژه نمایندگان استان کرمانشاه برای این موضوع خبر داد و تصریح کرد: اگر چنین پیشنهادی اجرا شود بدون تردید در تلاش خواهیم بود که کرمانشاه به عنوان استانی که می تواند گوشه ای از وظایف پایتخت را در خود جای دهد مطرح خواهد شد.

گفتنی است پیشنهاد تقسیم وظایف پایتخت بین چند استان از سوی تعدادی از نمایندگان به مجلس ارائه شده است.

کد خبر 2201477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha