به دلیل تبعات ناشی از خشکسالی/

سیستان و بلوچستان در شرایط بحران قرار دارد/3300 روستا فاقد شبکه آبرسانی

سیستان و بلوچستان در شرایط بحران قرار دارد/3300 روستا فاقد شبکه آبرسانی

زاهدان - خبرگزاری مهر: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: به دلیل خشکسالی های مداوم و کمبود آب این استان در شرایط فوق بحرانی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اوسط هاشمی شامگاه چهارشنبه در نشست وزیر نیرو با مدیران صنعت آب استان در استانداری اظهار داشت: در حال حاضر بیش از سه هزار و 300 روستا در این استان فاقد شبکه آبرسانی است.

وی با بیان اینکه به منظور تامین آب شرب مردم  بیش از یک هزار روستا با کمک تانکر آبرسانی می شود ادامه داد: با این حال بسیاری از روستا ها از این امکانات برخوردار نبوده و از آب های سطحی و غیربهداشتی نیاز خود را برآورده می کنند.

وی با اشاره به اینکه این استان به دلیل وسعت و پراکندگی و همچنین ظرفیت های مناسب می تواند پذیرنده بسیاری از مهاجران باشد اما به دلیل خشکسالی و آسیب به حوزه کشاورزی و دامداری مهاجرت از روستاها به شهرها افزایش یافته است.

استاندار با اشاره به مشکلات مردم به ویژه در نقاط شمالی استان اظهار داشت: به دلیل خشکسالی و توفان های مستمر شن در منطقه سیستان به اقتصاد مردم این منطقه که به وابسته به کشاورزی و دامداری است بسیار لطمه وارد شده است.

وی یادآور شد: با وجود ظرفیت های مناسب در زمینه معادن، بخش کشاورزی و دسترسی به آب های آزاد و بازارهای بین المللی اما  مردم استان در شرایط سختی زندگی می کنند.

هاشمی با اشاره به اینکه بیش از 51 درصد مردم استان در روستا ها زندگی می کنند اضافه کرد: برای ایجاد علاقمندی و پایداری حضور مردم در روستاها باید نگاه توسعه را در استان حاکم کرد.

وی همچنین نگاه ویژه دولت و سرمایه گذاری دولتی در بخش های مختلف را در راستای توسعه و حل مشکلات مردم  مهم و لازم خواند.

 

 

کد خبر 2202685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha