۷ دی ۱۳۹۲، ۹:۱۹

نجفی:

میمند در یک قدمی ثبت جهانی/ پرونده به زودی تکمیل و به یونسکو ارسال می شود

میمند در یک قدمی ثبت جهانی/ پرونده به زودی تکمیل و به یونسکو ارسال می شود

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به جایگاه ویژه کرمان در صنعت گردشگری گفت: روستای صخره ای میمند یکی از با ارزشترین داشته های تاریخی کشور است که به زودی ثبت جهانی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر در کرمان، محمد علی نجفی عصر جمعه در جلسه بررسی رفع مشکلات روستای صخره ای میمند در شهربابک اظهارداشت: استان کرمان مملو از داشته های غنی تاریخی است و باید از این پتانسیلهای استفاده لازم انجام شود.

وی روستای صخره ای میمند را یکی از مهمترین بناهای تاریخی کشور دانست و افزود: در این روستا همچنان زندگی بر اساس رسوم گذشته رونق دارد و ما نیز باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که رونق حضور روستائیان اصیل در این منطقه بیشتر شود.

نجفی افزود: حضور مردم در این روستا می تواند در کنار حفظ این روستا از مشکلات مختلف موجب شود گردشگری در میمند نیز به صورت پر رنگ تر پیگیری شود.

وی با اشاره به اهمیت جهانی میمند افزود: هم اکنون رفع مشکلات و موانع ثبت جهانی این روستا در دستور کار قرار دارد و به زودی مشکلات رفع و میمند ثبت جهانی می شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: میمند سومین اثر استان کرمان است که در لیست ثبت آثار جهانی قرار می گیرد و این نشان از اهمیت بالای تاریخی استان کرمان دارد.

وی مهمترین هدف میراث فرهنگی را رونق گردشگری میمند دانست و افزود: باید این روستا بیشتر به گردشگران شناسانده شود و در این مسیر برنامه ریزی مناسب و دقیق راهگشا است.

وی خواستار بهره گیری از پتانسیل های سازمانهای مردم نهاد برای رونق گردشگری در استان کرمان شد و افزود: باید از تمام داشته های استان کرمان در این خصوص استفاده و از فعالان بخش گردشگری نیز حمایت شود.

کد خبر 2203444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha