۱۶ بهمن ۱۳۹۲، ۱۶:۲۹

رکورد تولید و صادرات برق ایران شکسته شد

رکورد تولید و صادرات برق ایران شکسته شد

وزارت نیرو از شکسته شدن رکورد تولید و صادرت برق ایران از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و اعلام کرد: از ابتدای سال جاری نزدک به 10 هزار گیگاوات ساعت برق از ایران به کشورهای مختلف منطقه خاورمیانه صادر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با افزایش ظرفیت تولید برق به بیش از 70 هزار مگاوات و تبدیل ایران به بزرگترین تولیدکننده برق منطقه خاورمیانه، حجم صادرات و تولید برق ایران هم در سال 1392 شکسته شد.

وزارت نیرو امروز با انتشار گزارشی، اعلام کرد: ایران از ابتدای سال جاری تاکنون 9 هزار و 993 گیگاوات ساعت برق به کشورهای همسایه صادر کرده که این میزان بیش از سه درصد در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته افزايش نشان می دهد.

در مدت مشابه سال گذشته 9 هزار و 696.2 گیگاوات ساعت برق ایران به کشورهای همسایه صادر کرده بود اما هم اکنون ایران با کشورهای ارمنستان، پاکستان، ترکمنستان، ترکیه، جمهوری آذربایجان، نخجوان، عراق و افغانستان انرژی مبادله می کند.

تولید برق ایران هم از ابتدای سال جاری تاکنون در مقایسه با زمان مشابه پارسال بيش از چهار درصد افزایش یافته است.

میزان تولید برق کشور از ابتدای امسال تاکنون به 234 هزار و 31.2 گیگاوات ساعت رسیده که این میزان 4.69 درصد بیش از انرژی تولیدی کشور در زمان مشابه پارسال است.

از مجموع انرژی تولیدی داخل کشور از ابتدای سالجاری تاکنون، 221 هزار و 92.1 گیگاوات ساعت به واحدهای حرارتی و 12 هزار و 939.1 گیگاوات ساعت به واحدهای برق آبی اختصاص داشته است.

در این مدت، تولید نیروگاه های حرارتی در مقایسه با دوره مشابه پارسال 3.81 درصد افزایش و تولید نیروگاه های برق آبی 22.28 درصد رشد یافته است.

میزان انرژی تامین شده نیز امسال در دوره مورد بررسی 237 هزار و 344.4 گیگاوات ساعت گزارش شده است که این میزان 4.56 درصد در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته افزایش نشان می دهد.

کد خبر 2230055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha