۲۰ بهمن ۱۳۹۲، ۱۵:۰۹

فساد اقتصادي و رانت جويي دشمن اقتصاد سالم و توليد است

فساد اقتصادي و رانت جويي دشمن اقتصاد سالم و توليد است

وزیر امور اقتصادی و دارایی از فساد اقتصادي و رانت جويي به عنوان دشمن اقتصاد سالم و توليد نام برد و گفت: فضا را به نفع توليد تغيير دهيم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی طیب نیا كه در جمع مديران و كاركنان حراست سازمان هاي تابعه وزارت امور اقتصادي و دارايي سخن مي گفت، ضمن تشريح تبعات و اثرات فساد اداري و مالي بر اقتصاد و به ويژه بخش توليد كشور خواستار برخورد جدي، هوشمندانه و علمي حراست‌ها با اين پديده شد.

وي گفت: در مجموعه سازمان ها و دستگاه‌هاي زير مجموعه وزارت امور اقتصادي و دارايي دستگاه‌هايي چون گمرك، سازمان امور مالياتي، بانكها و بيمه ها قرار دارند كه جزو نهادهايي هستند كه همواره در معرض خطر فساد قرار دارند.

طيب نيا افزود: بايد مراقب بود كه فعاليت‌هاي توام با فساد قبل از شكل گيري آشكار شده و از بروز آنها جلوگيري شود، زيرا هر پرونده فسادي كه از مجموعه اي كشف و آشكار مي شود، منجر به كاهش اعتماد عمومي و اطمينان به نظام مي شود.

وزير اقتصاد با اشاره به تاثير منفي فساد بر رشد بخش سالم اقتصادي گفت: بايد با افزايش هزينه هاي فساد، انگيزه هر گونه اقدام مفسدانه و رانت جويي را در اقتصاد از بين برد، زيرا فساد اقتصادي علاوه بر هزينه هاي اقتصادي آشكاري كه دارد منجر به ناامني و كاهش انگيزه و اعتماد كارآفرينان، توليد كنندگان و فعالين واقعي اقتصاد مي شود.

کد خبر 2232831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha