۸ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۱:۵۰

خشایار حضرتی در گفتگو با مهر:

هنوز حضور شناگران در المپیک قطعی نیست/ تکلیف "پیروانی" مشخص است

هنوز حضور شناگران در المپیک قطعی نیست/ تکلیف "پیروانی" مشخص است

مربی تیم ملی شنا از عملکرد شناگران جوان در رقابتهای بین المللی دوبی ابراز رضایت کرد با این حال گفت تا فدراسیون بین المللی شنا، فینا، فهرست خود را اعلام نکند معلوم نیست شناگران ایرانی بتوانند در المپیک جوانان نانجینگ شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، شایان عظیمی، آریا نسیمی شاد و محسن مهمان نواز شناگران جوان ایران بودند که در رقابتهای شنای بین‌المللی دبی موفق شدند چهار سهمیه المپیک کسب کنند.

خشایار حضرتی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص این رقابتها اظهار داشت: عملکرد بچه‌ها در این مسابقات خیلی خوب بود و انتظارات را برآورده کردند. در واقع به رکوردهایی که می‌خواستیم دست پیدا کردیم. با این اوصاف باید منتظر بمانیم تا فدراسیون بین المللی شنا، فینا، فهرست 140 نفره‌ای را در ماه خرداد اعلام کند تا ببینیم آیا شناگران ما می‌توانند در المپیک نانجینگ حضور داشته باشند یا خیر. به هر حال تعداد زیادی از شناگران موفق به کسب سهمیه شده اند و فینا در این خصوص گزینشی عمل خواهد کرد.

مربی تیم ملی در خصوص شرکت کردن "رهام پیروانی" در رقابتهای دوبی به عنوان شناگر آزاد، اظهار داشت: ببینید هر شناگری باید زیر نظر فدراسیون در رقابتهای بین المللی شرکت کند و این قضیه مختص به رشته شنا نیست و در تمامی رشته ها صدق می‌کند. رهام پیروانی دو بار به اردوی تیم ملی دعوت شد که حضور پیدا نکرد  فدراسیون هم ایشان را محروم کرد. البته این شناگر قبل از عید به فدراسیون آمد و صحبت‌هایی با مسئولان فدراسیون مطرح شد و قرار بر این شد در محرومیتش تخفیف به عمل آید اما باز هم نیامد.

حضرتی در پاسخ به اینکه پیروانی تحت چه عنوانی در رقابت‌های دبی شرکت کرده، گفت: از آنجایی که رقابتهای دوبی تحت عنوان مسابقات آزاد برگزار شد ایشان توانست به عنوان شناگر باشگاه 4030 که من اطلاعی در خصوص این باشگاه ندارم و اصلا نمی دانم وجود دارد یا نه، در رقابتها شرکت کند.

مربی تیم شنا ادامه داد: به هر حال این فدراسیون است که در خصوص اعزام شناگران به رقابتهای بین المللی تصمیم گیری می کند و باید گفت که این شناگر نمی تواند در مسابقات شرکت کند و در واقع تکلیفش مشخص است. صحبت کردن در خصوص آینده این شناگر از حیطه اختیارات من به عنوان مربی خارج است.

حضرتی در پایان گفت: چند سال قبل محمد علیرضایی بر سر مسائل مالی با فدراسیون دچار مشکل شد که همین امر مشکلاتی را برای طرفین به وجود آورد اما موضوع پیروانی کاملا با آن متفاوت است و این شناگر نمی خواهد زیر نظر مربی فدراسیون تمرین کند و برای خود مربی خارجی اختیار کرده و خارج از اردو تمرین می کند که اصلا چنین چیزی قابل قبول نیست.

کد خبر 2280000

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha