۸ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۲۷

دریابیگی:

ضرورت حمایت از کارگر/ کارگروه رفع مشکلات کارگران شهرداریها تشکیل شود

 ضرورت حمایت از کارگر/ کارگروه رفع مشکلات کارگران شهرداریها تشکیل شود

ساری - خبرگزاری مهر: دبیر خانه کارگر مازندران با اشاره به پیام نوروزی رهبری، حمایت از کار و کارگر ایرانی را ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، نصرالله دریابیگی پیش از ظهر دوشنبه در آیین تجلیل از کارگران گفت: کارگر در مکتب اسلام نقش خاصی دارد و پیامبر گرامی اسلامی به کارگرن توجه داشته است.

وی از کار به عنوان جوهره حیات انسانها نام برد و گفت: کارگر قلب تپنده جامعه است و کشور به دست توانای کارگران به عزت خواهد رسید.

وی خواستار توجه به مسکن، قوت، درمان، احترام و تکریم کارگران شد و گفت: علیرغم اینکه دولتها در مسائل کارگری پیگیری می کردند ولی اگر فرمایشات پیامبرگونه رهبری نبود، قانون مربوطه جاری نمی شد.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران یادآور شد: امروز کارگران شهرداری امنیت شغلی ندارند و خیلی از کارگران به سن پیری رسیدند و هنوز بازنشسته نشدند.

وی یادآور شد: جنگ بین فقر و غنا را بواقع می توان در شهرداریها دید و باید به مشکلات کارگران توجه اساسی شود.

دریابیگی خواهان تشکیل کارگروهی برای رفع مشکلات کارگران شهرداریها شد و گفت: بجای آنکه پیمانکار کار را انجام دهد، شرکتی با سهامداری کارگران شهرداری تشکیل شود و کار جمع آوری زباله و ... با مدیریت کارگران انجام شود.

به گفته دریابیگی، رئیس ستاد هفته کارگر، کارگران و انجمن های صنفی هستند و افزود: باید برای رفع مشکلات کارگران برنامه ریزی جامعی صورت گیرد.

وی هر روز را روز کارگر دانست و گفت: هر روز باید به مشکلات کارگران توجه کرد و امروز مشکلات معیشیتی سبب شده تا دخل و خرجمان همخوانی نداشته باشد.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران گفت: صبحت برای کارگران بس است و برای رفع مشکلات درمانی، امنیت شغلی و ... باید عمل کرد.
 

کد خبر 2280013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha