۸ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۳۳

در تجلیل از کارگران بیان شد؛

مرگ 92 کارگر بر اثر حوادث کار در مازندران/ دفترچه جامع کار کارگران ساختمان تهیه شد

مرگ 92 کارگر بر اثر حوادث کار در مازندران/ دفترچه جامع کار کارگران ساختمان تهیه شد

ساری - خبرگزاری مهر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: پارسال بیش از 92 نفر بر اثر حوادث کار فوت کردند و پیش بینی می شود که این آمار امسال کاهش حداکثری داشته باشد.

 به گزارش خبرنگار مهر، علی بابایی کارنامی پیش از ظهر دوشنبه در همایش تجلیل از کارگران شهرداری افزود: آموزش و ساماندهی کارگران ساختمانی اگر در شهرستانها انجام شود، کرامت کارگران حفظ می شود.

وی اظهار داشت: از 64 هزار کارگر ساختمانی 23 هزار نفر بیمه شدند و بقیه در شرف بیمه شدن هستند.

به گفته بابایی، حرمت و منزلت کارگران باید حفظ شود و بکارگیری فرهنگ کار سالم، آموزش کارگران و تعامل بین کارگران و کارفرمایان از راهکارهای کاهش حوادث کار است.

بابایی کارنامی افزود: در حالت کلی آمادگی داریم برای رفع مشکلات کارگران هم قسم شویم و می توان با تعامل بخش های مختلف از آنان حمایت کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران یادآور شد:  باید به ضعیف ترین و زحمتکشترین گروه هدف یعنی کارگران توجه اساسی شود.

رئیس انجمن کارگران ساختمانی گفت: تمام دفاتر سازمانهای نظام مهندسی مبدا کارگری، بسیج کارگری و پایگاههای هلال احمر باشند تا در صورت بروز حوادث بسیجی وار و با بهره گیری از اطلاعات هلال احمر به امدادرسانی بپردازیم.

ساداتی بیان داشت: برای اولین بار در کشور در استان دفترچه کار کارگران ساختمانی تهیه شده است که از سوی کارشناسان بخش های مختلف مورد بررسی  قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: دفترچه جامع و نهایی شده کار کارگران ساختمانی حاوی اطلاعات زیادی از کار و فعالیتهای کارگری، مکانهای اجرای کارف مهندس پروژه و ... است که امیدواریم3 بخشی از مشکلات کارگران ساختمانی رفع شود.

کد خبر 2280048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha